ATI HD5850 heating issue (92 graden!!!)

Pagina: 1
Acties:

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hoi allen,

Ik heb al een paar keer gehad dat mijn (niet overgeclockte) Asus HD5850 tijdens het gamen ongelovelijk veel moeite moest doen (net een straal vliegtuig). Na me temp te checken bleek deze tot max. 92 C te zijn gegaan, normaal niet boven 70 C.
Ben er meer op gaan letten en het viel me op dat dit gebeurde als ik ging gamen nadat ik me pc uit slaap stand had gehaald.

Na wat speur werk vond ik de volgende topic in een andere forum:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=318307

Zelfde probleem dus alleen bij hem gebeurde het als hij nog een keer de game te starten. Zijn oplossing, clean install windows 7. Maar waar het aan lag....geen idee. Ergens een conflict met software dus.
Heeft iemand anders zelfde ervaringen en wel een oplossing zonder windows opnieuw te installeren! :?

Draai nu CCC 10.3. Verder geen problemen (GSOD was een issue, maar na CCC 10.2 niet meer).

Zal nog screenshot maken met GPU-Z tijdens overload.

Groet!

PC

Win 7 ult
intel i7-550
Gigabyte p55a ud4
Asus Hd 5850
Geil 4 gb DDR3
Samsung spin point F3 1 TB

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Je weet dat er een hele pricewatch categorie is voor aftermaket videokaart koelers?
http://tweakers.net/price...53/videokaartkoeling.html
Ook even naar de airflow in je kast kijken kan geen kwaad.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
SuperNull schreef op woensdag 07 april 2010 @ 02:58:
Je weet dat er een hele pricewatch categorie is voor aftermaket videokaart koelers?
http://tweakers.net/price...53/videokaartkoeling.html
maar dan is de oorzaak van het probleem niet gevonden....
de standaard koeler moet de kaart prima koel kunnen houden.

kijk eens naar de andere factoren, idd airflow, stof in de kast? toevallig de fancontrol op handmatig gezet op een lage waarde? andere dingen aangepast met bijv. overklokken?

heb je overigens de laatste versie van je moederbord bios erop staan?

er zijn nogal wat vreemde verhalen over issues met gigabyte borden en de nieuwe HD5*** serie kaarten van Ati

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Als ik mijn PC gewoon normaal boot dan is er niks aan het handje. Temp blijft onder 70 graden underload met alles op max. tijdens BFBC2. Ook fan control staat op auto en under load draait deze max op ~35%.
Idle is de temp 36 graden met fan speed op 21%.

Echter als ik de pc uit slaap stand haal dan gaat hij onwijs tekeer en word het zo heet. Moet dit eufel nog een keer met GPU-Z zien om totaal plaatje te krijgen. Heb nu wel ASUS smart doctor verwijdert en draai alleen met CCC om enig conflict te vermijden.

Overigens is alles stock en ben ik geen overclocker. Ook is alles up to date. De airflow moet goed zijn want heb alles netjes weg gewerkt en met 5 fans er in moet de airflow van voor/onder naar achter/boven ook wel in orde zijn.

Het is echt een conflict en wil weten of meerdere mensen last van hebben en misschien weten wat het wel veroorzaakt

Verwijderd

Ik zou sowieso de slaapstand niet gebruiken; ik heb daar al zo vaak problemen mee gezien. Zet hem maar gewoon uit of op normale stand laten en beeldschermen uit.