wat is de beste laptop???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.549 views

• gertje12
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08-2022
ik weet dat ik al een topic heb geopend met dezelfde inhoud als deze,
maar ik kreeg geen bezoekers(waarschijnlijk vanwege de titel) dus heb ik maar een nieuw gestart:

ik mag binnenkort een laptop kopen van rond de 800 euro
ik ben al 4 dagen lang 18/24 aan het zoeken (6uurtjes slaap)
ik kwam uit op deze: Asus N61JV-JX007V
er zijn veelbelovende reviews verschenen over deze laptop

is deze goed als
hij moet kunnen:
-meeneembaar zijn (niet veel)---- 15 à 16 inch
-gaming (mag ook op lage resolutie dus niet hardcore)---NVidea Geforce?
-films kijken en bewerken (blu ray is leuke extra)
-muziek luisteren
-hij moet lang meegaan!!!!
-chatten
-surfen
-mooi scherm
-windows 7
-goede processor i5 of i7
-hij moet een snel zijn en meerdere programmas tegelijk kunnen afspelen(min 4gb geheugen)
-vinerprintscanner is ook een leuke extra die er mag opzitten
-harde schijf min 320gb
maw, een goede desktopvervanger

hebben jullie nog ideetjes?

kunnen jullie mij plz helpen???

alvast bedankt

ik heb al opgezocht:
-asus g60jx-jx032v
-Acer Aspire 5738DG-664G32MN 3D
-Asus N61JV-JX007V
-sony vaio(maar welke?) Sony VPC-F11M1E/H?
verder heb ik al gezocht maar ik kan er echt niet meer aan uit!!!!!!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 21:11
Hier kom je denk ik een heel eind mee; [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht

Er bestaat geen beste laptop, alleen een laptop die aan jou wensen voldoet? Een beetje research kan geen kwaad voor je je aankoop doet.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Zelf vind ik de Sony Vaio serie tegenwoordig erg betaalbare laptops. Er zijn net allemaal nieuwe uitgekomen met Core-i3 en Core-5 cpu's en ook aparte videokaarten (geen onboard shared gedoe). Dus voor 800 euro kan je wel wat moois uitzoeken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Enige nadeel van Sony Vaio t.o.v. andere merken is de kwaliteit van het scherm, maar afgezien van dat zou ik ook voor Sony Vaio gaan.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Japperrrr schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:42:
Enige nadeel van Sony Vaio t.o.v. andere merken is de kwaliteit van het scherm, maar afgezien van dat zou ik ook voor Sony Vaio gaan.
Met kwaliteit bedoel je wat anders dan resolutie of niet?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• gertje12
Dark Master schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:35:
Hier kom je denk ik een heel eind mee; [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht

Er bestaat geen beste laptop, alleen een laptop die aan jou wensen voldoet? Een beetje research kan geen kwaad voor je je aankoop doet.
quote]Dark Master schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:35:

[/quote]

hallo????, ik ben al 5dagen lang, de hele dag aan het zoeken naar de juiste laptop maar elke avond kom ik een andere uit:
eerst:
acer aspire 3D
dan:
asus n61jv-jx208x
dan:
asus g60jx-jx032v
dan: hp pavilion dv6-2140 (wb441ea)
en nu:
Sony Vaio VPC-f11m1e/H

ik kan er gewoon echt niet meer aan uit!!!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
!null schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:55:
[...]
Met kwaliteit bedoel je wat anders dan resolutie of niet?
Las laatst ergens dat bij veel modellen het beeld in fel licht slecht leesbaar is in verhouding tot de schermen van andere fabrikanten.

• gertje12

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zelf zou ik nooit voor Acer gaan, omwille van slechte ervaringen (van anderen) in het verleden.

De uiteindelijke keuze zal je toch zelf moeten maken, maar hier alvast een tip die me zelf ook geholpen heeft toen ik mijn laptop uitkoos:

Chill. Ga even wat anders doen waar je je gedachten mee kan verzetten en rustig van wordt. Voor de ene persoon is dit een middagje in de natuur gaan wandelen, voor de andere persoon aan 180 over de snelweg scheuren.

