Analoog toestel+RJ45

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
Beste,

In onze nieuwbouw woning ga ik gebruik maken van het internet+bellen pakket van XS4ALL.
Dit betekend dus dat ik een Fritzbox modem heb ontvangen.
Ik heb alles netjes aangesloten en mijn DSL signaal is actief, waardoor ik perfect internet heb. Direct mijn telefoon in de Fon1 prikken levert mij een werkende telefoonverbinding op.
Echter, mijn aansluiting in onze woning waar het hoofdtoestel op komt heeft een RJ45 wandcontactdoos met alle 8 aders aangesloten. Deze Cat.5E kabel komt in mijn meterkast uit bij het modem.Hoe sluit ik deze op mijn modem aan?
Moet ik hier een RJ11 of RJ45 connector op zetten? Ik heb redelijk wat geprobeerd (ook het verloopje van RJ45 naar RJ11 wat bijgeleverd wordt), maar ik krijg geen signaal.

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door GilbertvH op 06-04-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Gewoon RJ11, de middelste 2 connectors gebruiken. Zo heb ik het tenminste.

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 06-04-2010 10:10 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:11
Volgens mij zoals Krypt 't zegt. Adertje 2 en 3 van RJ11 komen dan op adertje 4 en 5 van de RJ45 WCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Hmmm, deze begrijp ik even niet.
Ik weet dat ik 'gewoon' mijn hoofdtoestel met een RJ11 kabeltje kan aansluiten (kan natuurlijk ook niet anders in zo'n basisstation) op de RJ45 WCD.
Dan heb ik die Cat.5E netwerkkabel in de meterkast loshangen. Daar moet ik een RJ11 connector op aansluiten? Welke aders van de 8 moet ik dan gebruiken en op welke volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ook de middelste :)
Trek die wandcontactdoos er even af, en kijk welke kleuren aders 4 en 5 hebben. In de meterkast knijp je een RJ11 aan deze aders, en moet het gewoon werken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Top! Ga ik dit vanavond eens proberen. Doorgaans moeten dit dus blauw en wit/blauw zijn ;)
Pagina: 1