Toon posts:

softwarecooling: geen verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
CPU is voor 99.6% idle (volgens wintop), maar of ik nu de koel functie in PCProbe aan of uitzet of andere koel progjes gebruik (zoals waterfall), CPU blijft zelfde temperatuur (50 graden) houden. Op m'n oude PIII450@600 zag je al binnen een paar seconden een temperatuursdaling van 60 naar wel 26 graden. Is dat verschijnsel op soortgelijke systemen zoals m'n huidige normaal?
Bij voorbaat dank voor replies.

Verwijderd

nou ik heb dus nu voor het eerst ook een amd
en hier werkt het ook niet
jammer wel intressant als iemand erop iets weet ...

groeten

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15

RKD

ik weet er niks voor maar ik heb ook een amd en bij mij is er ook geen verschil :? iemand een suggestie ??

iRacing Profiel

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

welke os draaien jullie ? bij win2k zal het idd niet voor extra koeling zorgen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• RKD

RKD

ik zit op w98 maar het is de bedoeling om naar w2k te gaan

iRacing Profiel

Verwijderd

Het schijnt dat met nieuwe versies van power management in een computer de hardware al zorgt dat er NOp instucties worden uitgevooerd als er idle tijd is. In dat geval kan software daar dus niets aan toevoegen.

PS: Als ik lieg, lieg ik in comissie, want ik heb het ergens (wist ik maar waar) gelezen.

Enjoy :)

• RKD

RKD

tnx

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkt het iig een stuk minder efficient dan bij de grote concurrent, hoe er ook softwarematig gekoeld wordt. Jammer, want nu is het verschil tussen vol en bijna geen last maar 4 graden.
Bedankt mensen!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Jullie gebruiken allemaal AMD K7's? (oftewel Athlon/Duron) Dan werken die programma's niet want die zijn geschreven voor de oude Socket 7 AMD's.

Verwijderd

ik heb een amd op 1133 draait op een fsb van 266 en er zit artic silver tussen mijn koeler ern pro als idle is hij 24 graden. als ik net iets zwaars gedaan heb loopt hij in windows heel snel terug van de 50 naar de 28 graden

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Die programmaatjes werken inderdaad niet met de Athlon CPU's, en ik geloof dat dat meer met de chipset te maken heeft dan met de CPU opzich. Je kunt wel ACPI in Win98/Win2K gebruiken om je temp omlaag te brengen. APM is in Win2K ook voldoende. Linux koelt net als NT/2K uit zichzelf al, dus alleen in Win98 moet je wat klooien om je idle temp omlaag te brengen. Er is een proggie (ben de naam vergeten) die is aangepast voor Via chipsets met AMD CPU's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 09 maart 2001 14:15 schreef Exirion het volgende:
Er is een proggie (ben de naam vergeten) die is aangepast voor Via chipsets met AMD CPU's.
Dat is CPU idle ,en die loopt vast op KT133 en KT133a chipsets.
Teminste dat is hier het geval.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1