[iPod touch] Alle nummers steeds door elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste ipod bezitters. Ik heb pas sinds kort een Ipod Touch. in mijn bezit en ben er niet meer van af te slaan. Een mooi moment om eens muziek te gaan verzamelen, lijkt me :).

Ik heb nu een 30 tal mapjes (albums) die in Itunes netjes geordend staan. Echter, als ik mijn Ipod synchroniseer gaat er iets sinds kort fout. Tot mijn verbazing zijn er een hele berg nummers door elkaar gegooid. Zo staan er een hele zwik nummers van Michael Jackson her en der verdeeld in andere albums. Zit je lekker 2pack te luisteren, komt plots Nirvana langs.

Als ik Itunes bekijk, staat daar alles goed. Het gaat ergens fout naar de Ipod toe. Wellicht heb ik iets aan gezet of uitgezet maar ik tast volledig in het duister.

Ik hoop dat jullie een tip hebben :)

p.s., ik zie dat vorige topics netjes [iPod Touch] in hun omschrijving hebben. Is dat met de hand gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 05-04-2010 20:26 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Niemand die me een duw in de juiste richting kan geven? Vandaag ook op de zaak rond gevraagd.. maar die snappen het ook niet. In iTunes ziet alles er goed uit, maar zodra ik het op mijn iPod zet staan er een tal van albums dwars door andere albums heen. :(

Ook op google loop ik vast. Mixed up album ipod levert vele discussies op over mixed up ART voor albums..

[edit] misschien gaat dit lukken. Vanavond zal ik het op iTunes even uit testen. Ik zal mijn bevindingen hier posten. Misschien ook handig voor een ander die tegen hetzelfde probleem oploopt

http://alexking.org/blog/2005/06/23/song-order-on-ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Als je naar de iPod functie gaat van de Touch, adn kan je wel gewoon een artiest selecteren? Ik zie dan alle nummers die volgens de iPod tot die artiest horen en om te spelen klik ik op de bovenste. In dat overzicht, staan dan ook de foute nummers er al bij?

En doe je nu auto-sync op je hele collectie? Je zou eens een andere manier van syncen kunnen proberen. Ik heb 90 gig ofzo dus wat ik heb gedaan is een nieuwe afspeellijst gemaakt welke ik iphone heb genoemd. Ik gooi hier de albums in die ik gesynct wil hebben, en dan sync ik alleen die (dat kan je selecteren in itunes).

Je zit op windows met itunes gok ik, heb je wel de nieuwste itunes binnengehaald? Ik lees op de apple fora ook iets over de autosync die voor problemen zorgt of kan zorgen, maar officieel is daar niet op gereageerd helaas.

[ Voor 51% gewijzigd door Roytoch op 06-04-2010 11:43 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Heel simpel op te lossen, overal een album artiest invullen en je bent overal vanaf. Had dit probleem ook met mijn Nano.
Makkelijkste is gewoon om dit standaard ook in te vullen, maakt niet uit wat je er neer zet als het maar hetzelfde is per album. Bijvoorbeeld " Various Artists".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
dank voor de reacties!

@Roy, als ik op de iPod op artiest selecteer, staan de juiste nummers wel onder elkaar. Voor zover ik weet hoe ik de muziek op mijn iPod krijg doe ik mijn gehele collectie laten Syncen (is dat een echt woord? :P) Ik heb nog niet zo een spannende collectie als jou. Een bescheiden 5 gig. Ik zal je tip vanavond even toepassen. Ik werk idd op Vista. Mijn iTunes is up-to-date.

@Baszcore, klinkt als ontzettend veel werk. Of is daar een trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
RoyK schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:05:
dank voor de reacties!

@Roy, als ik op de iPod op artiest selecteer, staan de juiste nummers wel onder elkaar. Voor zover ik weet hoe ik de muziek op mijn iPod krijg doe ik mijn gehele collectie laten Syncen (is dat een echt woord? :P) Ik heb nog niet zo een spannende collectie als jou. Een bescheiden 5 gig. Ik zal je tip vanavond even toepassen. Ik werk idd op Vista. Mijn iTunes is up-to-date.

@Baszcore, klinkt als ontzettend veel werk. Of is daar een trucje voor?
Valt mee, je kan alles selecteren en in 1x een onderdeel van de tags aanpassen in 1x voor ALLES. Zo kun je dus voor alle nummers die je hebt bijvoorbeeld een Album Artiest toevoegen. Kost alleen wat tijd maar dat hangt weer van je systeem af hoe lang dat duurt. Bij mij deed hij er 10 minuten over de ~40GB die erin staat.

*edit: Ik ben nu thuis en heb even gekeken, je moet gewoon alles selecteren (CTRL+A) en dan rechtermuisknop erop, dan "Info Tonen" en daar kun je "Album-artiest" invullen. Past hij het gelijk in 1x aan voor je, zal je alleen wel opnieuw moeten synchroniseren met iPod omdat daar die oude "gegevens" op staan. Volgens mij kan je het trouwens ook allemaal op je iPod aanpassen, moet je daar dit tructje uithalen, weet het alleen niet geheel 100% zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door BaszCore op 06-04-2010 17:49 ]

Pagina: 1