Probleem met Gamemania over Defecte Game/PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
In December 2009 heeft mijn neefje na lang sparen een PS3 slim model gekocht samen met Call of Duty Modern Warfare 2.
Thuisgekomen is alles netjes geinstalleerd en aangesloten.
Halverwege januari 2010 liep het spel vast. Na een harde reset spuugde de PS3 de disc uit en wilde deze niet meer accepteren. De disc zelf bleek ook gebroken te zijn.
Natuurlijk is dit niet normaal dus alles ingepakt en ermee terug naar Gamemania.

Zij wilde in 1e instantie niets opsturen en stuurde mijn neefje retour huis met een telefoonnummer. Ik werk zelf in een winkel en in nederland is de winkelier verantwoordelijk voor de garantie niet de fabrikant.
Daarom samen met hem naar de winkel en na wat moeilijk doen hebben ze alles ingenomen. Eerst wilden ze de game niet innemen want dat was gewoon pech maar met verwijzingen naar de nederlandse wetgeving werd ook deze ingenomen.

Helaas was dat ongeveer het laatste wat we van gamemania hebben gehoord.
Na meerdere malen zelf gebeld te hebben was mijn geduld na 2 maanden op. Hij was al langer bij Gamemania als bij mijn neefje.
Dit ook telefonisch aangegeven, maar ik moest het zelf maar met sony gaan regelen want ik deed moeilijk en daar hielden ze niet van. De PS3 zou gerepareerd retour komen de game moest ik maar als verloren beschouwen. Dan maar vrijdags een nette brief geschreven waarin ik verwijs naar de nederlandse wetgeving (binnen 6 maanden defect, winkel is ten allen tijde verantwoordelijk!).
En jawel hoor na bijna 1 week werd ik gebeld waarom ik de ps3 nog steeds niet opgehaald had :?
Deze stond al sinds maandag klaar..... Neefje blij, en ik heb hem alles laten ophalen. Hoor ik 's avonds dat het alleen de PS3 betreft en geen game. Die zou zsm nagezonden worden. Niet helemaal zoals afgesproken maar vooruit....

Na 2 weken nog niets, nog maar eens gebeld. Game zou nageleverd worden ALS ik geluk had.
Week later. Ik moest de game maar als verloren beschouwen werd niet meer verwacht. Kon wel een nieuwe kopen als ik wilde |:( Direct weer aangegeven hiermee niet akkoord te gaan.

Inmiddels zijn we weer een maand verder en ik heb inmiddels alweer 4 telefoontjes eraan verspild maar ik doe weer te moeilijk en ik moet het maar uitzoeken. Afgelopen donderdag was voor mij de maat vol en weer gebeld. Conclusie, ik doe moeilijk en zij gaan niets meer voor me doen en ik moet zelf maar contact met sony opnemen. Aangegeven hiermee niet akkoord te gaan en dat ik ze per direct in gebreke stel. Dit ook weer per brief aan hun laten weten incl een verzoek tot creditering binnen 1 week aangezien de redelijke termijn allang verlopen is en ze meerdere malen de kans hebben gehad het netjes op te lossen.

Wordt ik vandaag gebeld door sony dat het inderdaad hun schuld is maar dat ik nog zeker een weekje of 2 moet wachten want ze hebben de gamediscs nog steeds niet op vooraad. Indien ik dan nog steeds niets heb kan ik kiezen uit andere games (oa heavy rain werd genoemd) Natuurlijk heb ik hier niets aan. Daarbij voldoet gamemania nog steeds niet aan hun plichten als winkelier om het probleem binnen een redelijke termijn en zonder overlast voor de klant op te lossen.

