Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] port 25 soms dicht, wat doen om overal te mailen?*

Pagina: 1
Acties:

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Beste tweakers,

Mijn baas reist veel rond in Azië, Europa en Amerika en regelmatig heeft hij problemen met het versturen van mail via Microsoft Outlook 2007. Het ontvangen van mail via POP is nooit een probleem maar het versturen van mail via SMTP is regelmatig een drama. Hij kan port 25 veranderen naar port 587 maar ook dit werkt niet altijd zodat hij dan weer naar web-mail over moet stappen. Wat is nu de eenvoudigste manier voor hem om Outlook te gebruiken zonder iedere keer in de settings te duiken? Ik heb eraan zitten denken om een dedicated server op te zetten / huren zodat hij via een vpn verbinding dan contact kan maken met die server en dan Outlook gebruiken zonder ook maar een setting te veranderen. Nu weet ik wel dat eigenlijk Outlook niet hiervoor bedoeld is - Outlook is een connector voor Microsoft Exchange server - maar neem aan dat meerdere tweakers met hetzelfde probleem worstelen hoe je mail te verzenden zonder alle noodzakelijke technische aanpassingen (om nog maar te zwijgen over de relaying denied issues met oude e-mails...)

Spec:
Sony laptop met Windows 7 Ultimate en Office 2007, mail server is hosted in Amerika ( port 25/587 open) op een shared linux computer.

Bedankt voor de info

Marcel

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom niet standaard op 587 werken? (Of, niet volgens de standaard, een poort > 1024). Scheelt in iedere geval in de anti-spam blokkades van poort 25.

Maar er zullen altijd klanten zijn waar het niet gaat lukken wegens firewalls / proxies / etc. Dan kan VPN ook niet perse. Ik gebruik trouwens permanent een encrypted verbinding met 587, dan nog gebruik ik mijn telefoon als modem als er te veel restricties zijn bij de klant. Maar dat zal bij jou een dure grap worden.

edit:
'Port probleem' maakt zegmaar niet meteen duidelijk wat nu het probleem is (het woord probleem heeft imho bijna nooit iets te zoeken in een topictitel), ik pas de topictitel wat aan. Stel gerust, via topicreport, een betere titel voor als je dat wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2010 09:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat ik gedaan heb voor mijn ouders die op bonaire verblijven is de mail laten verzenden via een gmail account. Die zitten met een Zonnet account waarmee je vanuit het buitenland ook geen mail kunt verzenden. Ik heb daarvoor een gmail account aangemaakt die ik ingesteld heb als uitgaande mailserver (voorzien van een reply-to) en dit werkt opzich zonder problemen. Puntje is natuurlijk wel dat dit enkel gebruikt wordt voor prive mail waardoor ik niet echt rekening hoef te houden met echte security issues.

Desktop | Server | Laptop

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Feit is dat hij alles via Outlook wil doen en niet via webmail or allerlei andere omwegen. Hij wil zijn laptop aanzetten - waar hij ook is ter wereld - connecten via wifi (wat nagenoeg overal gratis is) en vervolgens zijn mail versturen die hij in het vliegtuig / taxi al gemaakt heeft. Ja hij kan ook onze server met web-mail benaderen maar dan moet hij de e-mail weer naar zichzelf sturen, cut&paste van e-mails maken die hij al op zijn laptop heeft, cut&paste e-mail adressen etc etc. Miljoenen mensen over de gehele wereld met een laptop moeten toch hetzelfde probleem hebben of zie ik dat nu verkeerd?

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Miljoenen mensen met laptop komen niet buiten het eigen kantoor, of hebben abo's op UMTS / wifi access points ;)

Gmail is overigens prima te doen via Outlook (via POP/SMTP/IMAP, of via de Outlook connector als je een betaalde Apps-account neemt). Puur webbased (bijv. OWA) zou ik niet aanraden, gezien de onbetrouwbare webtoegang. In webmail kan je natuurlijk instellen automagisch een BCC te krijgen. Of, zoals bij gmail+imap of gmail+Sync, verzonden mail gewoon in je Sent items in Outlook teruginden.

Verder: dus andere poorten om een port-25-blokkade te omzeilen, of VPN, of inbellen als er een ouderwetsche proxy actief is. VPN voor alle verkeer gebruiken is veilger maar kan/zal traag zijn als je al hetverkeer er overheen laat lopen en je in de middle of nowhere in China zit. Vervolgvraag is of een VPN-tunnel (wat mij betreft over poort 80) in alle gevallen gaat werken. Ik gok van niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)