Mede-tweakers,
ik heb hier een lastig probleem met een Synology DS207 waar ik niet uitkom.
Situatie:
Thuisnetwerkje met 1 pc, 1 laptop en 1 NAS en linksys WAG54g
2e laptop die vanaf afstand via FTP bestanden benaderd op de Synology.
Met de PC en de laptop is er geen enkel probleem. De NAS is gekoppeld als netwerkschijf en werkt altijd.
Op afstand via FTP benaderen is ook geen probleem ZOLANG er binnen het thuis netwerk een pc aanstaat...
Zodra deze pc standby of uitstaat is de NAS na enige tijd van buitenaf niet meer te benaderen.
Benaderen kan op twee manieren, ftp of http naar ipadres, binnen de Linksys de nodige poorten doorgewezen naar de NAS.
Als er binnen het netwerk geen pc aanstaat werkt dit dus niet, terwijl de NAS wel aanstaat.
Wat ik heb geprobeerd:
Firmware update. Diverse malen de DS207 op de meest recente firmware gezet
Energy Saver uitgeschakeld. De harddisken gaan niet meer in standby (aangezien er verders geen services op de nas draaien zou ik me kunnen voorstellen dat deze standby staat en remote niet meer ontwaakt)
Wat getest met diverse poortdoorverwijzingen
Googlen
Synology FAQ
Tweakers topics
Helaas kan ik niets vinden wat mijn probleem beschrijft, laat staan oplost.
Het gekke is dat de NAS netwerktechnisch de computer helemaal niet nodig heeft om benaderbaar te zijn...
Ik ben hier nu al enige weken mee aan het stoeien en kom er helaas niet uit
ik heb hier een lastig probleem met een Synology DS207 waar ik niet uitkom.
Situatie:
Thuisnetwerkje met 1 pc, 1 laptop en 1 NAS en linksys WAG54g
2e laptop die vanaf afstand via FTP bestanden benaderd op de Synology.
Met de PC en de laptop is er geen enkel probleem. De NAS is gekoppeld als netwerkschijf en werkt altijd.
Op afstand via FTP benaderen is ook geen probleem ZOLANG er binnen het thuis netwerk een pc aanstaat...
Zodra deze pc standby of uitstaat is de NAS na enige tijd van buitenaf niet meer te benaderen.
Benaderen kan op twee manieren, ftp of http naar ipadres, binnen de Linksys de nodige poorten doorgewezen naar de NAS.
Als er binnen het netwerk geen pc aanstaat werkt dit dus niet, terwijl de NAS wel aanstaat.
Wat ik heb geprobeerd:
Firmware update. Diverse malen de DS207 op de meest recente firmware gezet
Energy Saver uitgeschakeld. De harddisken gaan niet meer in standby (aangezien er verders geen services op de nas draaien zou ik me kunnen voorstellen dat deze standby staat en remote niet meer ontwaakt)
Wat getest met diverse poortdoorverwijzingen
Googlen
Synology FAQ
Tweakers topics
Helaas kan ik niets vinden wat mijn probleem beschrijft, laat staan oplost.
Het gekke is dat de NAS netwerktechnisch de computer helemaal niet nodig heeft om benaderbaar te zijn...
Ik ben hier nu al enige weken mee aan het stoeien en kom er helaas niet uit