Windows 7 machtigingen aanpassen voor datarecovery*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:50
Goedenavond,

Gister avond is de netbook van mijn vriendin gecrashed.
Op haar netbook staan belangrijke bestanden mbt. werk en school.

Ik heb al geprobeerd om via portable XP op USB in de laptop te komen, maar ik kan geen goede versie en niets doet het.

Ik heb geen converter van 2.5" naar 3.5"

Ik heb nu op de 2de partitie Windows 7 geïnstalleerd met de gedachten dat ik dan makkelijk de bestanden kan overzetten..
Dus niet..

Ik heb nergens machtigingen op. Ik kan geen eigenaar wijzigen of wat dan ook.

Heeft er iemand een manier om de data van de schijf af te halen en deze in een nieuwe Windows 7 met volle rechten te plaatsen?

Greetz,,
TECHcrime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maak een BartPE rescue USB-stick (zie het EEE PC topic nr 4 voor handleiding) en pas de rechten aan. Verder: morgen adaptertje kopen en harde schijf in andere PC hangen?

Geef trouwens ook aan welke Windows 7 versie, of er encryptie is toegepast, etc.

Ik neem aan dat je vriendin vanaf nu heel erg vaak backups gaat maken? Want ze doet het zichzelf aan.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 05-04-2010 23:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
En haar backup ? Als ze geen backup van haar bestanden heeft dan zijn ze per definitie niet belangrijk.

Wat is er gecrashed ?
Veilige modus geen optie ?
Herstel console geen optie ?

Lunix live cd ?
Take ownership ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Laatst online: 21:02
Misschien een idee om een live-cd van Ubuntu te proberen? Of als je het nog sneller wilt Puppy Linux?

Is opstartbaar vanaf de schijf/usb-stick en heeft volgens mij altijd maling aan de rechten die Windows aan mappen toekent. (Was iig bij mij het geval)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Wat is er gecrashed ?
Windows Corrupt

Veilige modus geen optie ?
Nope..

Herstel console geen optie ?
Helaas

Lunix live cd ?
Geprobeerd, lukt me niet.

Take ownership ?
Lukt niet..

Het gaat om een Win7 Ultimate 32bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bovendien, een netbook, hebben die geen SATA schijf? Dan heb je helemaal geen converter nodig, SATA is SATA, zelfde aansluiting.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TECHcrime schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:30:
Lunix live cd ?
Geprobeerd, lukt me niet.
Wat "lukt niet"? Dat is erg vaag, Ubuntu netbook remix op een USB stick krijgen is heel makkelijk. Laat blijken dat je echt wat geprobeerd hebt door veel informatie te geven, dit komt over alsof je het na 1 poging hebt opgegeven.

Zeg ook wat voor netbook het is, met hardware informatie. Ga niet wachten tot wij erom vragen, probeer zelf volledig en informatief te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 05-04-2010 23:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
"Take ownership" is the magic keyword ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Laten we het er even op houden dat hier een internet verbinding van 50kbps heb en ik dus geen 600MB kan downloaden ;)

en het is een Samsung N110.. die heeft een 2.5 IDE

Edit:
Ik heb het nu zo voor elkaar dat ik UAC heb uitgeschakeld.. Hopelijk doet ie het nu wel :)

[ Voor 23% gewijzigd door TECHcrime op 05-04-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TECHcrime schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:35:
Laten we het er even op houden dat hier een internet verbinding van 50kbps heb en ik dus geen 600MB kan downloaden ;)
Dan even naar de buren gaan, of thuis. Dan duurt het maar wat langer. Zoals gezegd: echt belangrijk kunnen die bestanden niet zijn als er geen backup is, dus dringend? Soms moet je accepteren dat het niet direct op te lossen is, of dat het wat meer moeite kost.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-04-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
Ik heb het volgende geprobeerd:
Portable XP maken - Wordt niet gezien tijdens boot (verschillende versies)
Netbook open schroeven en kijken of de HDD in een andere pc kon.
Externe DVD speler maken (Externe HDD behuizing met een DVD speler) - EHDD chips zijn kapot
DSL - Ik kon niet in de lokale schijf.
Converter zoeken - Niet gevonden en winkels zijn dicht op 1ste en 2de paasdag
Windows 7 op een andere partitie installeren - Gelukt
Vanaf Win7 backuppen - Geen rechten
"Iedereen" en "Administrators" volle rechten gegeven - Nog steeds geen rechten
De schijf delen met volle machtigingen - Geen rechten
UAC uitgeschakeld - Bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TECHcrime schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:45:
Ik heb het volgende geprobeerd:
DSL - Ik kon niet in de lokale schijf.
Dat klinkt of als geen ervaring en dus geen idee hebt wat je moet doen waardoor je 't te makkelijk hebt opgegeven, of dat er encryptie is gebruikt op de gehele schijf waardoor je niets kan zien of vreemde dingen ziet. Voor het laatste is het een geval van paranoia (noem het maar even zo) zonder verder na te denken over recovery. Als dit het geval is, heb ik persoonlijk al minder zin om de boel proberen te herstellen. HET punt juist als je encryptie gebruikt, is dat je er ten alle tijde nog bij kan, zelfs als je OS stuk is. Dit kan dus gedaan worden via regelmatige backups of een encryptie gebruiken die niet in het OS zit maar via een apart programma zoals TrueCrypt.

Het probleem met build-in OS encryptie is dat je over het algemeen geen aparte sleutels hebt, die staat in het OS zelf ergens opgeslagen en kan je dan alsnog niet makkelijk bij na een crash van het OS. Ook wordt er een andere key per installatie gegenereerd, waardoor je met een installatie ernaast alsnog niet bij kan komen.

Dit even allemaal in de veronderstelling dat er encryptie wordt gebruikt. Als dit niet zou zijn, had je de bestanden binnen een uur al kunnen hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1