Toon posts:

verjaardagen koppelen aan agenda en ringtone wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit forum bij het instellen van mijn telefoon. Tcoh nog twee vragen waar ik niet uit kom:
Ik heb in mijn nieuwe HTC legend bij veel contacten ook de verjaardagen ingevoerd. Nu had ik verwacht dat deze meteen gekoppeld zouden worden aan de agenda, maar dat is niet zo. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Verder probeer ik om een nummer uit mijn playlist als ringtone in te stellen (Amy Mc Donald - This is the life), maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ook hier graag advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? We verwachten wat meer eigen initiatief in je topicstart. Heb je al gezocht naar apps die dit wellicht kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

RoD schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:30:
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? We verwachten wat meer eigen initiatief in je topicstart. Heb je al gezocht naar apps die dit wellicht kunnen?
Why so Hard? ;) Ik had deze vragen ook, alleen ik heb de helpdesk van HTC moeten bellen hoe het precies zat - ook daar was het niet iets wat zo even uit de losse pols geschud werd.
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:30:
Hallo,

Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit forum bij het instellen van mijn telefoon. Toch nog twee vragen waar ik niet uit kom:
Ik heb in mijn nieuwe HTC legend bij veel contacten ook de verjaardagen ingevoerd. Nu had ik verwacht dat deze meteen gekoppeld zouden worden aan de agenda, maar dat is niet zo. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Niet... deze service wordt (nog) niet ondersteund :) Een oplossing is om een nieuwe kalender te maken en hier je verjaardagen in te maken, tevens kan je daar dan ook een reminder instellen.
Geef het een mooi opvallend kleurtje en je mist geen verjaardag meer!

Ga vervolgens naar de agenda en druk op menu>meer>agenda's...... druk dan op terug, nu zal de agenda updaten en de nieuwe agenda laten zien, wijzigen van de kleur doe je via google kalender.
Verder probeer ik om een nummer uit mijn playlist als ringtone in te stellen (Amy Mc Donald - This is the life), maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ook hier graag advies!
Nummers uit de MP3 directory zijn niet direct te benaderen door de Legend voor alarms,ringtones of notifications. Hier moet je aparte mappen maken op je sd kaart.

alarms - zet hier je mp3 bestanden in die eventueel wilt gebruiken voor een wekker
notifications - een map waar je geluiden voor de mail etc. wilt gebruiken
ringtones - hmmmm, voor wanneer je dus een mp3 wilt gebruiken voor een ringtone

Let op! - maak deze mappen aan zonder hoofdletter, anders werkt het niet (volgens de HTC helpdesk)

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 19:02
Ik heb dit laatst uitgezocht voor iemand, het blijkt als volgt te werken: als je een liedje afspeelt in de Muziekspeler van HTC kun je op Menu drukken en vervolgens "Instellen als beltoon" selecteren, tada!

Anders kun je eventueel het programma Ringdroid gebruiken (hiermee kun je ook een liedje knippen om bijv. alleen het refrein te horen). ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutklimbie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 17:05
Als je een gmail account hebt waar je contacten instaan kun je het volgende doen:

Ga naar google calendar, links heb je een lijstje kalenders staan, bij "other calendars" moet je onderaan op "Add" klikken. Nu moet je klikken op "browse interesting calendars", klik nu op het tabblad "more" en subscribe "Contacts birthdays and events". Nu wordt voor contacten in gmail (of google apps, gebruik ik zelf) waar je een verjaardag hebt ingevoerd een event met een taart icoontje weergegeven in calendar, als je je kalender synced met android moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Voor het selecteren van MP3 ringtones is ook Rings Extended een goede aap app. Zie hiervoor de Android Market.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij met jullie adviezen. (Rod ik had al behoorlijk wat geprobeerd en idd ook ringtoneapps gedownload o.a. ringdroid, maar daar ben ik ook nog een nitwit mee, ik kwam er niet verder mee) De muziek als ringtone instellen is nu een fluitje van een cent. Bedankt vooral voor de tip van de mappen Getagrip: Werkt supersnel! De kalender ga ik mee aan de gang.

Ik geniet wel van m'n Legend. Gisteren ook een fantastisch app gedownload 'Google sky' waarmee je 's avonds de sterren kunt volgen Wow!!! Ik leer elke dag meer van het apparaat als 50+er!

groeten
Pagina: 1