Apple Led Cinema 24" streep door het beeld

Pagina: 1
Acties:

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Geachte heren/dames tweakers,

Afgelopen week heb ik opgemerkt dat er een lijn loopt door het beeld van mijn Apple Led Cinema,bij wit eigenlijk niet te zien, maar duidelijk aanwezig bij overige kleuren.

Je raadt het al, ik zit net 2 a 3 maanden buiten de garantieperiode van 1 jaar die Apple meegeeft. Deze monitor is zakelijk gekocht!

Ik heb contact gehad met Apple, maar je raadt al; zij geven niet thuis. Via deze weg wil ik achterhalen of er meer opties zijn om toch deze reparatie kosteloos vergoed te krijgen. Ik vind het ronduit teleurstellend dat een monitor, die 850 euro kost, na 1 jaar en 2 maanden zulke gebreken vertoond.

Ik ben wel bekend met wetgeving op het gebied van garantie, maar niet dermate, dat ik ten overstaan van Apple kan vertellen hoe het precies zit. Ik heb verder begrepen van een Apple medewerker dat de garantie voor zakelijke kopers weer anders ligt dan die voor particulieren.

Is er nog iets wat ik kan doen, om toch weer van deze monitor te kunnen genieten, zonder daarvoor een dure reparatie nodig te hebben?

Ik vermoed dat een reparatie een volledige panel vervanging zal betekenen, wat er op neer zal komen dat ik beter een nieuwe monitor kan kopen.

Inmiddels heb ik wel een haat-liefde verhouding met Apple gekregen, als je weet dat mijn huidige led cinema het eindresultaat is van 6 omruilingen door gebreken die de monitor vertoonde na het uitpakken ervan.

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/7334/lijn.png

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 15:10

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ben je al naar de winkel geweest waar je hem hebt gekocht? Want daarmee heb je uiteindelijk het koopcontract.

Verwijderd

ConsuWijzer.

Het feit dat je garantie voorbij is betekent nog niet dat je verkooppunt geen verplichtingen meer heeft ;)
Lees even goed die site door, en je haalt volgende week je nieuwe scherm op. Geloof me, als je 'europese regelgeving' laat vallen bij Apple Nederland of je verkooppunt wanneer in NL gekocht, en je schopt ze 2x, dan krijg je zo een nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 09:50 ]

• TkTT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2021
De fout zit bij Apple zelf dus heb je gewoon recht op je garantie, ik zou gewoon een mail sturen je bent hem dan wel even kwijt maar ja. Ik heb dit ook met mijn ITouch gedaan.
Zat ook zo'n pixel fail in, toen zeiden ze dat ze hem wel even zouden maken (Hele nieuwe gekregen).
Ik zou gewoon even een mail sturen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De TS heeft het scherm zakelijk gekocht. Een site met allemaal weetjes voor consumenten zal dan niet echt helpen, er zit namelijk een groot verschil tussen zakelijke rechten en die van consumenten :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Toen ik gister na een dagje werken weer achter mijn ALCD ging zitten kon ik de streep nergens meer ontdekken. Aan de ene kant ben ik hier natuurlijk blij mee, maar aan de andere kant kan hij net zo goed weer terugkomen. Ik kijk het nog even aan voorlopig

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Heb je het scherm wel even op een andere machine getest? En of de kabel echt goed zat? Nu is het allemaal niet meer zo gevoelig als VGA maar je weet maar nooit.
Pagina: 1