Blijkbaar is het niet mogenlijk met standaard excel 2007 een sql tabel te onderhouden.
Ik wil met excel een tabel kunnen downloaden, aanpassen en opnieuw op laden.
Het "downloaden" is geen probleem, maar data van excel naar SQL sturen blijkt niet zo eenvoudig.
Ik ben al even aan het zoeken en googelen maar zonderresultaat.
wat ik nu heb:
het execute statement werkt wel fijn als ik er gewoon de values ('R',... ) zet.
Ik vermoed dat ik de Tbl_Links ( wat een tabelnaam is) in een dataset moet kunnen steken die opgeladen kan worden?
edit:
Ik weet dat de manier om in de sql query excel aan te roepen eenvoudig gedaan kan worden met
OPENROWSET('Microsoft.Jet.OLEDB.4.0', " & _
"'Excel 8.0;Database=C:\test\xltest.xls', " & _
"'SELECT * FROM [Customers$]')"
bron:
http://www.dotnetspider.c...xcel-sheet-sql-table.aspx
maar aangezien de locatie van het excel document nu moeilijk vast te zetten is moet dit toch in een recordset te steken zijn en op te laden naar sql?
Ik wil met excel een tabel kunnen downloaden, aanpassen en opnieuw op laden.
Het "downloaden" is geen probleem, maar data van excel naar SQL sturen blijkt niet zo eenvoudig.
Ik ben al even aan het zoeken en googelen maar zonderresultaat.
wat ik nu heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Dim cnPubs As ADODB.Connection Set cnPubs = New ADODB.Connection ' Provide the connection string. Dim strconn As String 'Use the SQL Server OLE DB Provider. Call InitConnectionSettings strconn = gsConnectionString cnPubs.Open strconn ' Create a recordset object. cnPubs.Execute ("insert into [Databasename].[schemaname].[tablename] select * from [sheet1$Tbl_links].values()") cnPubs.Close |
het execute statement werkt wel fijn als ik er gewoon de values ('R',... ) zet.
Ik vermoed dat ik de Tbl_Links ( wat een tabelnaam is) in een dataset moet kunnen steken die opgeladen kan worden?
edit:
Ik weet dat de manier om in de sql query excel aan te roepen eenvoudig gedaan kan worden met
OPENROWSET('Microsoft.Jet.OLEDB.4.0', " & _
"'Excel 8.0;Database=C:\test\xltest.xls', " & _
"'SELECT * FROM [Customers$]')"
bron:
http://www.dotnetspider.c...xcel-sheet-sql-table.aspx
maar aangezien de locatie van het excel document nu moeilijk vast te zetten is moet dit toch in een recordset te steken zijn en op te laden naar sql?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 10:19 ]