• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:52
Ik heb een ASUS P6T Deluxe V2 moederbord. Als ik er een hogere bios op zet dan versie 610 dan word het geluid heel raar. Het geluid gaat heel raar klinken. Ik heb alle hogere versies al geprobeerd maar ze geven allemaal het zelfde probleem. Ik heb een ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe geluidskaart. Ik heb al verschilende drivers geprobeerd maar niks hielp. Het geluid klik wel iets beter als ik de geluids kwaliteit in windows iets lager instel. Ik denk zelf dat dit een bug is die die in latere versies erin is geslopen.

Dit heb ik verder in mijn pc

Windows 7 64bit ultimate
Intel Core i7 Extreme 975
geforce 285gtx
6gb

Weet iemand hier mischien een oplossing voor.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens een ander PCI slot geprobeerd? Of een PCI-E slot als het een PCI-E kaart is natuurlijk :P

• Egbert Jan
Het is een pci-e hij zit in het tweede 16x slot. Het gaat om deze kaart http://www.asus.nl/produc...0Ud4MG0DMfXNiQ&templete=2
Admiral Freebee schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:01:
Heb je al eens een ander PCI slot geprobeerd? Of een PCI-E slot als het een PCI-E kaart is natuurlijk :P

[ Voor 15% gewijzigd door Egbert Jan op 06-04-2010 14:10 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer dan eens het derde PCI-E slot.

• Egbert Jan
Ik kom er nog weer eens op terug, omdat er weer wat nieuwere biosen zijn die hebben nog steeds het probleem. Ik heb de geluidskaart ook in het 3e pci express 16x slot gedaan maar nog steeds het zelfde probleem. Als ik de geluidskwaliteit van 24 bits naar 16 zet en een zo laag mogelijke hz wordt het geluid wel beter maar hij haalt dan nog steeds de boxen door elkaar van de 5.1 zet ( dat geluid wat voor rechts voor is rechts achter komt of uit een andere en zo gaat het bij de anderen ook ) Ik hoop dat hier iemand een oplossing voor heeft.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:14:
Probeer dan eens het derde PCI-E slot.

• Jingietjai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06-2025
hmmm heb je al met andere speakers geprobeerd of even kijken in de buurt of je vrienden je kaart even kan testen. Je kan wel instellingen wijzigen en firmware update...maar het vraag blijft dus *ligt het aan de kaart of aan je moederbord die niet compatible is* dus kijk maar of je der uitkomt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen wat nou eigenlijk het probleem is met een wat oudere bios?

Edit: En dan bedoel ik niet wat er in het algemeen handig aan is, maar wat JIJ er voor belang bij hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 02-09-2010 22:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Egbert Jan
Ik heb de kaart ook nog in het pci express 4x slot geprobeerd maar dat hielp ook niet. Als ik weer terug ga naar bios 610 dan is het geluid weer goed. Ik heb de kaart ook al eens in een andere pc gehad daar werkte hij prima. Ik heb de boxen ook nog op een andere pc gehad met een creative kaart en daar werken de boxen ook prima op. Als ik het geluid weer op 24 bit zet en 96 khz of hoger dan klint het heel erg raar. Ik denkd at ik bios 610 er maar weer op zet en ga wachten op een nieuwere bios die het probleem niet heeft.
Jingietjai schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:20:
hmmm heb je al met andere speakers geprobeerd of even kijken in de buurt of je vrienden je kaart even kan testen. Je kan wel instellingen wijzigen en firmware update...maar het vraag blijft dus *ligt het aan de kaart of aan je moederbord die niet compatible is* dus kijk maar of je der uitkomt.

• Egbert Jan
Nou er zit een fix in voor grotere schijven dan 2,2 tb en meer stabiliteit voor het geheugen. Ik wil als er eind dit jaar grotere schijven dan 2 tb uitkomen die gaan kopen zodra ze uitkomen. Dus ben ik bios 1003 wel nodig.
D4NG3R NL schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:22:
Mag ik vragen wat nou eigenlijk het probleem is met een wat oudere bios?

Edit: En dan bedoel ik niet wat er in het algemeen handig aan is, maar wat JIJ er voor belang bij hebt.

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ TS:

Heb je de Powerconnector ook aangesloten op de Xonar? Of pakt de kaart alleen maar 'sap' door het PCI-e x1 slot?