Je ziet dit misschien eerst als tijdsverlies, maar geloof me na achteraf maak je een betere, rationelere beslissing en win je eigenlijk tijd.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Het is heel simpel; wanneer je je laptop hebt, kom je vroeg of laat toch wel een nét iets betere aanbieding tegen, een nét iets goedkoper en hoogwaardig model. Deal with it, en als je dat nu al doet wordt het maken van je aankoop ook een stukje makkelijker. Ik vind je in je posts erg... opdringerig. Dat je al vijf dagen aan het zoeken bent kunnen wij ook weinig aan doen, en nu wil je opeens dat alle tweakers voor je één model aanwijzen die je dan maar moet gaan kopen? Dat kun je vergeten, je wordt een beetje in een richting geduwd (pricewatch, BBG) en uiteindelijk zul je zélf een knoop door moeten hakken. Succes ermee!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• gertje12
Obiter dictum schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:24:
Het is heel simpel; wanneer je je laptop hebt, kom je vroeg of laat toch wel een nét iets betere aanbieding tegen, een nét iets goedkoper en hoogwaardig model. Deal with it, en als je dat nu al doet wordt het maken van je aankoop ook een stukje makkelijker. Ik vind je in je posts erg... opdringerig. Dat je al vijf dagen aan het zoeken bent kunnen wij ook weinig aan doen, en nu wil je opeens dat alle tweakers voor je één model aanwijzen die je dan maar moet gaan kopen? Dat kun je vergeten, je wordt een beetje in een richting geduwd (pricewatch, BBG) en uiteindelijk zul je zélf een knoop door moeten hakken. Succes ermee!
mss wel :P
maar kunnen jullie kunnen wel helpen op dit vlak:
welke processor,geheugen en videokaart heb je nodig voor de vereisten die ik heb genoemd?
en is acer echt slecht???

[ Voor 10% gewijzigd door gertje12 op 06-04-2010 13:33 ]

• Marcelti
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 17:44
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:29:
[...]

mss wel :P
maar kunnen jullie kunnen wel helpen op dit vlak:
welke processor,geheugen en videokaart heb je nodig voor de vereisten die ik heb genoemd?
en is acer echt slecht???
Acer is niet slecht, hun service en support wel ;-)

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sloth schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:18:
Zelf zou ik nooit voor Acer gaan, omwille van slechte ervaringen (van anderen) in het verleden.
Fouten kunnen bij iedere merk voorkomen, zolang je de garantie maar mag blijven aanspreken en er geen cent voor hoeft te betalen dan vind ik dat je niet echt recht hebt om te klagen.

Veel mensen kunnen hardware defecten niet onderscheiden van software fouten door incompatibiliteit of virus besmetting en wijzen al heel snel de vinger naar Acer. 8)7
Marcelti schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:24:
[...]

Acer is niet slecht, hun service en support wel ;-)
En waar baseert u dat op?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• gertje12
MrJey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:57:
[...]

Fouten kunnen bij iedere merk voorkomen, zolang je de garantie maar mag blijven aanspreken en er geen cent voor hoeft te betalen dan vind ik dat je niet echt recht hebt om te klagen.

Veel mensen kunnen hardware defecten niet onderscheiden van software fouten door incompatibiliteit of virus besmetting en wijzen al heel snel de vinger naar Acer. 8)7

[...]

En waar baseert u dat op?
hoelang gaat een goede acer mee zoal?

Verwijderd

K heb sinds vandaag een sony vaio e-serie binnen en ben er heel blij mee.
Hiervoor had ik een acer, daar ging na ongeveer 1 jaar het draadloos internet kapot
en na 2,5 jaar is die kapot gegaan. En dat is veel te kort voor een laptop.
Want in de tussentijd heb ik een 5 jaar oude toshiba van me vader geleend.

• Zakkenwasser
  • Niet online
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:04:
[...]

hoelang gaat een goede acer mee zoal?
Net zolang als iedere andere merk laptop, het is maar net war de prioriteiten liggen.

