Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan niet op irc wegens malware?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds enige dagen het probleem dat ik met al mijn internet accounts geen mail kan versturen, tevens kan ik ook niet op de irc chat hier, ik krijg volgende mededeling :

Closing Link: Tweaker_5774[83.101.2.218] (User has been banned from Tweakers.net (Your IP, 83.101.2.218, is in our Open Proxy List.. Please visit http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=83.101.2.218))

Deze melding krijg ik als ik wil mailen :

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: mail server permanently rejected message (#5.3.0). Controleer het bericht en probeer het opnieuw.

Ik heb net contact opgenomen met men provider, en die wist mij te vertellen dat er mss mailware ofzo op men pc staat. Nu ik heb al verschillende malen een scan gedaan met adaware, en hitman pro, zonder enig resultaat.

Iemand een idee?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je de info die op die abuseat.org link staat ook al eens bekeken? Je kan jezelf dus gewoon van die lijst afhalen. Mocht je dan daarna weer op die CBL komen dan weet je dat er daadwerkelijk iets mis is met je PC (of een andere pc in je netwerk?), mocht het daarna goed blijven gaan dan is het probleem schijnbaar al verholpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

franssie

Save the albatross

en het lijkt een dynamisch adres te zijn
83.101.2.218 resolves to
"ip218.dyn1.leuven.schedom-europe.net"
dus wellicht was het een probleem bij een voorgangaande gebruiker van dit IP adres.
Eventueel kan je een firewall installeren en kijken welke software er het internet opwil.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verleden week serieuze woorden gehad met HWI, en had een ban opgelopen omdat ze niet tegen kritiek kunnen, kan het zijn dat zij hiervoor iets tussen zitten?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat lijkt me vrij stug. De reden voor de blokkade staat duidelijk op de site waar je naar verwezen wordt. Dat heeft dus niks te maken met HWI die je niet lief meer vinden.

Nogmaals: doe gewoon wat er op die site staat aangegeven: zorg dat je PC schoon is en dan via die site het verzoek indienen om van de lijst gehaald te worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

HWI = hardware.info? Lijkt me erg stug.

Naast het gebruiken van de standaard tooltjes zoals adaware en hitman pro kan je ook met de hand even dieper in je systeem kijken, met een hijackthis maar ook "zelfs" met bijv. System Monitor om te zien wat er op je systeem draait.

Maar inderdaad kan het ook komen van een vorige gebruiker van je IP-adres - je bent bepaald niet de enige gebruiker van dat IP-adres. Weet je of je dat adres al lang gebruikt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op dit moment heeft dat ip ook wel degelijk poorten op staan..

als ik nu scan:

scanning bla,dyn1.leuven.schedom-europe.net (83.blabal .218) [1000 ports]
Discovered open port 5566/tcp on 83.
Discovered open port 4443/tcp on 83.
Discovered open port 5190/tcp on 83. -<??

je kunt kijken of de router of jouw pc iets open heeft op dit poorten? (netstat -b vanaf de command prompt), want als iemand een proxy heeft geinstalleerd op jouw pc kan er op die manier spam worden gestuurd. Het kan uiteraard iedereen achter jouw router zijn he? hoeft niet perse jouw pc te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 06-04-2010 14:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen idee van hoelang ik dit ip al heb, ik kan blijkbaar ook geen ander aanvragen. Ik zie niets van die poorten als ik via command prompt ga. Hier staat wel nog een laptop waar men dochtertje van 3 veel spelletjes op speelt, van plop enzo. Ook zit mijn vriendin regelmatig op sletlog. Ik ga die laptop eerst maar eens goed nakijken. Het zou me verbazen moest op deze pc zelf iets staan. Ik open geen mails ofzo waarvan ik de oorsprong niet ken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

franssie

Save the albatross

Als je meer dan 1 computer hebt - ja dan allemaal nakijken :)
En sletlog :+ Dat is netlog denk ik ? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 06-04-2010 15:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat natuurlijk niet alleen om jouw PC maar alle apparatuur die via jouw netwerk het internet opgaat - inclusief de buurman, als je onvoldoende beveiligd wifi zou gebruiken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sletlog is netlog :) Mijn netwerk is op MAC adres beveiligd, dus ik denk niet dat daar iemand anders bij opzit. Ik ben de laptop van de klein en die van men vriendin eens aan het nakijken. Ik hoop dat het via zo een sletlog of face book is binnen gekomen, dan heb ik een reden om die nest permanent te blokkeren... ik heb het daar zo niet op, die dingen hebben maar één doel en dat is namelijk zoveel mogeleijk reclame versturen, en gegevens doorverkopen om nog meer spam te sturen.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:39:
[...]
Mijn netwerk is op MAC adres beveiligd, dus ik denk niet dat daar iemand anders bij opzit.
[...]
Het is een beetje off-topic, maar ik wil je bij deze toch wel even uit die droom helpen. Als er iets makkelijk te omzeilen is dan is het wel zo'n MAC restrictie. Als ik jou was zou ik toch maar even WPA beveiliging fixen :)

En verder inderdaad alle PC's controleren, eventueel schoonmaken als er iets mis is en daarna een verzoek indienen om van die lijst gehaald te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tip Orion, dat ga ik ook direct maar eens aanpakken dan.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:39:
(...) Ik hoop dat het via zo een sletlog of face book is binnen gekomen, dan heb ik een reden om die nest permanent te blokkeren...(...)
Dat gaat niet helpen he ;)
Dat is niet het probleem oplossen maar symptoombestrijding (waarbij het probleem niet zozeer de site zelf is, maar in jouw hoofd zit).
Als het probleem al van iets als netlog of facebook afkomstig is, dan zul je je vriendin daarop attent moeten maken en leren hoe om te gaan met dit soort zaken. Dat voorkomt een herhaling van het probleem zonder afsluiting van allerlei (steeds andere) sites en de lieve vrede in huis blijft ook nog eens bewaard ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ze weet dat ze niks mag openmaken of aannemen via die site's. Wat ik zo raar vind is dat ik niets van spam binnen krijg op mijn pc, en op de laptop wel. Via mijn pc word nooit naar facebook ed gesurft.
Pagina: 1