(Staat in de manual, pagina 4, 5 & 8, en volgens mij is het een Molex-aansluiting)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Egbert Jan
Ik heb hem nu in pci express slot 2e x16 en 3e x16 en het pci express 4 slot gehad (eerste x16 zit de videokaart) en het blijft het zelfde. Ik heb de stroom kabel ook aangesloten. Ik blijf het zo raar vinden dat hij het met bios 610 het wel goed doet. de onboard kaart doet het wel goed met hogere biosen.
bitshape schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:44:
@ TS:

Heb je de Powerconnector ook aangesloten op de Xonar? Of pakt de kaart alleen maar 'sap' door het PCI-e x1 slot?

(Staat in de manual, pagina 4, 5 & 8, en volgens mij is het een Molex-aansluiting)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zou je kaart eens in een andere PC proberen. Mogelijk is je kaart ook gewoon niet helemaal goed.

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Heb je de onboard audio uitgezet in je bios-settings?
Als deze uitstaat en je update de bios lijkt het me niet meer dan logisch dat deze default weer aangezet wordt.

• Egbert Jan
Ik heb het zowel met de onboard geluidskaart aan als uit in de bios geprobeert, maar het hielp helaas niks.
Gytax schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:05:
Heb je de onboard audio uitgezet in je bios-settings?
Als deze uitstaat en je update de bios lijkt het me niet meer dan logisch dat deze default weer aangezet wordt.

• Egbert Jan
IK heb hem in een andere pc gehad en daar werkte de geluidskaart prima.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:03:
Ik zou je kaart eens in een andere PC proberen. Mogelijk is je kaart ook gewoon niet helemaal goed.

• Gytax
Egbert Jan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:17:
Ik heb het zowel met de onboard geluidskaart aan als uit in de bios geprobeert, maar het hielp helaas niks.
[...]
Maar heb je in de bios de onboard audio uitgeschakeld?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Volgens mij zegt hij juist dat hij in de bios de onboard al heeft uitgezet. Maar is het niet toevallig een andere instelling in je bios? Misschien is er een instelling default anders gezet in een nieuwe bios. Probeer eens in beide versies te kijken waar er dingen verschillend staan.

[ Voor 35% gewijzigd door jaapsander op 03-09-2010 13:37 ]

• Egbert Jan
dat is een goed idee. Ik zal dat vandaag eens doen.
jaapsander schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:37:
Volgens mij zegt hij juist dat hij in de bios de onboard al heeft uitgezet. Maar is het niet toevallig een andere instelling in je bios? Misschien is er een instelling default anders gezet in een nieuwe bios. Probeer eens in beide versies te kijken waar er dingen verschillend staan.

• Gytax
jaapsander schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:37:
Volgens mij zegt hij juist dat hij in de bios de onboard al heeft uitgezet.
Ho, mijn excuus! Ik heb het berichtje een paar keer gelezen en er zo overheen gekeken.
Het kan inderdaad ook een andere instelling zijn. Zou bij integrated peripherals/on board features oid moeten staan.

• Egbert Jan
Ik heb mijn bios weer eens een keer geupdate, omdat er weer een nieuwe was. Helaas nog steeds problemen. Ik ben er wel achter gekomen dat al het geluid en alle filmpjes versloomt worden afgespeeld worden Ik kwam hier achter door op mijn pc een filmpje te gaan kijken maakt niet uit met welke player. Ik heb een andere pc naast die pc gezet met het geluids probleem en op bijde een een youtube filmpje aan gezet. Op de andere pc liep hij goed en op mijn pc met het probleem was duidelijk te zien dat het versloomt word afgespeeld. Hoe kan het dat als ik op mijn moederbord een hogere bios zet dan 601 dan het alle filmpjes en geluiden versloomt worden afgespeeld. Maakt niet uit welke hogere versie. Het gebuurt alleen als ik het control pennel van de geluidkaat de pcm hoger zet dan 48khz. Bij 96khz worden geluid en filmpjes iets slomer afgespeeld en bij 192 word alles nog slomer. Ik zal ook nog even kijken wat er aan instellingen anders is in de nieuwere bios versies.

• Egbert Jan
Is er niemand die hier iets op weet

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Ander moederbord proberen

Andere geluidskaart proberen

Blijft het probleem bij een van de 2 nog steeds dan is er iets defect ;)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom, geef je dit niet door aan de moederbord fabrikant ? Misschien hebben zij wel de oplossing voor je of komt er dankzei jouw inbreng een nieuw bios.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Egbert Jan
Ik heb het ook al op het forum van asus gemeld ,maar kreeg nooit een reactie helaas. Ik heb de geluidskaart ook al in een ander moederbord gehad en daar werkt hij prima. de onboard geluidskaart doet het wel goed met hogere bios versies. Ik koop geen dure geluidkaart om mijn onboard te gebruiken voor hogere bios versies.
Pagina: 1