Acer heeft wat minder met het ontwerp en de speakers zijn standaard (t.o.v Altec Lancing/Harman Karbon (HP/Toshiba/Sony) ).

Acer verkoopt ook veel op het budget gebied, waardoor je meestal net even voor een leukere prijs een pracht systeem hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:24:
Hiervoor had ik een acer, daar ging na ongeveer 1 jaar het draadloos internet kapot
Toevallig een Acer, maar dat had net zo goed een Toshiba of HP kunnen wezen.

Draadloos internet stuk is meestal een driver probleem, wat optelossen valt door alles overnieuw te installeren.
En hoe is die laptop kapot gegaan?

Voordat we met zijn allen met die bekende vinger naar Acer gaan wijzen, want dat is altijd zo makkenlijk. nofi :z

[ Voor 43% gewijzigd door Zakkenwasser op 06-04-2010 16:49 ]

• gertje12
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:24:
en hoe is de vaio e?
is het de vaio van de nbbg?

• gertje12
MrJey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:46:
[...]

Net zolang als iedere andere merk laptop, het is maar net war de prioriteiten liggen.

Acer heeft wat minder met het ontwerp en de speakers zijn standaard (t.o.v Altec Lancing/Harman Karbon (HP/Toshiba/Sony) ).

Acer verkoopt ook veel op het budget gebied, waardoor je meestal net even voor een leukere prijs een pracht systeem hebt.

[...]

Toevallig een Acer, maar dat had net zo goed een Toshiba of HP kunnen wezen.

Draadloos internet stuk is meestal een driver probleem, wat optelossen valt door alles overnieuw te installeren.
En hoe is die laptop kapot gegaan?

Voordat we met zijn allen met die bekende vinger naar Acer gaan wijzen, want dat is altijd zo makkenlijk. nofi :z
wat vind je van deze acer (ze zeggen dat hij horizointale strepen vertoont):
Acer Aspire 5738DG-664G32MN 3D

• Zakkenwasser
  • Niet online
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:57:
[...]

en hoe is de vaio e?
is het de vaio van de nbbg?
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:00:
[...]
Acer Aspire 5738DG-664G32MN 3D
Lees op je gemak dit eens door: ;)
[NBBG Aanschaf] Betaalbare multimedianotebook februari 2010

Verwijderd

Volgens mij is het moederbord kapot gegaan van mijn acer. Dit weet ik niet 100% zeker, maar denk het wel zeker te weten voor ongeveer 90%. Het draadloos internet is geen driver probleem geweest, omdat ik langere tijd bezig ben geweest met nieuwe drivers installeren enz. maar dit hielp niet
De vaio is zeer snel, het is de vpceb1s1e. Ik heb nog niet veel mee gewerkt, maar k heb al wel gehoord dat hij mw2 op max draait.

• gertje12
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:18:
Volgens mij is het moederbord kapot gegaan van mijn acer. Dit weet ik niet 100% zeker, maar denk het wel zeker te weten voor ongeveer 90%. Het draadloos internet is geen driver probleem geweest, omdat ik langere tijd bezig ben geweest met nieuwe drivers installeren enz. maar dit hielp niet
De vaio is zeer snel, het is de vpceb1s1e. Ik heb nog niet veel mee gewerkt, maar k heb al wel gehoord dat hij mw2 op max draait.
nice :)

• gertje12
hij heeft gelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=Jaypcjqr8t8

[ Voor 77% gewijzigd door gertje12 op 06-04-2010 19:16 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:33
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:11:
is dat wel mogelijk voor een 750 euro kostende laptop???
Ja hoor, prijzen van laptops zijn enorm gedaald, alleen blijf ik persoonlijk een desktop > laptop kwa houding en prestatie en gemak van upgraden ( wat niet hoeft natuurlijk ) nogmaals persoonlijk.
En over merken gesproken, er zijn genoeg merken en allemaal kan er een chipje van 5 euro cent kapot gaan waardoor je hele mobo naar de knoppe is en je hem als het buiten de garantie is weg kan gooien.
Ik repareer ook notebooks ( voor me werk ) en ik zie ze van hp tot acer maar ook sony's en medion's msi's en al die anderen voorbij komen met elk vaak weer een ander verhaal / gebruik / probleem.

