[SBS2003] Mijn Documenten omleiden

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Op dit moment staat de map Mijn Documenten omgeleid naar een netwerkshare, maar wordt er geen kopie op de pc opgeslagen (net zoals een roaming profile).

Wanneer er een netwerkshare gemaakt wordt kun je ervoor kiezen om deze te synchroniseren en deze offline beschikbaar zijn.
Alleen zie ik dit op deze pc niet staan en kan ik dit dus ook niet instellen?

Ben terecht gekomen op deze website, alleen werd ik ook niet veel wijzer van:
http://technet.microsoft....rary/cc737473(WS.10).aspx

Ik kwam zojuist ook tegen dat wanneer de mapomleiding is ingeschakeld, dat deze automatisch worden gesynchroniseerd en standaard ook offline beschikbaar zijn.
Dit is voor de map 'Mijn Documenten' die een mapomleiding heeft, niet het geval.

Hoe kan ik dit als nog instellen?
Heb al in de GPO zitten spitten alleen kan daar alleen vinden om juist de Offline bestanden niet toe te staan en niet aan te geven welke mappen juist wel offline beschikbaar moeten zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door DaVaRiOuS op 06-04-2010 12:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is iets wat standaard aanstaat. Zoek naar de policy-setting welke het nu uitschakelt, en verwijder deze :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaVaRiOuS
sanfranjake schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:06:
Dit is iets wat standaard aanstaat. Zoek naar de policy-setting welke het nu uitschakelt, en verwijder deze :)
Dat is nou het fijne... ik heb hiervan niets in de GPO voor uitgeschakeld.
Uberhaupt niet iets voor ingesteld, ja de mapomleiding, maar voor de rest niets.

het enige wat er staat ingesteld is het volgende:

Configureren van Off line bestanden door gebruiker verbieden: Enabled

Maar dat is alleen of de gebruiker het zelf mag instellen, dus mag deze optie dus ook het off line bestanden ook niet verhinderen.
Aangezien het profiel voor de rest wel wordt gesynt en lokaal wordt opgeslagen, alleen de map Mijn Documenten niet.

[ Voor 38% gewijzigd door DaVaRiOuS op 06-04-2010 13:24 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welk client OS heb je het hier (NIET) over? Essentiele info...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 14:50
Enable de "At logoff, delete local copy of user’s offline files" policy.

• DaVaRiOuS
alt-92 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:48:
Welk client OS heb je het hier (NIET) over? Essentiele info...
Clients zijn allen Windows Vista Business

• DaVaRiOuS
n0fragger schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:54:
Enable de "At logoff, delete local copy of user’s offline files" policy.
Deze policy staat niet geconfigureerd.
Maar als die juist wordt ingeschakeld, dan heb je juist geen lokale kopie en die moet er juist wel zijn.

• DaVaRiOuS
Ben vandaag weer even een aantal uurtjes aan het spitten en aan het testen geslagen, maar probleem is er nog steeds :(

Even wat verdere verduidelijking...

Er is een standaard mapomleiding gemaakt voor alle gebruikers.

Mapomleiding van Small Business Server
Data collected on: 7-4-2010 19:35:37 hide all

Computer Configuration (Enabled)hide
No settings defined.
User Configuration (Enabled)hide
Windows Settingshide
Folder Redirectionhide
My Documentshide
Setting: Basic (Redirect everyone's folder to the same location)hide
Path: \\SBS2003\Users\%USERNAME%\Mijn documenten
Optionshide
Grant user exclusive rights to My Documents Disabled
Move the contents of My Documents to the new location Enabled
Policy Removal Behavior Restore contents

Op alle computers (in de SBSComputers map) heb ik de volgende policy gemaakt:

Offline bestanden
Data collected on: 7-4-2010 19:37:46

Computer Configuration (Enabled)hide
Administrative Templateshide
Netwerk/Off line bestandenhide
Policy Setting
Alle off line bestanden bij het aanmelden synchroniseren Enabled
Alle off line bestanden synchroniseren voordat ik mij afmeld Enabled
Configureren van Off line bestanden door gebruiker verbieden Disabled
De voorziening Off line bestanden toestaan of blokkeren Enabled
Indien ingeschakeld worden bestanden uit gedeelde mappen in autocache
in de cache van lokale computer geplaatst. Gebruikers kunnen ook bepaalde
mappen en bestanden opgeven die altijd beschikbaar moeten zijn tijdens off line werken.

Policy Setting
Submappen zijn altijd off line beschikbaar Enabled
Hiermee kunt u ervoor zorgen dat alle submappen off line beschikbaar zijn als een map
beschikbaar wordt gemaakt voor off line gebruik.

User Configuration (Enabled)hide
No settings defined.

---------------------

De mapomleiding zelf werkt gewoon goed en je werkt dus eigenlijk direct op de server wanneer je naar Mijn Documenten toe gaat.
Maar je zodra je inlogt als je niet met het netwerk verbonden bent, dan ga je naar Start > Documenten
Maar dan wordt het venster nieteens geopend omdat die het pad niet kon inladen bij het inloggen.
Als ik dan ook de Eigenschappen ervan doet van die koppeling Documenten, dan is ook alles blanco.
Conclusie, de link naar de server werkt niet, maar Offline werken werkt ook niet.

Wat ik ook vreemd vindt is, als je lokaal op de pc inlogt (met een lokaal profiel) dan is het tabblad 'Offline bestanden' bij eigenschappen van een map wel zichtbaar, maar als je inlogt op het netwerk dan zie je het tabblad nergens terug.

Heb deze ook geprobeerd via de policy terug te krijgen, maar lukt me ook niet.

Snap er echt even helemaal niets meer van 8)7

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Offline files ook enabled op het share nivo? Ik bedoel: je kan van alles op de client willen instellen, maar als die share geen caching toestaat kun je lang wachten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DaVaRiOuS
alt-92 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:11:
Offline files ook enabled op het share nivo? Ik bedoel: je kan van alles op de client willen instellen, maar als die share geen caching toestaat kun je lang wachten ;)
Hier dit bedoel ik nou... zit je zo te zoeken, zie je zoiets stoms over het hoofd 8)7

We gaan het morgen beleven! :)

In ieder geval onwijs bedankt voor de tip. _/-\o_

PS: Wat ik dan alleen nog afvraag nu je dit antwoord geef, waarom worden de profielen dan wel lokaal opgeslagen (als roaming ingesteld) alleen de caching daarvan is ook niet ingesteld dat deze offline gebruikt mag worden.

Ik heb zegmaar een shared map staan die heet 'Profiles'
Hieronderstaan staan submappen van de romaing profiles, maar de share 'Profiles' die heeft geen offline bestanden aan staan.
Wat is dan de reden dat deze wel worden gesynct?

[ Voor 33% gewijzigd door DaVaRiOuS op 07-04-2010 20:30 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Roaming profiles op een share en offline available in de Clientside cache zijn twee heel verschillende dingen ;)
En ik hoop ook dat je profile en echte userdata gescheiden hebt met redirection?

• DaVaRiOuS
alt-92 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:33:
Roaming profiles op een share en offline available in de Clientside cache zijn twee heel verschillende dingen ;)
En ik hoop ook dat je profile en echte userdata gescheiden hebt met redirection?
ja, profielen en userdata (documenten e.d.) staan inderdaad gescheiden.
De policy voor redirectory worden in een eigen map gedumpt, dus niet op 1 gros in de profielmap.

[ Voor 11% gewijzigd door DaVaRiOuS op 07-04-2010 20:49 ]

• DaVaRiOuS
Ik heb nu de Offline Bestanden op computer niveau ingesteld kwa policy.
Ik las dat het op gebruikersniveau niet echt aan te raden is en dat je dit beter op computer niveau kan doen.

Nu vraag ik me alleen af, waarom is dit zo?

PS: Mocht de cache instelling op de share niet voldoende zijn om het werkend te krijgen, waar zal ik dan eventueel nog meer rekening mee moeten houden?

Als de caching nu aan staat voor offline bestanden, betekend dit dat het tabblad op de client voor de share map nu automatisch ook zichtbaar wordt?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DaVaRiOuS schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:54:
Ik heb nu de Offline Bestanden op computer niveau ingesteld kwa policy.
Ik las dat het op gebruikersniveau niet echt aan te raden is en dat je dit beter op computer niveau kan doen.

Nu vraag ik me alleen af, waarom is dit zo?
Ik denk, omdat die cache per pc en niet per user wordt bijgehouden. C:\Windows\CSC kan ook offline files uit bijvoorbeeld een algemene share bevatten :)
PS: Mocht de cache instelling op de share niet voldoende zijn om het werkend te krijgen, waar zal ik dan eventueel nog meer rekening mee moeten houden?
Configureer het zowel op user als computer-niveau. Iets staat me bij dat dat met antieke clients (XP en ouder) nodig kon zijn, waarom weet ik niet meer :P
Als de caching nu aan staat voor offline bestanden, betekend dit dat het tabblad op de client voor de share map nu automatisch ook zichtbaar wordt?
Welk tabblad bedoel je? als een user inlogt en het netwerk is niet beschikbaar zie je dat in het taakvenster bij de klok, verder kan de user alle offline shares direct benaderen alsof ze gewoon in de lucht zijn. Pas wel op met afdelingsmappen, voor je het door hebt zitten er versieverschillen en conflicten in, zeker met XP.

Mijn spoorwegfotografie

• DaVaRiOuS
sanfranjake schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:13:
[...]
Ik denk, omdat die cache per pc en niet per user wordt bijgehouden. C:\Windows\CSC kan ook offline files uit bijvoorbeeld een algemene share bevatten :)

[...]

Configureer het zowel op user als computer-niveau. Iets staat me bij dat dat met antieke clients (XP en ouder) nodig kon zijn, waarom weet ik niet meer :P

[...]

Welk tabblad bedoel je? als een user inlogt en het netwerk is niet beschikbaar zie je dat in het taakvenster bij de klok, verder kan de user alle offline shares direct benaderen alsof ze gewoon in de lucht zijn. Pas wel op met afdelingsmappen, voor je het door hebt zitten er versieverschillen en conflicten in, zeker met XP.
Helemaal duidelijk!

Alleen wat betreft het tabblad...
Als je een netwerkshare benaderd en je klikt op de rechtermuisknop en dan eigenschappen, dan heb je verschillende tabbaden, maar daar zou dan ook een tabblad Offline bestanden bij moeten komen te staan.

is deze dan ook zichtbaar?

In de GPO staat namelijk dat je dit tabblad kan blokkeren en/of dat users deze instellingen kunnen aanpassen op dat tabblad, maar tot op heden heb ik dat tabblad nog niet gezien.

Owja, de clients zijn trouwens Win 7 en Vista

• DaVaRiOuS
Ik heb het nu allemaal voor elkaar en het werkt nu goed.

Alleen had ik me even vergist in de locatie waar de mapomleiding moest komen te staan.
Dit heb ik dus vervolgens gewijzigd in de policy.

Alleen nu is het probleem naar voren gekomen dat bij sommige gebruikers de policy gedeeltelijk wordt opgepakt.

Afbeeldingen, favorieten, video's, muziek wordt goed omgeleid, alleen de map Documenten blijft naar de oude locatie omgeleid.
Als je die dan wil benaderen dan pakt die dus offline en als je er een bestand wil aanmaken krijg ik de melding dat deze locatie niet meer beschikbaar is.
Dit klopt aangezien deze omleiding niet meer werkt.

Nu had ik dat in mijn administrator account ook, maar daarvan kon ik nadat ik heel de policy had verwijderd en opnieuw had aangemaakt de mapomleiding goed benaderen, alleen bij bepaalde accounts wordt dit niet of niet goed doorgevoerd.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een andere sharename of opbouw gebruikt nu kan het zin hebben de offline cache een keer te legen, wellicht houdt deze nog wat vast :)

Mijn spoorwegfotografie

• DaVaRiOuS
sanfranjake schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:28:
Als je een andere sharename of opbouw gebruikt nu kan het zin hebben de offline cache een keer te legen, wellicht houdt deze nog wat vast :)
Ik ben er al achter wat er fout gaat.
Ik dacht dat het bij meerdere profielen was, maar het is maar 1 die het niet goed oppakt.
En wat blijkt, als ik zijn profielmap op de computer onder (C:\Gebruikers) even hernoemt naar gebruiker.old, en log dan onder die gebruik in, dan wordt zijn profiel ook niet ingeladen, maar wordt er een temp profiel ingeladen.

In AD staat de profielmap voor zijn roaming profile naar de juiste locatie, ook de rechten op die profielmap staan goed, maar kan dus zijn profiel niet meer inladen. :(
Krijg dan dus ook zo'n balonnetje meyt de melding dat het profiel niet goed ingeladen kon worden.

Eigenlijk weinig zin zijn profiel opnieuw aan te maken en alles daarvoor opnieuw in te stellen, want dat is echt een *piep* werk, aangezien dat het een profiel is met onwijs veel instellingen e.d.

*edit*
Opnieuw toch het profiel aan moeten aanmaken en nu werkt alles weer goed.
Ik vraag me toch af waarom het kan zijn dat het soms voorkomt dat een profiel ineens corrupt is en niet meer ingeladen kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door DaVaRiOuS op 09-04-2010 18:32 ]

Pagina: 1