'llo,
Ik heb een nogal vreemd probleem atm.
Zodra ik deze file probeer te downloaden dan begint 'ie netjes op pak 'm beet 3 MB/s, maar na een tijdje zakt de snelheid in tot 0 kb/s. En dat schiet niet op. Het gekke is zelfs dat eigenlijk alle download utilities (wget, firefox, jdownloader, etc) geen time-out krijgen of wat dan ook en rustig een uur blijven nietsdoen.
Verder is het interessante dat ze ermee uitscheiden na precies 7,636,320 bytes te hebben gedownload. Nooit meer, nooit minder, ongeacht welk platform.
In eerste instantie dacht ik dat m'n wifi brak was, dus logde ik in op m'n linux bak en downloadde dezelfde file; precies hetzelfde probleem. Vervolgens ging ik ervan uit dat de host misschien gewoon niet helemaal lekker was, waarna ik de file van een andere mirror probeerde te downloaden. Zelfde probleem.
Vervolgens heb ik met RapidShare het bestand van de 1e host (aarnet.au.distfiles.macports.org) getransfered naar RapidShare, en vervolgens proberen te downloaden van RapidShare vandaan; nog steeds hetzelfde probleem, op zowel Ubuntu 8.04LTS, OS X 10.6.3 en Windows 7 krijg ik gewoon de file niet binnen (nou ja, na de eerste 7,636,320 bytes iig niet).
Gek genoeg viel het bestand ook niet te hervatten. Ik heb al een aantal keren m'n router gereset, 't mocht niet baten. Switches ertussen uit (zou niet moeten uitmaken, maar je weet maar nooit), nog steeds hetzelfde probleem. Andere downloads gaan prima, ook van dezelfde host.
Even voor de goede orde;
Ik heb een nogal vreemd probleem atm.
Zodra ik deze file probeer te downloaden dan begint 'ie netjes op pak 'm beet 3 MB/s, maar na een tijdje zakt de snelheid in tot 0 kb/s. En dat schiet niet op. Het gekke is zelfs dat eigenlijk alle download utilities (wget, firefox, jdownloader, etc) geen time-out krijgen of wat dan ook en rustig een uur blijven nietsdoen.
Verder is het interessante dat ze ermee uitscheiden na precies 7,636,320 bytes te hebben gedownload. Nooit meer, nooit minder, ongeacht welk platform.
In eerste instantie dacht ik dat m'n wifi brak was, dus logde ik in op m'n linux bak en downloadde dezelfde file; precies hetzelfde probleem. Vervolgens ging ik ervan uit dat de host misschien gewoon niet helemaal lekker was, waarna ik de file van een andere mirror probeerde te downloaden. Zelfde probleem.
Vervolgens heb ik met RapidShare het bestand van de 1e host (aarnet.au.distfiles.macports.org) getransfered naar RapidShare, en vervolgens proberen te downloaden van RapidShare vandaan; nog steeds hetzelfde probleem, op zowel Ubuntu 8.04LTS, OS X 10.6.3 en Windows 7 krijg ik gewoon de file niet binnen (nou ja, na de eerste 7,636,320 bytes iig niet).
Gek genoeg viel het bestand ook niet te hervatten. Ik heb al een aantal keren m'n router gereset, 't mocht niet baten. Switches ertussen uit (zou niet moeten uitmaken, maar je weet maar nooit), nog steeds hetzelfde probleem. Andere downloads gaan prima, ook van dezelfde host.
Even voor de goede orde;
- Ik heb KPN Glasvezel in Almere, brons pakket.
- Probleem is gereproduceerd op alle drie mijn machines; m'n ubuntu linux bak, m'n macbook en m'n PC desktop.
- Ik weet niet of andere mensen met een KPN glasvezel verbinding hetzelfde probleem hebben..
- Ik heb ook nog niet gesniffed, ga ik morgen doen.
- 't gaat mis bij verschillende hosts (een aantal verschillende mirrors geprobeerd, en rapidshare), en altijd na 7,636,320 bytes te hebben gedownload.
- 't probleem heeft zich wel vaker voorgedaan, maar ik ben nu voor 't eerst wat meer op onderzoek uit gegaan.
- Overigens is dit niet het enige vage netwerk probleem wat ik heb; wanneer ik host dan heeft iedereen een goede ping, op 1 persoon na. Wanneer hij host, dan heb ik een ping van 600ms+, en de rest is prima. Gek genoeg geld deze ping alleen binnen games (L4D2, L4D1, Serious Sam HD, Arma II, Section 8, etc), utilities geven gewoon een roundtrip aan van 12ms, ook bij behoorlijk grote ping packets. Wij zijn nog data aan het verzamelen, hierover volgt later een topic want wij komen er echt niet uit.
- *edit*. Zojuist de file geupload naar RapidShare met een andere bestandsnaam, en bij het downloaden gaat het nog steeds mis. Dacht misschien dat er ergens een of andere enge cache tussen zat :-x. Begin licht paranoia te worden hiervan..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 23:17 ]