[Thunderbird] Verzend geen mail meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zit hier achter de laptop van mijn ouders waar ik al een tijdje geleden Thunderbird op heb gezet. Nu hebben ze sinds kort problemen met het versturen van email; het gebeurt gewoon niet. Dit is "spontaan" gebeurt, want het heeft de afgelopen maanden probleemloos gewerkt. Er komt ook geen foutmelding of wat. Ik ben even aan het spelen geweest met wat account instellingen en het viel me daarbij op dat ik wel gewoon foutmeldingen krijg als er iets niet klopt. Bijvoorbeeld als de server niet gevonden kan worden. De account instellingen staan ook gewoon goed, daar ze op de andere computer op Outlook gewoon wel netjes werken. Ik heb geprobeerd om in windows XP mode te draaien, maar het probleem bijft hetzelfde.

Iemand enig idee?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Sosabowski

nerd

kan je telnetten naar de smtp server die je gebruikt om mail te versturen? Welke Provider heb je? Sta je op een blacklist?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Het is een laptop dus ik veronderstel draadloos, al eens gecontroleerd of ze effectief op hun eigen draadloos netwerk aan het surfen zijn en niet op het onbeveiligde netwerk van hun buren?
Want als dat zo is en die hebben een andere internet provider dan ga je geen toegang hebben tot de SMTP server van de ISP van je ouders.

Firewall, AV al eens uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Sosabowski schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:26:
kan je telnetten naar de smtp server die je gebruikt om mail te versturen? Welke Provider heb je? Sta je op een blacklist?
Telnetten heb ik niet geprobeerd. Daar ben ik overigens ook niet bekend mee dus als je handige tips daarover hebt hoor ik die graag. Provider is ipact en ze staat niet op een blacklist anders zou de mail het op de andere computer ook niet doen lijkt me.
DaRKie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:13:
Het is een laptop dus ik veronderstel draadloos, al eens gecontroleerd of ze effectief op hun eigen draadloos netwerk aan het surfen zijn en niet op het onbeveiligde netwerk van hun buren?
Want als dat zo is en die hebben een andere internet provider dan ga je geen toegang hebben tot de SMTP server van de ISP van je ouders.

Firewall, AV al eens uitgeschakeld?
Firewal en Av heb ik uitgezet zonder resultaat. Ze zitten inderdaad draadloos op hun normaal gesproken eigen netwerk. Ik zal dat ook nog eens nakijken.. ik vermoed dat dat het is..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Sosabowski

nerd

Pkunk schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:14:
Telnetten heb ik niet geprobeerd. Daar ben ik overigens ook niet bekend mee dus als je handige tips daarover hebt hoor ik die graag.
http://lmgtfy.com/?q=How+...o+Test+SMTP+Communication
Provider is ipact en ze staat niet op een blacklist anders zou de mail het op de andere computer ook niet doen lijkt me.
Het gaat er ook niet om of de provider op een blacklist staat maar of jou IP op een blacklist staat.
Dat het op een andere PC wel doet zegt geen zak aangezien wij niet kunnen ruiken of die ook gebruik maakt van dezelfde smtp server.

Kom op beetje inzet en je lost dit zo zelf op.

@pasta, jij hebt netwerkproblemen al uitgesloten?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Sosabowski schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:33:
[...]

http://lmgtfy.com/?q=How+...o+Test+SMTP+Communication

[...]

Het gaat er ook niet om of de provider op een blacklist staat maar of jou IP op een blacklist staat.
Dat het op een andere PC wel doet zegt geen zak aangezien wij niet kunnen ruiken of die ook gebruik maakt van dezelfde smtp server.

Kom op beetje inzet en je lost dit zo zelf op.

@pasta, jij hebt netwerkproblemen al uitgesloten?
Gast.. wat lul je nou?! :p lees ff tussen de regels door ofzo.. heheh

1. Ik zeg helemaal nergens dat ik denk dat de provider op een blacklist staat. Ik geef aan dat hun andere computer (lijkt me aannemelijk te denken dat deze in hun huis zit en dus zelfde netwerkt en dus zelfde ip adres) met dezelfde account wel kan inloggen.
2. Ik heb toch al een topic open en ik heb nooit iets met telnet gedaan. Kan ik net zo goed even tussen neus en lippen een tip daarover vragen. Misschien is er wel ergens een super-de-puper-handig tooltje voor het specifieke probleem wat ik heb.
3. Als je naar m'n profiel kijkt kan je misschien zien dat ik hier al een tijdje zit en misschien wel een beetje weet hoe het allemaal werkt hier.
4. Ik geef al aan dat ik vermoed dat het aan het netwerk ligt (waarmee ik impliceer dat ik daar nog naar moet kijken), dus je had ook even kunnen wachten totdat ik dat bevestigd had..

Dan rest mij alleen nog de vraag: of wil je soms zeggen dat met dezelfde instellingen achter hetzelfde netwerk er toch een andere server gebruikt kan worden? Dat ze bij ipact intern iets shizzelen waardoor verschillende clients misschien door andere servers geholpen worden?

no pun intended O-)

Hallo met Tim

Pagina: 1