Daar de DVD-drive van mijn ene laptop stuk is, en de netbook geen DVD-drive heeft, vond ik het tijd om een externe USB-powered DVD-brander te kopen. Dat is de Samsung SE-S084c geworden. Eerst getest of deze werkte door een ISO op CD te branden vanaf de netbook, werkt goed zonder de tweede USB-poort nodig te hebben.
Daarna geprobeerd te booten vanaf verschillende bootable CDs op een netbook en een laptop, zonder enig succes.
Bij de Symantec Ghost v12 en v15 bootable CDs krijg ik als foutmelding:
Wat ik nog ga proberen is een specifieke boot-CD te maken van de laptop waar ik op werk (zodat drivers kloppen, dat bied Norton Ghost v15 aan), en ook een BartPE CD maken op dezelfde manier. Maar verder zie ik even niet zoveel mogelijkheden.
Iemand tips of suggesties?
Daarna geprobeerd te booten vanaf verschillende bootable CDs op een netbook en een laptop, zonder enig succes.
Bij de Symantec Ghost v12 en v15 bootable CDs krijg ik als foutmelding:
Bij BartPE CDs krijg ik:The file is probably corrupted. The file header checksum does not match the computed checksum
Beide foutboodschappen vind je vaak zat op Google, maar oplossingen niet. Ik heb al gecontroleerd of de firmware van de brander uptodate is (ja dus), en heb het geprobeerd op een Akoya E1312 netbook en een Toshiba Portege R500 laptop. Het lijkt dus geen laptopspecifieke driver te zijn. Ook maken de USB-poorten niets uit, allemaal geprobeerd. De Akoya kan wel gewoon vanaf USB-sticks booten, dat lukt niet met de Toshiba (maar daar is wel meer mis mee de laatste twee weken...).Windows NT has found only 2K of low memory. 512k of low memory is required to run NT. You may need to upgrade your computer or run a configuration program manually.
Wat ik nog ga proberen is een specifieke boot-CD te maken van de laptop waar ik op werk (zodat drivers kloppen, dat bied Norton Ghost v15 aan), en ook een BartPE CD maken op dezelfde manier. Maar verder zie ik even niet zoveel mogelijkheden.
Iemand tips of suggesties?
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-04-2010 23:12 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.