[MacBook Pro 17" Unibody] Blijft maar blazen

Pagina: 1
Acties:

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste forumleden.

Ik heb sinds het vallen van mijn MacbookPro een raar probleem met mijn Unibody17"

Omdat het op de eerste dag van de vakantie gebeurde heb ik hem nog een maandje gebruikt en terug in Nederland weg gebracht. De tijd dat ik de mac gebruikte terwijl hij ingedeukt was had ik geen problemen en werkte hij nog steeds super.

Terug in Nederland heb ik hem weg gebracht en heeft de MacReseller de hele behuizing vervangen.
Mac weer terug (als nieuw erg keurig) begonnen de kuren.

Als ik normaal zit te werken begint hij keihard te blazen, dit duurt dan 10a15seconden en dan is het over. Minuutje later weer 10a15 seconden en dat blijft zich dan herhalen.

Op het moment dat hij "keihard" begint te blazen ziet iSat ook niet hoe Warm de CPU is (sensor geeft dan een streepje weer), zodra hij stopt met blazen ziet iSat weer keurig 35graden.

Iemand nog een idee wat ik zelf kan controleren/resetten? Terug naar de dealer kan wel maar dan ben ik hem weer snel 2werkweken kwijt en dat is helaas vrijwel nooit een optie.

Thnx.

Menno

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/wlt5ch.jpg

EDIT: Via google kwam ik op de Apple Hardware Test via de install dvd.
deze geeft na 30seconden al de volgende error: 4SNS /1/40000000:VPOR-131.000

Op google kan ik hier echter niets mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 05-04-2010 21:46 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• urharm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
(13" macbook pro)
Ik heb zelf lopen klooien met allerlei programma's om de fans mee te aan te passen... Bij een zo'n programmaatje (fancontrol) ging het bij mij mis en paste het de instellingen van de system management controller (smc) aan (lees: fancontrol niet installeren!!!). Hierdoor bleef hij bij mij ook blazen. Ik dus het er af gooien, bleef nog steeds blazen: wat blijkt je moet je smc resetten: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

(btw, "smc fancontrol" is wel veilig (is weer een ander progamma))

• Donstil
  • Niet online
ooh de SMC heb ik nog niet gereset.

pram/vram (als dat zo heet) wel al.

Ga het vanmiddag gelijk ff proberen. Thnx.

• urharm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
En heeft het gewerkt? :D

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 19:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Error in de AHT == wegbrengen of Apple bellen. Die fouten mogen cryptisch zijn, ze zijn er niet voor niets.

Launching containers into space

• Donstil
  • Niet online
Sorry voor de late reactie maar ik wilde het ff aankijken.

Hij heeft het probleem niet meer gegeven (dus hulde daarvoor) maar ik ga hem deze week toch maar even naar de Reseller brengen.
hij geeft (zoals al omschreven) dus een error in de AHT en dat zal idd niet goed zijn.

Pagina: 1