Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb enkele dagen geleden Windows 7 geïnstalleerd. Alles werkt, ik heb alleen geen geluid.
Bij apparaatbeheer staat er bij 'multimedia apparaat' een geel uitroepteken en de boodschap: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28).

Als ik het goed heb, want ik heb er echt niet veel verstand van, beschik ik niet over de juiste driver. Ik heb al dagen gezocht en vrees dat ik een nieuwe geluidskaart zal moeten kopen. Ik wou toch eerst eens horen wat jullie erover denken.

Mijn moederbord is een Asus A8N-VM CSM.

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een nieuwe kaart kopen? Begin eerst eens met het installeren van de drivers van dat ding, die zijn vast te vinden op de Asussupportsite: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=JBqqlpj4cspbSa3s

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 06-04-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Het lijkt erop dat er voor dat moederbord geen windows 7 drivers zijn (ook geen vista drivers trouwens). Wellicht heb je hier wat aan: Tom's Hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13

Aganim

I have a cunning plan..

http://support.asus.com/d...px?model=&SLanguage=en-us

Bij "input model to search" het type van je moederbord intypen en even de audio drivers downloaden. Natieve W7 drivers zijn er wellicht niet, in dat geval kan je ook de Vista drivers proberen.

Niet om het een of ander, maar even Googlen op "Asus A8N-VM CSM drivers" had je een eind op weg gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Hij heeft dat in zijn TS vermeldt, en als je op de ASUS site kijkt zul je ook zien dat er voor dit type moederbord geen win7 en vista drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ben ook weer eens half wakker, zie http://www.vistax64.com/v...vices/27478-soundmax.html. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de racties.
Ik heb de link gevolgd en een aantal drivers voor vista gedownload, maar ik zit nog steeds zonder geluid.

Wat denken jullie? Is een nieuwe geluidskaart de enige optie en ben je dan zeker dat het wel zal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
je hebt die zip waar in het artikel van Aganim naar verwezen wordt gedownload? deze dus?. Krijg je foutmeldingen bij het installeren? en hoe ziet het apparaatbeheer eruit? nog steeds het gele uitroeptekentje?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die download en opsla, kan ik de bijhorende map niet openen. Ik krijg de melding dat ik geen toegang heb tot het bestand. Ik zie het ook niet staan bij verkenner. Probeer ik iets anders op te slaan, ddan zie ik de map wel, met een icoontje van een slot bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Je draait je browser niet per ongeluk met Administrator rechten? Of sla je misschien in een systeemmap aan? Maak anders even een nieuwe map aan, waar je vervolgens het bestand in op slaat.

En anders rechtsklikken op de map, Properties->Security->Edit. Daar Full Control bij je eigen gebruikersnaam aanklikken (eventueel toevoegen, als je naam er niet bij staat) en overal op Ok klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe map aangemaakt en de driver succesvol gedownload en 'succesvol' geïnstalleerd. Ik heb echter nog steeds geen geluid, het gele uitroeptekentje blijft staan en het onderhoudscentrum blijft problemen aangeven met de geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Heb je geprobeerd om handmatig de drivers te installeren?

- Zip bestand uitpakken
- Rechtsklikken op het apparaat -> Update Driver Software
- Browse my computer for driver software -> Browse

Navigeer naar de map waarin je de zip hebt uitgepakt en ga dan naar "Vista\64bit\amd64\Vista" of "Vista\32bit\i386\Vista". Of je de 32 of 64 bits versie nodig hebt, ligt aan je versie van W7, rechtsklikken op Deze Computer, Eigenschappen en even kijken of er bij Systeemtype (oid) 32-bits of 64-bits besturingssysteem staat vermeld. Klik op Ok en Next.

Windows zou dan de drivers moeten installeren.

Als ook dat niet werkt, dan vrees ik dat je toch helaas echt een andere geluidskaart zal moeten aanschaffen. Opzich zou iedere kaart die je in de winkel aantreft overweg moeten kunnen met Windows 7, daar heb je geen dure kaart voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, zo heb ik het gedaan.

Ik ga een nieuwe kaart kopen, bedankt voor de informatie!
Pagina: 1