wie zit op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik volg een opleiding elektronica laatste jaar mbo. voor een eind project zijn we bezig om wifi over een afstand van 20-25km te krijgen. (voor het geval mensen zeggen dat dit niet mag dat weten we, leraar is zend amateur).

wat ons plan is. is om met 2 wifi sticks te werken. 1 stellen we in als acces point en de ander gaat verbinding maken. we gaan met externe antennes werken.

nu ben ik bezig met de software. hier zijn we met 2 dingen bezig. 1 is om iets van data of video te kunnen versturen en bekijken. eerste idee was om met vlc de webcam op 1 pc te streamen. is nog niet gelukt maar dat zou wel goed moeten komen. ander idee hier voor was om met een soort chat programma te chatten naar elkaar toe. hier willen we dan oko de webcams voor gebruiken. probleem is alleen dat ik nergens een programma kon vinden wat over een lokaal netwerk chat met webcam. wel genoeg zonder.

nu is het 2de ding dat ik wil weten wie op het netwerk zit. maar ik heb hier al naar lopen zoeken maar kan niks bruikbaars vinden. het gaat me er niet om hoeveel iemand verbruikt of dat soort spul. ik wil alleen maar weten wie er op het netwerk zit.

kan iemand mij hier aan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
met een simpel programmatje als Cain & Abel kun je je hele lan scannen op apparaten.

En video over lan/webcam chat ---> Netmeeting of Windows Meeting Space of W7/Vista. Kun je gewoon op LAN instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi wizkid,

thanks voor je snelle reactie,
ik ga kijken naar dat cain en abel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Cain and Abel is tevens ook een sniffer, dus het kan zijn dat je virusscanner dit oppikt. Echter niks om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Een programma van iets minder discutabel kaliber is Softperfect's Network Scanner.
Simpel, licht, portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam ook tot de ontdekking dat me virus scanner begon te piepen.

ik ga dat andere ook uit proberen. wil het zo simpel mogelijk houden qua interface en instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net gekeken vind softperfect toch lekkerder werken.

net nog gekeken naar dit
Netmeeting of Windows Meeting Space of W7/Vista
maar kon er niet veel over vinden.

er worden 2 laptops gebruikt. 1 met windows 7 en de ander met windows xp.
hoe zou ik dith et beste op kunnen lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net gekeken en nu blijkt dus dat windows meeting space niet op windows 7 standaard staat. nu heb ik op de site gekeken van windows en kan ik hier alleen een demo downloaden of ik moet het kopen. dit lijkt mij een beetje onzinnig. kan het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
vZover als ik weet zit deze op alle versies behalve Home Basic standaard. (http://www.itechtalk.com/thread914.html)

Edit: lijkt erop dat het weer verwijderd is met Windows 7, raar :s

Ik ken nog wel een ander programmatje, wat iets indirecter is maar in princiepe ook zou moeten werken. Met Teamviewer kun je remote-support leveren, waar ook een optie zit om te chatten en een webcam te gebruiken.
/ook nog even gegoogeld, misschien heb je hier wat aan? http://forum.skype.com/index.php?showtopic=2183 (skype via LAN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:45
mag ik vragen of je het met princles bussen gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat mag.

we hebben daar wel naar gekeken. maar daar zijn we mee tot de conclusie gekomen dat hier het bereik niet vergenoeg zal reiken. we zijn nu dus nog aan het uitzoeken wat de beste manier is.

pringles bussen werken goed maar alleen voor een relatief korte afstand ten opzichte van wat wij willen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zeer goede directionele antenne's met een zo klein mogelijk openingshoek. Moeilijk om uit te richten, maar ze werken wel goed.

Gebruik ook apparatuur met zeer hoog uitgangsvermogen (1Watt). Bv. Engenius Senao maakt deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

2 Senao's met een paar goede richtantennes en je moet al een heel eind komen.

Met een gewoon accespointje en antenne's ga je het niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de tip hier gaan we naar kijken.

met een accespointje en goede antennes moet je het kunnen redden. het is eerder gedaan. maar als we hiermee ook een heel eind kunnen komen op een simpelere manier dan komen we al verder. ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De TS doet natuurlijk niet een opleiding MBO Electro om vervolgens allerlei Senao spullen te gaan kopen he ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Ik zou zeggen: meet het op infrastructuur niveau. Dan zie je gelijk welke associaties allemaal mis zijn gegaan. Bijvoorbeeld: neem twee Cisco IOS access points en zet een syslog server op.
Off-topic: Koffieblik antenne's lijken het beter te doen als Pringles bussen.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zoiezo,

en net nagevraagd school vind Senao te duur om aan te schaffen. had ik ook wel verwacht aan de prijsen te zien. dus we moeten het gewoon op een accespoint en antennes houden.

antennes gaan me zelf maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen directioneel antennes denk ik niet dat je 20-25km zal halen. Ook het zendvermogen zal omhoog moeten t.a.v. normale apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi disco stu,

daar waren we ook nog naar aan het kijken. we zijn nu nog in de orrienterende fase. en zijn aan het uitzoeken hoe we dit het best kunnen bereiken.

dus dat komt ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Misschien iets in de trend van een Linksys met een linux smaakje erop waarmee je het zendvermogen kunt regelen? Zijn ook nog eens zeer betaalbaar :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
@madmarky, don't bash senao. 2 richtantennes en de b-standaard (prismchip,11mb) haalt (line of sight) makkelijk 25km
Met name de ontvangstgevoeligheid was top in het verleden. "Hard roepen is 1 ding, als de tegenpartij doof is...."

On topic,
Elke "sniffer"laat je precies zien welk mac/ip adres actief is, als je je eigen adressen kent weet je ook wie er niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zeg verder ook niks over Senao, maar ik verwacht van iemand die MBO Electro doet toch wel dat ie zelf een paar maatwerk richtantennes bouwt ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verder niet met senao bekent. en denk dat ik dat ik wil houden zo vanwege de prijzen. maar een paar richtantennes gaat wel lukken hoor.

@mjanzn

ik weet ook wel dat elke sniffer dat kan laten zien. maar de meeste zijn te uitgebreid voor wat ik er mee wil. wat ik nu heb is Softperfect's Network Scanner. mee getest en vind het perfect werken. simpel maar efficient. dat was de bedoeling ook.
nu nog bezig met goede software te vinden voor de communicatie. heb ook naar het skype gekeken zoals hier al eerder opgemerkt werd. alleen het nadeel daarvan is dat je toch eerst een verbinding moet hebben met internet om je account aan te melden op het moment dat je inlogt. dit wil ik ook uitsluiten. het moet alleen maar werken over het netwerk en internet zou daarbuiten gelaten moeten worden.
heb teamviewer wel op mijn eigen pc staan. maar daar moet je ook op het internet zitten.

wat nu de bedoeling is dat er op alle 2 de computers software staat dat als deze 2 met elkaar verbonden zijn. kunnen spreken met elkaar (liefst ook met de webcam erbij). zonder verdere poespas. dus zo simpel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:02:
nu nog bezig met goede software te vinden voor de communicatie.
ZOek naar lan messager, je zoekt een programma wat bedoeld is over een LAN verbinding op te zetten, niet over internet.

http://tucows.net/software.html?t2=1931&pg=1

denk dat zoeiets als lanchat daar goed voldoet.

[ Voor 1% gewijzigd door leuk_he op 12-04-2010 13:11 . Reden: link verbeterd ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@leuk_he,

dan je wel voor de tip alleen bij lanchat zit geen webcam inbegrepen en dat is wel een vereiste. ik had deze namelijk ook al gevonden
Pagina: 1