Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
Medetweakenaars

Ikzelf ben een fervent gamer en sinds kort is mijn Microsoft comfort mouse 3000 kapot gegaan. Een uitstekende muis, maar ik wil eens nu de gelegenheid zich voordoet vernieuwen. Het speciaalste aan deze muis is dat er een smooth scroll op zit.

Wat ik bedoel met smooth scroll is dat het geen scroller is die wanneer je naar beneden of boven scrollt "klik klik klik" doet. Nee, dat net moet smooth lopen ( geen geklik e.d. ).

Reden hiervoor is omdat ik het nodig heb voor het strafen op Scoutzknivez in Counter Strike scource.
Eerst dacht ik aan de G5 gaming mouse van logitech maar blijkbaar is die ook al zo "klik klik".

Mijn vraag aan jullie:
Weten jullie welke muizen er een smooth scroll hebben, en kan ik dat aan iets zien ( specificaties e.d. )?
Wat namen van muizen zou wonderen doen.

Cheers
W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

meestal kun je dat soort dingen (veertje) uit een muis wegslopen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
fish schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:59:
meestal kun je dat soort dingen (veertje) uit een muis wegslopen
Dan loop het wieltje vrij, dat is volgens mij ook niet wat de TS zoekt... ik mag toch aannemen dat de TS nog wel een voelbare weerstand in het wieltje wil.

ontopic: Ik ken zelf overigens geen muizen met een volledig smoothscroll, mijn huidige muis heeft ook iets wat in die categorie zou moeten vallen, maar dan nog voel ik duidelijk dat het om 'tikken' gaat.

Overigens zie ik dat de MS Comfort 3000 nog bij diverse shops te krijgen is voor weinig... hoezo bestel je die niet gewoon opnieuw? Je was/bent er blijkbaar tevreden over, ik zou zeggen: don't change a winning team :) Een ander model muis brengt toch weer gewenning met zich mee etc,

pricewatch: Microsoft Comfort Optical Mouse 3000 (Zilver)

[ Voor 51% gewijzigd door MicGlou op 05-04-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
BuzzeW schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:48:
Medetweakenaars
Eerst dacht ik aan de G5 gaming mouse van logitech maar blijkbaar is die ook al zo "klik klik".
Volgens mij heeft de G500 van Logitech de optie om te kiezen voor "smooth" scrolling en normaal scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Chooman schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:07:
[...]

Volgens mij heeft de G500 van Logitech de optie om te kiezen voor "smooth" scrolling en normaal scrollen
MX Revolution heeft die optie ook (als je SetPoint installeerd om het te configureren).
Was nog een andere, batterij-powered wireless Logitech muis die het ook had, daar kon je het zelfs met een switch op de muis veranderen, maar daar ben ik het type van vergeten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Ik heb nooit de optical mouse 3000 gehad, maar de Logitech G9x laat eveneens toe te kiezen tussen "klikkend" en ongehinderd scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chooman schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:07:
[...]

Bevestigd door een G500-gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
r0b schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:11:
[...]

MX Revolution heeft die optie ook (als je SetPoint installeerd om het te configureren).
Was nog een andere, batterij-powered wireless Logitech muis die het ook had, daar kon je het zelfs met een switch op de muis veranderen, maar daar ben ik het type van vergeten. :/
Heb hier de MX 620 en daar kun je idd met een switch aan de onderkant veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
@ Micglou zeer zeker, maar ik ben zo iemand die graag eens wat vernieuwing geeft. Aardje van het beestje.

Blijkbaar zijn de G500 & MX 620 zo'n muisjes.

Love you guys!

Edit:

Ben ik weer!

Deze is het dan, toch? Clicky

Cordless weliswaar. Is dat dan evengoed om te gamen? Heb al vaker gehoord dat je dan wat last hebt van delay, maar is dat écht?

[ Voor 44% gewijzigd door BuzzeW op 05-04-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Je zou ook naar de logitech G9 kunnen kijken zoals HoD85 al aangaf, die heeft een knopje aan de onderkant om smooth scroll mogelijk te maken. En die is niet cordless ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

VX Revolution heeft ook zo'n switch aan de onderkant.

Bij de VX Nano is de middelste muis hardwarematig gemapt aan het switchen tussen smooth en non-smooth. (je kan de 3rd mouse button dus niet remappen ...)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Zelf een g9 gebruiker en daar zit inderdaad zo'n knopje op voor smooth scroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
Nu lees ik G9 en G9x. Enig verschil tussen beiden? ( Zit er bij allebei zo'n knopje onderaan? )

[ Voor 38% gewijzigd door BuzzeW op 06-04-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
G9x is een nieuwere versie. zie http://www.squidoo.com/logitech-g9-mouse voor meer info en verschillen!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
G500 is ook een erg fijne muis met de "smooth scroll" (vrijloop) optie. Je kunt dit met een klein knopje bij het scrollwheel aan/uitzetten. Verder fijne textuur, ligt goed in de hand, goede tracking en te koop vanaf zo'n 50 euro.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
De G9 is besteld. Bedankt jonges. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

r0b schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:11:
[...]

Dat is de Performance Mouse MX van Logitech.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1