geluidskaarten tot 40 euro, compatible met windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb al een uur geprobeerd een makkelijke manier te vinden om uit te zoeken welke geluidskaarten geschikt zijn voor Windows 7, maar ik heb het er maar moeilijk mee.

ik had een ouwe SB Live maar die werkt niet onder Win7

Voorwaarden voor de nieuwe kaart:
kaart moet in een PCI slot gaan
windows 7 compatible zijn
niet duurder zijn dan 40 euro tenzij dat niet lukt met die prijs....

als er iemand suggesties heeft graag hier reageren aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met pricewatch kan je een overzichtje maken he, zoals deze bijvoorbeeld:

Klik

Dit is een overzichtje met de PCI kaarten die in pricewatch vermeld staan, van laag naar hoog geprijsd. Nu aan jou de taak om zelf verder onderzoek te doen zou ik zeggen ;) (je meldt namelijk ook niet wat de overige vereisten zijn zoals 5.1 of 7.1 o.i.d.)

[ Voor 7% gewijzigd door K1pje op 06-04-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Volgens mij is alles van de laatste jaren wel geschikt voor Windows 7. Als het al niet door drivers van de fabrikant zelf is, dan wel door standaard drivers van Windows 7 zelf.

Als het echt puur om het hebben van geluid gaat en meer niet, kun je zelfs al volstaan met een simpel geluidskaartje met een C-Media chipset. Zoals pricewatch: Sweex 5.1 PCI Sound Card -- meestal rond de 10 euro bij lokale PC zaakjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 06-04-2010 13:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oki thx maar ik had uiteraard al zelf veel gekeken naar geluidskaarten, maar de meeste zijn win 98/XP/Vista en niet veel hebben er Win7 bij staan. Het gaat om een 2.1 systeem, er moet tog wel een beetje redelijk geluid uitkomen, omdat mijn vriendin altijd muziek luistert vanaf mijn download-PC.

Ja ik had ook gehoopt dat mijn drivers erbij zouden staan, maar nu moet ik mijn oude SB Live proberen te verkopen...het was tog een redelijk goeie kaart... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:02:
oki thx maar ik had uiteraard al zelf veel gekeken naar geluidskaarten, maar de meeste zijn win 98/XP/Vista en niet veel hebben er Win7 bij staan. Het gaat om een 2.1 systeem, er moet tog wel een beetje redelijk geluid uitkomen, omdat mijn vriendin altijd muziek luistert vanaf mijn download-PC.

Ja ik had ook gehoopt dat mijn drivers erbij zouden staan, maar nu moet ik mijn oude SB Live proberen te verkopen...het was tog een redelijk goeie kaart... :'(
De SB Live is helaas wel een oude kaart. Wat betreft nieuwe geluidskaarten: kijk niet puur naar de verkoopinformatie. Bij die Sweex kaart staat Windows 7 ook niet vermeld terwijl er toch echt gewoon drivers voor zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe