Meertalig CMS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een (goed ondersteund) open-source CMS die moeiteloos 5 verschillende talen kan afhandelen. Dus niet alleen het vertalen van de content an sich, maar ook de URL's, meta tags en als het even kan de alt-teksten van plaatjes. En als het even kan ook nog een beetje gebruiksvriendelijk ;)

Heb tot nu toe gekeken naar:

1) Dotnetnuke, had ik al veel ervaring mee maar de localization wordt iedere release 1 versie vooruitgeschoven. Misschien in versie 5.3.2 (geen grap).

2) Joomla 1.5 heeft wel ondersteuning voor meerdere talen, maar vind ik niet gebruiksvriendelijk genoeg. Versie 1.6 moet daar 'ooit' verandering in brengen.

3) Drupal, heeft wel redelijke ondersteuning voor localization, maar is op dat gebied zo mogelijk nog gebruikersonvriendelijker dan Joomla.

Heeft er iemand misschien nog andere / betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vergelijk je suf ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 06-04-2010 12:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TYPO3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Want? waarom? leg uit? Domweg de naam van een CMS roepen is absoluut ongewenst.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:35:
[...]

Want? waarom? leg uit? Domweg de naam van een CMS roepen is absoluut ongewenst.
Omdat dit systeem prima meertaligheid ondersteund.

Als je gebruik maakt van de extensie RealURL worden je url's als volgt:Meertaligheid is gemakkelijk te implementeren binnen een basis TYPO3 installatie, content blokken kunnen voor gebruikers gemakkelijk vertaald worden en je kan je pagetree per taal configureren.

TYPO3 zelf is even wat uitzoek werk maar werpt z'n vruchten af zodra je het beheerst, met name dus op gebied van meertaligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gebruiksvriendelijkheid is wat mij tegen houdt om joomla te gebruiken.
Ik heb zelf wat inelkaar geprutst met php maar dat is alles behalve gladwerk.
Dus ik blijf dit topic maar ff volgen.
Pagina: 1