Wat kan ik nu nog doen om Gamemania ertoe te bewegen alsnog het probleem op een nette manier zsm op te lossen. Sony geeft aan dat zijn geen enkel probleem hebben om de game naar gamemania toe te zenden zodat zij eventueel alvast zouden kunnen vervangen aar de klant toe. Gamemania blijft zich verschuilden achter dat het buiten hun macht ligt en zijn alleen maar doorgeefluik zijn en omdat ik te moeilijk doe mij zowiezo niet meer willen helpen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als het het goed begrijp stuurt Sony een disc op naar Gamemania, toch?
En dan sturen zij hem weer door aan jou.

Dan is het probleem toch opgelost? (ondanks dat het wel op een hele trieste manier is gegaan uiteraard)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 15:14
Zo zeg, wat een gezeur. Sony wil de game sturen, en alsnog werkt GM niet mee. Wat een ***. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou toch door blijven zetten, en hopen dat je op die manier de game zsm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Fedde schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:55:
Zo zeg, wat een gezeur. Sony wil de game sturen, en alsnog werkt GM niet mee. Wat een ***. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou toch door blijven zetten, en hopen dat je op die manier de game zsm krijgt.
Volgens mij wil GM pas een disc opsturen zodra zij een exemplaar van Sony hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je schrijft zelf inmiddels dat je al erg veel moeite hebt moeten doen om zaken geregeld te krijgen. Ik zou gewoon die schijf afwachten en vervolgens nooit meer een voet binnen zetten bij die winkel. Dat lijkt mij voor je bloeddruk het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Sony wil de game of naar mij of naar gamemania opsturen, het maakt hun niet uit zeggen ze. Maar die schijf kan dus ook nog een eeuwigheid op zich laten wachten en die lijst waar ik evt uit kan kiezen kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden. Mijn neefje wil nl geen andere game maar zou wel graag het spel willen spelen samen met zijn vrienden. Nu het weer beter weer wordt gaat hij ook weer meer buiten spelen en heeft de hele aanschaf van de ps3 met de game ook niet echt nut meer. Daarnaast krijgt gamemania dan alsnog hun zin....wachten tot je een ons weegt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

harley schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:23:
Sony wil de game of naar mij of naar gamemania opsturen, het maakt hun niet uit zeggen ze. Maar die schijf kan dus ook nog een eeuwigheid op zich laten wachten en die lijst waar ik evt uit kan kiezen kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden. Mijn neefje wil nl geen andere game maar zou wel graag het spel willen spelen samen met zijn vrienden. Nu het weer beter weer wordt gaat hij ook weer meer buiten spelen en heeft de hele aanschaf van de ps3 met de game ook niet echt nut meer. Daarnaast krijgt gamemania dan alsnog hun zin....wachten tot je een ons weegt.
Tja echt netjes is het allemaal niet maar uiteindelijk krijg je toch je zin.
Je krijgt dus een nieuwe exemplaar van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:23:
Maar dat weet jij nu, en je neef, en wij die het lezen en er ook wat van denken, en dan lopen ze toch weer wat klanten mis natuurlijk. Je neefje had waarschijnlijk daar wat meer gekocht, omdat ie daar toch de ps3 vandaan heeft. En nu weet je dat het daar zuigt als je problemen hebt, dus ga je er niet meer heen.

Dus loopt GM hier wat inkomsten mis. En dat is eigenlijk het meeste wat je eruit krijgt. Als Sony aangeeft de game te willen sturen, is het probleem toch al uit de lucht, als ik het zo lees, kun jij nu in deze situatie nog maar moeilijk door 1 deur met GM, dus laat het zo en koop je games in het vervolg ergens anders.

Helaas geldt nog steeds, gelijk hebben is wat anders als gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je snel gebruik willen maken van de game, dan zou je Sony nog kunnen voorstellen om de game elders te kopen en te vragen of zij jouw dat bedrag willen crediteren (ipv nog twee weken wachten) als tegemoetkoming voor 3 maanden ellende. Dit zou ik overigens wel poeslief vragen. Het alternatief is 2 weken wachten (met de kans dat je daarna nog een week moet wachten). Ik denk niet dat men je tot sint juttemis laat wachten!
Pagina: 1