webmaster wiki

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Speciaal voor webmasters hebben we een wiki opgezet: *spam*. Het idee is dat mensen hier scripts en (mini-)tutorials toe kunnen voegen en anderen hier dus zelf verbeteringen aan toe kunnen voegen. Dit in tegenstelling tot de "normale" tutorials waar je "slechts" commentaar kunt geven en maar af moet wachten wat de schrijver met dit commentaar doet.

Een van de voornaamste redenen om deze constructie toe te passen is de community meer inspraak te geven. Het is nu niet meer een team van moderators/administrators dat bepaalt wat er wel of niet geplaatst wordt maar iedereen kan wat plaatsen wat vervolgens ook door iedereen bewerkt/verbeterd kan worden.

Het is misschien een gewaagd project, maar ik heb vertrouwen op een goede afloop. Wat is jullie mening van deze constructie? En hebben jullie nog tips of aanbevelingen?

Een van de maatregelen die we al genomen hebben is dat alleen forum leden wijzigingen kunnen maken. Je moet dus een account op het forum hebben om de wiki te kunnen wijzigen, lezen kan uiteraard altijd. We hopen hiermee toch een kleine drempel te creëren om "kwaadwillenden" buiten de deur te houden. Of deze drempel te groot is zal moeten blijken. Ook hier graag jullie mening over.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 05-04-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
spam :w

En als je dan toch komt spammen; zorg dan dat er iets op je site te lezen valt; er staat letterlijk geen 1 regel inhoud van belang op je site. Een wiki installeren kan iedereen :X

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 05-04-2010 23:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.