extra draadloos netwerk connecten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met een probleempje aangaande m'n draadloos netwerk.
Ik gebruik reeds jaren een draadloos netwerk dat wordt 'gehost' door m'n modem/router/draadloze router van mn provider (Belgacom)
Onlangs heb ik mn draadloze internetverbinding uitgebreid met een wireless G router van D-link (model DI-524)
Dit werkt allemaal perfect in het opzicht dat ik overal in m'n huis acces heb tot het internet.
Wel heb ik 1 groot probleem, dit is het feit dat ik nu 2 netwerken heb, waarbij ik de verschillende laptops,printers en vaste towers niet in 1 netwerk krijg.
Ik heb al vanalles geprobeerd (unieke ip's, etc..) maar dit lukt me niet om alles tezamen te laten integreren in 1 netwerk, waarbij alles in verbinding staat met elkaar.

Indien iemand me hieromtrent wat info of uitleg kan geven of eventueel een oplossing, much appreciated!

Gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Ik snap je probleem niet helemaal: heb je nu een vervangende router óf heb je er een bijgezet? En staat deze nou bij de modem of ergens anders aangesloten via een ethernet kabel? Even ervan uitgaande dat je er eentje bij hebt:

http://compnetworking.about.com/od/routers/f/two_routers.htm <-- tips lezen
http://www.devhardware.co...rs-on-the-Same-Network/1/

Hopen dat je hiermee verder komt :)

Vertel anders even hoe het nu opgesteld staat en met welke instellingen. (DHCP e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Welkom op GoT :)

Het is wel de bedoeling dat je zoekt. Dit probleem komt enorm vaak voor (met verschillende varianten, dus zoek nog even als het onderstaande niet werkt).

Op je 2e/nieuwe router zet je DHCP uit (router 1 is/blijft verantwoordelijk voor het uitdelen van IP adressen). Je trekt een kabel (al heb je die al denk ik) vanuit een LAN-poort van je 1e router, naar LAN-poort van je 2e router (die dan ook geen router meer is. WAN-poort niet gebruiken!). Draadloos stel je precies hetzelfde in behalve het channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft een bbox van belgacom (modem/router) beneden staan. Deze geeft draadloos netwerk aan de laptops beneden en heeft een netwerkprinter via UTP aangesloten aan een LAN poort in de Bbox zelf. Daarnaast is er een UTP kabel in de 2de LAN poort die naar boven gaat. Boven wordt het uiteinde van die laatste kabel aangesloten aan die DLINK draadloze router. Hij heeft dus overal in het huis acces tot het internet maar vanboven kan hij dus niet printen of de laptops beneden accessen. We hebben al gezocht op "DLINK wireless to acces point". We hebben de DLINK een IP gegeven in het zelfde netwerk als de bbox (interne private netwerkgroep 192.168.1.0 / 255.255.255.0) en DHCP afgezet. Probleem:

1) Steken we de kabel (van beneden naar boven) in de WAN poort dan krijgen we boven internet maar kunnen we de pc's & printer beneden niet zien.

2) Steken we de kabel in de LAN poort van de DLINK dan zien we de pc's & printer beneden wel maar hebben we geen internet.

Omdat de draadloze bbox beneden niet sterk genoeg is om boven signaal te geven willen we gewoon de DLINK instellen als een "domme" Draadloze switch om het wireless signaal ook boven mogelijk te maken. Maar dit wil maar niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je hebt dit nodig: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Hierbij fungeert de D-Link enkel als Access Point en wordt aan alle clients die erop inloggen een IP-adres toegewezen door de B-Box.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.