In mijn ogen ga voor een notebook die netjes 2jaar garrantie bied, aangezien ze vaak na 3 jaar "als oud bestempeld worden" zit je 2 jaar veilig.
En voor €750,00 euro heb je zat leuke notebooks.

MSI GX623-474NL (320GB, HD4670, BT, WLAN-N, Win7 HP) ( €699 )
Samsung R580-JS02NL (Zwart/Rood, 500GB, WLAN-N, BT, GT 330M, Win7 HP) ( €699 )
Acer Aspire 5739G-664G32Mn (320GB, GT240M, WLAN, Windows 7 HP 64bit) (€749 ) ( 1 jaar garrantie :S )

Genoeg keus denk ik zo, nogmaals je kan zoveel kennisen verhalen en buurman verhalen aanhoren als je wilt of lezen op internet, maar je laptop van 1400 euro kan na 1 week kapot gaan en die van 399 kan wel 7 jaar meegaan, en andersom ook je weet het niet en als je er zelf goed mee omgaat is de kans kleiner ( tenzij het een fabrieks fout is ;) )

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou voor een Asus gaan.

Zelf heb ik net een paar uur geleden een m11x binnengekregen, heeft me 830 euro gekost, met wat kortingen etc, anders was ie 970, beide incl. verzendkosten.

Ik had je deze aangeraden als je niet op zoek was naar een goede processor of "desktop vervanger", dan kan je beter voor een Asus (gaming?)laptop gaan, of eventueel een HP of Sony.

• gertje12
Mektheb schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:19:
[...]

Ja hoor, prijzen van laptops zijn enorm gedaald, alleen blijf ik persoonlijk een desktop > laptop kwa houding en prestatie en gemak van upgraden ( wat niet hoeft natuurlijk ) nogmaals persoonlijk.
En over merken gesproken, er zijn genoeg merken en allemaal kan er een chipje van 5 euro cent kapot gaan waardoor je hele mobo naar de knoppe is en je hem als het buiten de garantie is weg kan gooien.
Ik repareer ook notebooks ( voor me werk ) en ik zie ze van hp tot acer maar ook sony's en medion's msi's en al die anderen voorbij komen met elk vaak weer een ander verhaal / gebruik / probleem.

In mijn ogen ga voor een notebook die netjes 2jaar garrantie bied, aangezien ze vaak na 3 jaar "als oud bestempeld worden" zit je 2 jaar veilig.
En voor €750,00 euro heb je zat leuke notebooks.

MSI GX623-474NL (320GB, HD4670, BT, WLAN-N, Win7 HP) ( €699 )
Samsung R580-JS02NL (Zwart/Rood, 500GB, WLAN-N, BT, GT 330M, Win7 HP) ( €699 )
Acer Aspire 5739G-664G32Mn (320GB, GT240M, WLAN, Windows 7 HP 64bit) (€749 ) ( 1 jaar garrantie :S )

Genoeg keus denk ik zo, nogmaals je kan zoveel kennisen verhalen en buurman verhalen aanhoren als je wilt of lezen op internet, maar je laptop van 1400 euro kan na 1 week kapot gaan en die van 399 kan wel 7 jaar meegaan, en andersom ook je weet het niet en als je er zelf goed mee omgaat is de kans kleiner ( tenzij het een fabrieks fout is ;) )
en wat vind je van de sony vaio(hierboven vernoemd),

• Mektheb
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:27:
[...]

en wat vind je van de sony vaio(hierboven vernoemd),
Kwa spec's ziet die er leuk uit, alleen hoe die in de praktijk is durf ik niet te zeggen.
En wat die kost en hoeveel garrantie je krijgt en hoe sony omgaat met service.

