Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,
Ik ben pas nieuw hier en weet ook sowieso niet zoveel over hardware etc. van computers.

Een maat van mij had laatst een chrash waarbij volgens computerzaak de processor kapot was.
(sowieso vaag want gebeurt bijna nooit maja, had niet de beste cooler geïnstalleerd en hij stond vaak lang aan. (ook niet veel ventilatie ruimte.) We gingen dus naar die pc winkel en die man bood em gelijk een Intel processor met asus moederbord aan. Het is een winkel en biedt gewoon goede kwaliteit maar pakt wel gelijk het duurst. Nu gingen we dus kijken op het internet om dezelfde type processor te bestellen voor de socket. Bleek hij nog wel leverbaar te zijn waar de pc winkel zij dat hij niet meer leverbaar was. Dus gingen we verder kijken en kwamen een volgens ons betere processor tegen. Maar als iemand even zou kunnen revieuwen of hij beter is.

Als ik iets ben vergeten te posten stuur alsjeblieft een bericht want hij probleem mag zo snel mogelijk opgelost worden :).

Hier alvast link naar pricewatch : http://tweakers.net/pricewatch/compare/646/224000;151172 (processoren)
MoBo - pricewatch: MSI K9AGM3-F
Voeding - pricewatch: HKC USP-5565
Geheugen (2x) - pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G

Owja en bij winkel hebben ze volgens hun... alles al gecheckt behalve processor en MoBo. Want ze hadden niet juiste processor en moederbord liggen voor die socket.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Het is inderdaad heel erg onwaarschijnlijk dat een processor zo maar kapot gaat.

Ik kan zo niet 123 beoordelen hoe ver je kennis reikt en of het mogelijk is om erachter te komen of de processor inderdaad kapot is. Normaliter zouden we je vragen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. (Daar kunnen we bij helpen).

Alternatief is dat je inderdaad de computerzaak op hun woord gelooft dat de processor kapot is.
Als dat het geval is zien we graag wat meer informatie over het betreffende systeem zodat we inderdaad
kunnen beoordelen of dergelijke processors passen en geschikt zijn.

Of ze hetzelfde socket hebben is inderdaad een heel belangrijk criterium, maar het is ook niet het enige.

Zou je alsjeblieft informatie kunnen geven over het merk/model/type van (in ieder geval) de volgende onderdelen.
- Huidige processor
- Moederbord
- Geheugen
- Voeding

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:39:
Het is inderdaad heel erg onwaarschijnlijk dat een processor zo maar kapot gaat.

Ik kan zo niet 123 beoordelen hoe ver je kennis reikt en of het mogelijk is om erachter te komen of de processor inderdaad kapot is. Normaliter zouden we je vragen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. (Daar kunnen we bij helpen).

Alternatief is dat je inderdaad de computerzaak op hun woord gelooft dat de processor kapot is.
Als dat het geval is zien we graag wat meer informatie over het betreffende systeem zodat we inderdaad
kunnen beoordelen of dergelijke processors passen en geschikt zijn.

Of ze hetzelfde socket hebben is inderdaad een heel belangrijk criterium, maar het is ook niet het enige.

Zou je alsjeblieft informatie kunnen geven over het merk/model/type van (in ieder geval) de volgende onderdelen.
- Huidige processor
- Moederbord
- Geheugen
- Voeding
geheugen en voeding komen eraan ik moet em nog ff opbellen voor de specs. Hij heeft de doosjes nog staan. (bedankt voor het snelle reageren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AM2-CPU's zijn al wat ouder, misschien is tweedehands een idee? Vergeleken bij moderne CPU's is zo'n 60,- voor een 5000+ of 6000+ namelijk wat veel. Overigens is hier een lijstje met de CPU's die op dat moederbord passen. Geen modernere AM3-CPU's helaas.

Wat voor CPU zoek je eigenlijk qua prestaties? Moet 'ie alleen goed genoeg zijn voor een beetje internetten of wil je ook meteen een upgrade als je toch aan het vervangen bent?

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 06-04-2010 14:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:49:
AM2-CPU's zijn al wat ouder, misschien is tweedehands een idee? Vergeleken bij moderne CPU's is zo'n 60,- voor een 5000+ of 6000+ namelijk wat veel. Overigens is hier een lijstje met de CPU's die op dat moederbord passen. Geen modernere AM3-CPU's helaas.
Ik zal em eens vragen wat hij er voor wilt uitgeven.
Wat pc winkel aanbood was immers 180 euro setje MoBo en processor. _asus en intel_ specs weet ik niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Owja en bij winkel hebben ze volgens hun... alles al gecheckt behalve processor en MoBo. Want ze hadden niet juiste processor en moederbord liggen voor die socket.
Kortom, je weet dus nog steeds wat er nu echt defect is. Plus dat de kans op een defect mobo veel groter is dan een defecte cpu. Straks koop je een andere pcu en blijkt het toch 't mb.
Pagina: 1