Linker speaker werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Pioneer DC-Z81. Tot vanmiddag werkte alles prima, totdat ik de surround speakers instak en daarna weer uittrok en opeens de linker speaker het niet meer deed. Als de surround speakers erin zitten doet hij het wel maar alsof hij op rechts zit, want als ik de balans naar links draai gaat alles weg.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt dus alleen aan de kabels gezeten?

Breukje in de kabel gok ik dan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eigenlijk van niet aangezien als ik de linker speaker rechts aansluit dan doet hij het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Dan is het toch juist de kabel? 8)7

Sluit je rechter speaker dan eens op de linker kabel aan.. Dan weet je het gelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door Giant87 op 05-04-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist dezelfde kabels en speakers geprobeerd op een andere versterker (Sony DXA-D50) en werkt prima, ik vermoed dat het aan mijn Pioneer versterker ligt. Maarja waaraan ligt het dan in die versterker...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Probeer eens het kabeltje te verwisselen met die van je andere versterker

Zo te horen is het gewoon een kabelbreuk...

Of, zet je rechterspeaker eens op je linker speaker-uitgang... (Zoals Giant al zij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet vervelend bedoeld hoor, maar volgens mij begrijpen jullie mij niet. Die 2e Sony versterker heb ik net effe van zolder gehaald en met de kabels van de speakers aangesloten en dan werkt hij wel. Er kan dus geen breuk inzitten want het zijn dezelfde kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:48:
Niet vervelend bedoeld hoor, maar volgens mij begrijpen jullie mij niet. Die 2e Sony versterker heb ik net effe van zolder gehaald en met de kabels van de speakers aangesloten en dan werkt hij wel. Er kan dus geen breuk inzitten want het zijn dezelfde kabels.

Ik volg het niet helemaal meer...

Computer ----- Versterker ----- Speakers

Heb je het kabeltje tussen je computer (of andere geluidsbron) vervangen?

Nvm, zou IDD wel eens aan je versterker kunnen liggen... Maar je hebt dus wel een back-up (die sony versterker zolang :P)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 05-04-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dus als je de speakers van plaats verwisseld komt er nog steeds geen geluid uit de speaker die op Linker-kanaal van je versterker is ingeplugd?

Dan is er iets met je versterker mis.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat vermoeden had ik dus al. Ik wil deze Pioneer graag gebruiken aangezien deze zeer fijn is zou het mogelijk zijn voor deze te repareren? Ik kan wel een beetje solderen. Of kan ik hem beter naar een elektro reparateur kunnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:54:
Inderdaad dat vermoeden had ik dus al. Ik wil deze Pioneer graag gebruiken aangezien deze zeer fijn is zou het mogelijk zijn voor deze te repareren? Ik kan wel een beetje solderen. Of kan ik hem beter naar een elektro reparateur kunnen brengen?
Klink alsof er intern iets doorgebrand is aan de linker poort.
Gewoon ff kijken.. als je zelf niks ziet/kan doen gewoon laten fixen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat wanneer ik de surround speakers insteek alles het doet, alleen niet in Stereo dus als ik bijvoorbeeld Crazy Train van Ozzy Osbourne opzet dan hoor je op het begin maar de helft van die solo omdat je bij die solo een stukje links een stukje rechts hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt, maar het bleek een van de zekeringen te zijn die zaten aan de onder kant dus zag ik niet. Maar vervangen en werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
laatmaar

[ Voor 75% gewijzigd door Japperrrr op 06-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok :P