Vreemde download cutoff

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'llo,

Ik heb een nogal vreemd probleem atm.

Zodra ik deze file probeer te downloaden dan begint 'ie netjes op pak 'm beet 3 MB/s, maar na een tijdje zakt de snelheid in tot 0 kb/s. En dat schiet niet op. Het gekke is zelfs dat eigenlijk alle download utilities (wget, firefox, jdownloader, etc) geen time-out krijgen of wat dan ook en rustig een uur blijven nietsdoen.

Verder is het interessante dat ze ermee uitscheiden na precies 7,636,320 bytes te hebben gedownload. Nooit meer, nooit minder, ongeacht welk platform.

In eerste instantie dacht ik dat m'n wifi brak was, dus logde ik in op m'n linux bak en downloadde dezelfde file; precies hetzelfde probleem. Vervolgens ging ik ervan uit dat de host misschien gewoon niet helemaal lekker was, waarna ik de file van een andere mirror probeerde te downloaden. Zelfde probleem.
Vervolgens heb ik met RapidShare het bestand van de 1e host (aarnet.au.distfiles.macports.org) getransfered naar RapidShare, en vervolgens proberen te downloaden van RapidShare vandaan; nog steeds hetzelfde probleem, op zowel Ubuntu 8.04LTS, OS X 10.6.3 en Windows 7 krijg ik gewoon de file niet binnen (nou ja, na de eerste 7,636,320 bytes iig niet).

Gek genoeg viel het bestand ook niet te hervatten. Ik heb al een aantal keren m'n router gereset, 't mocht niet baten. Switches ertussen uit (zou niet moeten uitmaken, maar je weet maar nooit), nog steeds hetzelfde probleem. Andere downloads gaan prima, ook van dezelfde host.

Even voor de goede orde;
  • Ik heb KPN Glasvezel in Almere, brons pakket.
  • Probleem is gereproduceerd op alle drie mijn machines; m'n ubuntu linux bak, m'n macbook en m'n PC desktop.
  • Ik weet niet of andere mensen met een KPN glasvezel verbinding hetzelfde probleem hebben..
  • Ik heb ook nog niet gesniffed, ga ik morgen doen.
  • 't gaat mis bij verschillende hosts (een aantal verschillende mirrors geprobeerd, en rapidshare), en altijd na 7,636,320 bytes te hebben gedownload.
  • 't probleem heeft zich wel vaker voorgedaan, maar ik ben nu voor 't eerst wat meer op onderzoek uit gegaan.
  • Overigens is dit niet het enige vage netwerk probleem wat ik heb; wanneer ik host dan heeft iedereen een goede ping, op 1 persoon na. Wanneer hij host, dan heb ik een ping van 600ms+, en de rest is prima. Gek genoeg geld deze ping alleen binnen games (L4D2, L4D1, Serious Sam HD, Arma II, Section 8, etc), utilities geven gewoon een roundtrip aan van 12ms, ook bij behoorlijk grote ping packets. Wij zijn nog data aan het verzamelen, hierover volgt later een topic want wij komen er echt niet uit.
  • *edit*. Zojuist de file geupload naar RapidShare met een andere bestandsnaam, en bij het downloaden gaat het nog steeds mis. Dacht misschien dat er ergens een of andere enge cache tussen zat :-x. Begin licht paranoia te worden hiervan..
Iemand enig idee? Uiteindelijk heb ik de file via een ssh tunnel weten binnen te halen, maar je gaat je toch afvragen hoe dit zou komen... zou KPN's deep packet inspection niet helemaal lekker zijn? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Heb zelf KPN Glasvezel Zilver en dat bestand was prima te downloaden.

Heb je een DM gestuurd met een link waar je dat bestand kunt downloaden. Ik zal hem even inpakken met zip, dan is het tenminste ook een 'ander' bestand dan het bestand dat je maar niet gedownload krijgt.

edit:
Inmiddels online gezet

Het is mogelijk dat er in dat bestand een specifieke volgorde van bits/bytes zit waar een van de apparaten onderweg niet 'tegen' kan. Ik heb zoiets een paar keer eerder gezien, zo was er eens een bepaalde website waar een Zyxel-DSL-modem met een specifieke firmware versie van ging rebooten en ook heb ik een driver voor een netwerkkaart gehad die bij een specifieke bestandsgrootte steevast de knoop in ging.

[ Voor 45% gewijzigd door kalizec op 05-04-2010 23:43 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog wat verder wezen graven en gekeken wat er ongeveer rond het punt van cut-off zat. Ik was ook vrij nieuwsgierig of het inderdaad te maken had met een bepaald patroon van bytes of whatever, en dat blijkt zo te zijn. Min of meer.

Héél gek. De payload is;
code:
1
2
3
4
5
Offset(h) 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F

00000000  43 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77  Cwwwwwwwwwwwwwww
00000010  77 77 77 77 77 40 03 77 77 77 77 77 77 77 77 77  wwwww@.wwwwwwwww
00000020  77 77 77 77 77 76 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22  wwwwwv""""""""""

gevolgd door nog eens 784 keer \" (0x22).
Wanneer ik 0x22 vervang door iets anders (0x30 bijvoorbeeld; '0'), dan krijg ik de file gewoon binnen :).
Vraag me af of er iets zit te parsen op string achtige content ofzo..

Vervolgens heb ik een dump gemaakt van tussen het Genexis kastje en de router (om mijn router uit te sluiten); packet dump (enigszins obfuscated. Waarom? Vond ik leuk! Mac Adres & ip adres veranderd).

Wireshark merkt het volgende op in frame 8:
"A segment before this frame was lost."

't is mij niet helemaal duidelijk hoe Wireshark deze conclusie trekt. Ziet iemand wat vreemds aan deze packets? (behalve dat het de mac & ip addressen niet kloppen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij is dit probleem nu ook opgelost, idd door het vervangen van de NTU, zoals aangegeven in een aantal andere topic here op GoT:Ik had donderdag gebeld, vrijdag ochtend stond er een monteur op de stoep. Heel netjes van KPN.