Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Hoi,

Ik heb hier sinds vandaag een LG 32LH3300 staan. Echter geeft deze problemen via optische audio uitgang.

De HD zenders nederland 1 2 en 3, en de andere HD zenders werkt de port prima. Echter alleen als je naar een niet HD zender gaat bijvoorbeeld RTL4, dan ontvangt de versterker (JVC TA-A25) geen geluid. Als je dan 1x overswitch van TV naar bijvoorbeeld de dvd speler, en weer terug komt er wel geluid uit de versterker.

ik vond hier op dit forum ook al dit probleem beschreven op http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33434932 echter vond ik in dat topic geen antwoord terug. Alleen dat meerdere mensen dit probleem hadden. Mijn vraag is heeft iemand hier een oplossing voor of wat kan dit probleem veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 19:46
Wij hebben gewoon een "scart naar stereo audio" converter achter in de TV geprikt en dat aangesloten op de versterker, werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
wootje schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:46:
Wij hebben gewoon een "scart naar stereo audio" converter achter in de TV geprikt en dat aangesloten op de versterker, werkt perfect ;)
op de 32LH3300? dat was namelijk ook een optie die ik teste maar dat werkte dus niet, kwam geen geluid uit de scart? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Zelfde probleem hier....Zeer irritant.
Denk je een geen digitale ontvanger nodig te hebben, zit je met dit probleem.

Met een aparte ontvanger lukt het namelijk wel.

zit nu met jack naar 2x tulp in de headphone uitgang....hoe primitief....

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Eindelijk een nuttige reply van de LG support

Er bevind zich een conflict tussen de ziggo CI+ module en de tv. (leuk als je er vanuit gaat dat de tv ziggo gecertificeerd is)
Dit probleem kan er voor zorgen dan geluid niet goed werkt. En het leuke is! er is een software update voor! _/-\o_

Jammergenoeg vergat de LG support de update mee te geven. En de update staat ook niet te downloaden op de site. Dus ik zit nu te wachten op volgende reply. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Werkt het ook niet om na het overschakelen van een HD-zender naar een niet HD-zender nog even een zender verder te zappen? Ik heb namelijk een vergelijkbare situatie met mijn Humax HD ontvanger. Zodra ik van 1,2, of 3 HD naar bijv. een RTL zender ga heb ik geen geluid meer. Als ik daarna hem eerst even op een andere zender zet komt het geluid weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Dick schreef op zondag 18 april 2010 @ 06:22:
Werkt het ook niet om na het overschakelen van een HD-zender naar een niet HD-zender nog even een zender verder te zappen? Ik heb namelijk een vergelijkbare situatie met mijn Humax HD ontvanger. Zodra ik van 1,2, of 3 HD naar bijv. een RTL zender ga heb ik geen geluid meer. Als ik daarna hem eerst even op een andere zender zet komt het geluid weer terug!
Nope werkt niet. moet echt switchen naar scard/hdmi en dan weer terug naar kabel.

Tevens is de update niet zelf uit te voeren, maar moet echt een monteur van LG langskomen. volgens gegevens die ik op internet heb gevonden gebeurd gewoon via een usb stick die je in tv stopt en dan software update klikken, raar dat ze niet gewoon even die update geven maar echt via monteur moet. asap maar ff afspraak maken met zo'n monteur dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Martink schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:37:
[...]

Nope werkt niet. moet echt switchen naar scard/hdmi en dan weer terug naar kabel.

Tevens is de update niet zelf uit te voeren, maar moet echt een monteur van LG langskomen. volgens gegevens die ik op internet heb gevonden gebeurd gewoon via een usb stick die je in tv stopt en dan software update klikken, raar dat ze niet gewoon even die update geven maar echt via monteur moet. asap maar ff afspraak maken met zo'n monteur dan.
De reden dat ze een monteur sturen is omdat er heel veel mensen zijn geweest die dachten zelf de expertise te hebben om een firmware-update uit te voeren en het vervolgens fout deden waardoor de televisie niet meer werkte. En LG dus alsnog een monteur moest sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Vandaag is monteur langsgeweest (ongeveer 10 min binnen geweest) en heeft de software update gedaan, en het werkte! dus als jullie het zelfde probleem hebben gewoon gelijk met LG bellen :P
Pagina: 1