[Win7 64b] Hardwareversnelling met behoud van ondertitels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:40
Hallo Tweakers,

Ik wil graag het volgende voorleggen. Op de diverse fora en ook binnen GoT is/wordt het meerdere malen aangehaald in de diverse topics.

Kan er en hoe kan er in combinatie met een codecpack, bijvoorbeeld Shark007, waar het echter expliciet niet mogelijk zou zijn, gebruik worden gemaakt van de hardwareversnelling van de GPU mét de weergave van de ondertiteling?

Ik bekijk veel films welke ik uit de nieuwsgroepen binnen haal. Steeds vaker haal ik 1080p films binnen, tsja wat wil je ook met een 42" plasma van Panasonic ;-), maar de weergave is niet vloeiend.

Ik heb een HTPC (ION 330) tesamen met Windows 7 64 bit en maak gebruik van zowel PowerDVD9, Windows MP12 en VLC player.

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb geformuleerd.

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Met mediaplayer classic home cinema kan je als je de juiste render kiest (evr custom) probleemloos ondertitels gebruiken. Ook heb je geen externe codecs nodig. mpc hc gebruikt zijn eigen ingebouwde codec waarmee dxva (gpu versnelling dus) mogelijk is.

Dan heb je software die de boel hardwarematig versnelt, en waarbij je ondertitels kan gebruiken.
Wil je het ding ook echt inzetten als htpc, gebruik dan bijvoorbeeld xbmc nightly van 1 maart 2010 (en schakel dxva in): hardwarematige versnelling plus ondertitels.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 06-04-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:40
Dank voor de reactie.

Dus, mediaplayer classic home cinema kan mkv-container afspelen zonder codecpack, zoals Shark007?

Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden van XBMC. Echter, is dit een goede combi, XBMC i.c.m. Windows 7?
Het liefst zou ik alles werkend zien onder Win7. Kan XBMC bijvoorbeeld Bluray's afspelen, zoals PowerDVD9 dat kan? En doet mijn afstandsbediening het onder XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

RicoK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:01:
Dus, mediaplayer classic home cinema kan mkv-container afspelen zonder codecpack, zoals Shark007?
Hier wel, al heb ik wel een snellere gpu. Dus probeer het gewoon eens uit.
Wel de juiste rendering inschakelen (evr custom)
Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden van XBMC. Echter, is dit een goede combi, XBMC i.c.m. Windows 7?
Het liefst zou ik alles werkend zien onder Win7. Kan XBMC bijvoorbeeld Bluray's afspelen, zoals PowerDVD9 dat kan? En doet mijn afstandsbediening het onder XBMC?
Hier werk xbmc prima onder windows 7. Blurays afspelen is mij nog niet gelukt (wordt nog aan gewerkt).
Althans de menu's werken nog niet. bestanden zou je af moeten kunnen spelen, probeer het eens.
Wel kan je in xbmc gebruik maken van externe software om blurays af te spelen, je zou in xbmc dan automatisch een ander programma aan kunnen spreken: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=64658

Afstandbediening moet gewoon werken. Wellicht even configureren. Maar als je weet welke afstandbediening/ je hebt kan je gericht zoeken naar oplossingen.
Over de remote van de asrock 330ht is veel informatie te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 06-04-2010 14:24 ]