Maar ik zelf zou eerder voor een Sony / Asus gaan tegen over een Acer / Hp / Toshiba bijvoorbeeld niet omdat die andere zo erg minder zijn. maar de sony / asus me kwa design / spec's beter lijken.
Nogmaals ze kunnen allemaal prima voldoen, het gezeur met allemaal is als die kapot gaat binnen je garantie ben je hem een tijd kwijt en bij de 1 is het sneller als bij de ander.

Kortom de keus moet je echt zelf maken, ik zeg altijd tegen mensen die het niet weten loop een Mediamarkt binnen en ga ze bekijken voelen zien en ruiken, kopen kan je hem altijd ergens anders ;)
De 1 zegt ga voor asus de ander voor sony en een derde zegt koop een alienware iedereen ze mening is gebaseerd op persoonlijke ervaring.

• gertje12
Mektheb schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:31:
[...]

Kwa spec's ziet die er leuk uit, alleen hoe die in de praktijk is durf ik niet te zeggen.
En wat die kost en hoeveel garrantie je krijgt en hoe sony omgaat met service.

Maar ik zelf zou eerder voor een Sony / Asus gaan tegen over een Acer / Hp / Toshiba bijvoorbeeld niet omdat die andere zo erg minder zijn. maar de sony / asus me kwa design / spec's beter lijken.
Nogmaals ze kunnen allemaal prima voldoen, het gezeur met allemaal is als die kapot gaat binnen je garantie ben je hem een tijd kwijt en bij de 1 is het sneller als bij de ander.

Kortom de keus moet je echt zelf maken, ik zeg altijd tegen mensen die het niet weten loop een Mediamarkt binnen en ga ze bekijken voelen zien en ruiken, kopen kan je hem altijd ergens anders ;)
De 1 zegt ga voor asus de ander voor sony en een derde zegt koop een alienware iedereen ze mening is gebaseerd op persoonlijke ervaring.
als mijn laptop nu na de garantie kapot zou gaan, kan ik hem dan nog laten repareren, en hoeveel zou dat dan kosten?

wat ik zeker weet is dat sony kwalitei levert:
heb een 15 jaar oude tv van sony
ps2 van +-6 jaar
psp van+-2 jaar(al 30 keer laten vallen nog steeds in orde)

[ Voor 6% gewijzigd door gertje12 op 06-04-2010 19:38 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

@ Mektheb

Je hebt helemaal gelijk. Je kan een laptop voor zo veel verschillende doeleinden nodig hebben, de een wil een compacte, de ander neemt wel genoegen met een 15" en de ander wil gewoon een desktop die je uit de muur kan trekken, in je rugzak stoppen en meenemen, en gaat voor een 17"(high end).

Het ligt eraan waar je precies naar zoekt.

• Mektheb
gertje12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:35:
[...]

als mijn laptop nu na de garantie kapot zou gaan, kan ik hem dan nog laten repareren, en hoeveel zou dat dan kosten?
Ligt er net aan wat er kapot is, een keyboard kan je vaak laten vervangen tussen de 75 en 150 euro ( verschillend per model natuurlijk)
Als je Gpu kapot is kan je bij sommige een kaart vervangen, anderen hebben een compleet moederbord nodig en dan moet je hem opsturen / verzendkosten / onderzoek kosten / inbouw kosten / moederbord kosten / en dan zou je rond de €300,00 euro kwijt zijn.
Is je scherm kapot vervangen ze je hele scherm en kan je ook rond de €250 / €500 euro kwijt zijn.

Daar koop je natuurlijk geen nieuwe laptop voor maar als je laptop na 3jaar kapot gaat "bv" dan ga je geen €300 euro in een veroudert type stoppen.
Simpler gezegt als een laptop defect is is het laten repareren vaak erg duur. maar soms ook niet als het iets simpels is als een oplader aansluiting opnieuw solderen is kan je dat bij een lokale toko laten doen voor misschien €100,00 euro.

Kortom heel verschillend en elk model zou wel andere prijzen hebben en elke fabrikant zou er wss andere kosten voor rekenen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica