Toon posts:

Geforce2mx vs Geforce 64mb ddr of Radeon 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn videokaart Msi-Geforce2mx verkopen aan een vriend die er 250,- voor wil geven :) Die van mij is zo goed als nieuw en werkt perfect.

Nou als ik dit doe wil ik er natuurlijk wel op vooruitgaan dus heb ik eens een kijkje genomen in de pricewatch en zag:

-PowerColor GeForce2 GTS 64DDR TV FL 558,-
-ATi Radeon ViVo 64MB DDR (OEM) FL 529,-

Okay dan de vragen:
1)Zijn deze twee kaarten iets?
2)En waarom zijn ze zoveel goedkoper dan de hercules en asus versies?
3)Zouden jullie die geforce2mx verkopen en dan zo'n kaartje kopen (ik heb het geld voor het extra en ik heb het er ook voor over alleen wil ik er wel op vooruitgaan :)

De rest van mijn systeem:
Tbird 900@1000
msi-k7tpro2
256mb 133mhz Infineon @ cas2
Ibm 30gyg 7200 rpm/ 2mb
19" CTX scherm
de rest is niet van belang...

Ik speel veel spellen met name q3+team arena en ik gebruik veel tekenprogramma's en sindskort ook 3d studio max.

Ik ga niet op een gf3 wachten want die zullen mij wel veel te duur zijn :( (ik heb de newsposts de laatste tijd niet bijgehouden dus ik weet het niet maar zal wel)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou zeggen probeer eerst de Search eens, je bent namelijk niet de eerst die het vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel wat in de search vinden, maar niet alles van mijn vragen...

Namelijk ik heb de verhalen van voor en tegenstanders gelezen van de geforce2gts en de radeon, die zijn er meer dan zat,
maar ik zoek eigenlijk antwoord op deze specifieke merken :)

En verder waarom ze zo 'goedkoop' zijn, er staat bij dat het 64mb ddr is. De prijs lijkt me daarvoor een beetje onwaarschijnlijk..

En verder wilde ik dus weten of ik er dan flink op voorruit ga, want nu is in mijn systeem de videokaart denk ik een beetje de bottleneck, jajajaja en bij 3dmax ben ik de bottleneck :)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 13:04
ik zou zeker gaan voor de geforce 2 (of 3 als je geld hebt)
want die zijn ook in 16 bit goede presteerders. de radeon is daar niet al te best in, en aangezien heel veel mensen CS spelen (half-life mod voor als je het niet weet) en dat in 16 bit is, heb je daar met de radeon nogal een verschil in FPS tegen de geforce 2 (of 3)
veel plezier met dit antwoord :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij zou (als je mij was) die mx verkopen en dan zo'n kaartje kopen??
En is powercolor wel wat?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik zou voor de Geforce 2 gaan (maakt 64MB tov 32MB veel uit?), zo speel je toch wat meer op "zeker", de drivers van de ATI onder win2k zijn niet zo goed namelijk. Ik denk dat ik binnenkort de Asus V7700 ga kopen.

• wolffman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 09:02

wolffman

....

de kaarten zijn bijna allemaal het zelfde, je kan die kaart ook altijd met de referencedrivers draaien. ik zou die power colornemen, maar verwacht niet heel erg veel prestatie verbetering

Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan mijn videokaart snel te vernieuwen, daarom wil ik 64mb, maar zijn ze beiden nou DDR en beide 64mb (het staat wel in de pricewatch maar het kan een tikfoutje ofzo zijn).

Sorry ben een beetje een videocart newbie

En is die TV-out nou iets eigenlijk ?

Verwijderd

Topicstarter
anyone else :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
He dud ik zou de Ati Radeon 64meg nemen, een vriend van me heeft die ook en hij draait zo lekker als een gesmeerde moter. De licht en donker effecten zijn ook heel opmerkelijk bij die Radeon 64mb. Dus mijn keus zou dus die ATi zijn, maar ja het is jouw geld dus jou moet maar nemen wat jij het beste vind.
8-)

dikzak

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met die Radeon kan je ook TVout doen, dus een DVD in de PC afspelen en dan op TV kijken. Je kan ook TV opnemen.... Dus TV kijken op de PC als je er een TVtuner aanhangt (video of zo).

Voor het 16bit moet je een Geforce hebben maar qua motorkracht zou je toch zowiezo alleen maar 32 bit spelen....

Radeon is nog goedkoper ook en Qua merk is Ati echt wel betrouwbaarder dan powercolor.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt bij deze dus de Radeon 64mb ddr :)
Als iemand nog commentaar heeft wil ik dat nog wel graag horen voordat ik deze week het bestelformuliertje invul :)

Het moet dus vooral voor quake en 3dmax zijn.

Verwijderd

Kwak3 draait geil hier. Zie mijn sig en vergelijk het met je eigen bak :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
nog wakker? :)

ik las net dat 64 of 32 niet veel uitmaakte, maar eh, NU maakt het nix uit, maar over een half/jaartje wel hoor, dan krijg je van die games met mega/grote levels, en dan heb je wel wat video ram nodig denk.

Verwijderd

Like hell dat het niet uitmaakt. Moet je maar eens een groot level in Quake draaien. Of gewoon 1600x1200x32 bit UT spelen :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik ben dronken, en net thuis van kroegie (ik ga nooit op vrijdag uit, behalve nu, dus ja, ik ben vroeg thuis :))

ok lul dus uit me nek :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo dat ik onteverden ben over mijn systeem prestaties, alles maar dan ook alles loopt asl een tiet :)

Alleen ik heb geld over van mijn verjaardag en daar wilde ik iets voor mijn computer van kopen en aangezien ik die 2mx goed kan verkopen :)

Verwijderd

Als je wat langer met je videokaart wil doen moet je radeon kopen. Die is in 32 bit bijna altijd beter dan de gf2. En aangezien de toekomstige spellen bijna allemaal 32 bit worden zou ik die radeon kopen. en die paar fps meer maakt MEESTAL niet zoveel uit. De radeon ondersteund ook andere opties die in (latere) spellen gaan worden gebruikt (Dit is vast geen goede Nederlandse zin..aaah wtf).

ps. wacht met kopen tot de release van de radeon 2 (juni/juli) de prijzen zullen dan wel flink zakken.:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 16:02 schreef red-dragon het volgende:
Als je wat langer met je videokaart wil doen moet je radeon kopen. Die is in 32 bit bijna altijd beter dan de gf2. En aangezien de toekomstige spellen bijna allemaal 32 bit worden zou ik die radeon kopen.
Uiteraard speel ik op 32bit :)
en die paar fps meer maakt MEESTAL niet zoveel uit.
De radeon ondersteund ook andere opties die in (latere) spellen gaan worden gebruikt (Dit is vast geen goede Nederlandse zin..aaah wtf).
Heb je mijn zinnen wel eens goed bekeken in de reply hiervoor ;)
ps. wacht met kopen tot de release van de radeon 2 (juni/juli) de prijzen zullen dan wel flink zakken.:)
Ik denk dat ik hem toch nu koop, aangezien in juni en juli mijn geforce2mx ook geen reet meer opleverd en omdat die radeon nu ook best goedkoop geworden vind.

En ja ik heb nu geld en ik durf te wedden dat rond de vakantie tijd (juni/juli) mijn centjes gespendeerd zijn aan de vakantie die dan in de buurt komt :)
Pagina: 1