Hallo mensen ik ben op dit moment mezelf aan het leren programmeren en moet toegeven tot nu toe is het zeer interessant. Maar nu wil ik een zeer groot .ini bestand lezen en dat dat in een textbox zetten.
Dat wil ik doen door gebruik te maken van de readline functie(ik kan niet gewoon de .Readtoend functie gebruiken want ik wil wat handelingen uitvoeren op de tekst) alleen nu loopt hij na 1000 regels vast iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik het beter kan doen.
Ik heb het idee dat ik zeer vaag ben ik voeg wel wat code toe wat het probleem wat duidelijker maakt.
Alvast bedankt
.
Dat wil ik doen door gebruik te maken van de readline functie(ik kan niet gewoon de .Readtoend functie gebruiken want ik wil wat handelingen uitvoeren op de tekst) alleen nu loopt hij na 1000 regels vast iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik het beter kan doen.
Ik heb het idee dat ik zeer vaag ben ik voeg wel wat code toe wat het probleem wat duidelijker maakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| TextReader tr = new StreamReader("uit te lezen bestand.ini"); string line; while ((line = tr.ReadLine()) !=null) { TxtGames.Text = TxtGames.Text + "\r\n" + line; TxtGames.Refresh(); gelezen = gelezen + 1; label1.Text = gelezen.ToString(); label1.Refresh(); } |
Alvast bedankt