Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe modem. Het liefst heb ik een modem die zo "dom" mogelijk is. Tevens wil ik hem in brodge modus kunnen zetten. Ik heb al 2 modems gevonden maar daar zaten wat nadeeltjes aan :

Versatek VER170P
Netgear DC-224

de versatek scheint alleen niet zo een goede betrouwbaarheid te hebben en de netgear weet ik niet van of die in bridge modus kan, dat is een sirieuze eis evenals de betrouwbaarheid.

Weet iemand meer informatie over de netgear, of heeft iemand misschien wat tips voor me waar ik naar zou kunnen kijken ?

thanks in advance

**edit**

de eisen zijn :
zo "stom" mogelijk
ADSL2+
bridge heeft voorkeur, anders moet hij transparant kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door w4rguy op 06-04-2010 12:20 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
't Is dat je uit de modellen genoemd hebt af te leiden is dat je een ADSL modem bedoeld, maar misschien is het handig dit er nog even bij te zetten. Volgens mij kan verder elk modem in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:14:
't Is dat je uit de modellen genoemd hebt af te leiden is dat je een ADSL modem bedoeld, maar misschien is het handig dit er nog even bij te zetten. Volgens mij kan verder elk modem in bridge.
Ik heb even de specificaties erbij geplaatst. Ik weet van sommige routers/modems dat firmware niet ondersteunt om in bridge modus geplaatst te worden en dit is echt een minimale eis.

alvast bedankt voor je moeite in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In principe kan draait ieder ADSL-apparaat dat geen router is toch in bridge modus? Met andere woorden: als je puur op zoek gaat naar ADSL modem dan moet je een heel eind komen.

edit: http://tweakers.net/price...YKkXVAWMezyv3NV3LwVosrbUT bijvoorbeeld.

[ Voor 52% gewijzigd door spone op 06-04-2010 12:26 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Dat is een goede tip inderdaad! Heeft er iemand ervaring met dat type modem ? De modem hier klappert nu constant aan/uit. Wordt er gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Moet ie echt bridgen? (als in: je hebt een bbned of tiscali oid verbinding)?

Voor KPN (8/48 pppoa) zul je een modem moeten hebben wat dit wel kan. Zyxel noemt dit half-bridge, speedtouch noemt het spoofing.

Een speedtouch kan prima, die kun je bridgen/spoofen, en eventueel als ppptp server laten tunnelen. In alle gevallen krijg je je externe IP op je achterliggende apparaat.
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Spoofing zou ook goed zijn inderdaad als het maar in de vorm is van :

internet -> modem -> servert -> netwerk

in de servert kan ik meer instellen dan in een retarded modem, zo is het netwerk nu ook ingericht maar de huidige modem kan niet in bridge waardoor het niet werkt zoals we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb hier nog een aantal SpeedTouch 516v6 en 536v6 modempjes liggen. Die dingen verbruiken amper iets, hebben slechts één ethernet-poort, geen WiFi, zijn heel erg klein, maar hebben wel gewoon ADSL2+ support, en kan je perfect bridged zetten.

Lijkt me dat je zoiets wil?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
inderdaad, wat zijn je ervaringen met die apparatuur in de zin van .. downtime etc ?

we hebben zelf namelijk slechte ervaringen met thomson ;x

[ Voor 26% gewijzigd door w4rguy op 06-04-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb persoonlijk nooit problemen met die dingen gehad, maar ik kan alleen maar oordelen over de 516v6, de 536v6 en de 716WL. Overal staat de laatste firmware op. Ik heb het idee dat dat best veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 12-09 19:59
Voor je gaat kijken naar een andere modem.
Weet je wel zeker dat het aan je modem ligt en niet gewoon aan je verbinding?
Stabiliteit als eis noemen is 1 ding maar het ook krijgen is een tweede. Als het aan je verbinding ligt kan je modems blijven kopen. En uit je post kan ik niet meer aflezen dat je verbinding klappert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
we zijn inderdaad ook tests aan het draaien om te checken of het de verbinding is. We dachten eerst dat het de modem was maar na een test komen we tot de conclusie dat het oF de momen is, oF de verbinding maar de verbinding kunnen we niet testen. Als de modem alsnog gaar is kunnen we meteen over naar het aanschaffen van een nieuwe en hebben we er alvast 1 uitgezocht. wel thx voor de objectieve blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Laatst online: 12-09 19:59
Graag gedaan ;)
Nu is een extra modem natuurlijk nooit weg.
Mocht het toch niet aan je modem liggen kun je je provider ook nog vragen voor een lijnmeting. Dan gaan ze dus kijken of de lijn tussen de wijkkast en jou woning wel goed functioneerd.
Hoever zit je van de centrale vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik weet niet zo snel hoe ver ik er vandaan zit en zo'n lijnmeting doen ze ook niet zomaar (iets met geld). Het draait nu stabiel dus we kijken het even aan. meer nieuws zal volgen. Overigens is dit wel voor een bedrijf ofcourse maar ik ga de bedrijfsnaam niet noemen ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan in de meeste modems de lijnwaarden ook uitlezen. Als die waarden erg schommelen of er zijn veel lost packets zou het aan de lijn kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
zou aan de lijn kunnen zijn ja, maar als de modem aansluiting kaputz is, dan heb je daar ook last van :) mn baas is er vandaag in ieder geval niet dus morgen verder kijken.

Pagina: 1