Koper op Marktplaats, te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik had een nokia N96 aangeboden op marktplaats. Nu is er al aardig op geboden tot ongeveer 160 euro. Nu heeft iemand een bod van 180 euro geboden, en meteen contact gezocht met mij via mail. Hij sprak engels. Dit is het gesprek:
vetgedrukt ben ik, normaal is de koper

Beste ********,

Omdat u hierbij het hoogste geboden heeft, wil ik graag met u contact opnemen om de deal rond te maken. Wat is uw mobiele nummer zodat ik contact met u kan opnemen. Indien u mij wil bellen: 06***********.

Laat het me weten!

Hello,I have interest in your item and i will like to know the condition and the price you want to sell it to me,so that we can continue the transaction.
I will be waiting for your response immediately.Thanks

You bid 180 euros on the item. So the item will be sold 180. The phone is in excellent state. Everything works, and all the accessoires are included. I don't have the box anymore but that should not be a big problem. Warranty is with the IMEI-Numbre to Nokia Factory. In wich country do you live? My apologies for my bad english.

Kind Regards,

Hello ****r,I really appreciate your response,I'll pay €180 and i have verified shipping from TNT / T PG it is €30 through Registered Airmail, I'm buying this item for him as Birthday present gift ..I'm presently in Austria for official assignment so i will like to have your PayPal account or bank details to transfer your payment of €210 into your account so you will ship the item immediately to my friend in Nigeria after i made the payment into your account.
Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon as possible.
Regards

Thanks for the fast reply. But can I trust it to send it to Nigeria? I'm not very familiar with international shipping. but if you pay me and give me the adress I will send it when the money arrives. My paypal adress is *********** And you can transfer the money, 210 euros. Could you give me the adress, or could i send you the phone to Austria, because you should receive it faster in Europe.

Kind Regards

Am on a business trip in Austria so i can not recieve the phone here so you will make you make the shipment to Nigeria by TNT/TPG,it will be safely deliver on my cost,I will make your payment tomorrow morning to your PayPal Account and i will let you know when i have made your payment
but i want you to remove the Item from marktplaats now

I'm sorry but I can't make the deal. I'm not very familliar with international shipments, and just want to keep it in Holland. I hope you will find another phone, and succes on your business trip.

But why? Am on a business trip and i will make your payment before the shipment and it will be on my own risk the transaction will be more safe !
Am waiting to hear from you

Is dat nou te vertrouwen? Want een poosje later kreeg ik ook al een engelse mail met iemand die voor haar dochtertje in Afrika een mobiel wou...

Wat moet ik hiermee?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:28

g0tanks

Moderator CSA
Nigeria zegt genoeg lijkt mij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope, niet vertrouwen tenzij je 't voor elkaar krijgt om cash geld te krijgen (en zelfs dat nog door zo'n tester halen.)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 05-04-2010 19:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afblazen , dat moet je ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Van deze kant ook het advies om hier vooral niet op in te gaan.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nigeria... If it sounds too good to be true... it usually is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 21:38

painkill

Pain(k)(ill)

Ach, als hij jou betaald dan is het toch wel te vertrouwen?

Waarschijnlijk gewoon een spammer die net wat geld heeft verdiend :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

painkill schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:11:
Nope, is niet zo tenzij je dus echt letterlijk cash geld in je hand gedrukt krijgt, liefst vers uit een automaat getrokken.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 05-04-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Eh. Waarschijnlijk niet te vertrouwen. Vooral het Nigeria-gedeelte klinkt bekend. Maar als hij het geld overmaakt op jou rekening, kan hij het er toch niet zomaar weer afhalen? Je kunt altijd proberen dat te doen. En gewoon niks versturen voor je het geld hebt.
CyBeR schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:12:
[...]

Nope, is niet zo tenzij je dus echt letterlijk cash geld in je hand gedrukt krijgt, liefst vers uit een automaat getrokken.
Als het geld op je rekening staat in Nederland, kan hij het er toch niet zomaar weer afhalen of ben ik nou gek?

[ Voor 40% gewijzigd door Bobmeister op 05-04-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Geld maken ze nooit over, ze maken een nep-email met betalingsbewijsje.

Niet doen, heb ik vorige maand nog topic over geopend.

Waarom 20 euro riskeren ...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
Paypal zou ik met een nigeriaan nooit doen. Die doet dan een claim en je bent je geld kwijt. Een bankoverdracht zou als enige betaling veilig kunnen zijn. Deze kunnen ze namelijk nooit terugvorderen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:08
painkill schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:11:

Waarschijnlijk gewoon een spammer die net wat geld heeft verdiend :P
Dit is al het zoveelste topic van deze strekking, dus ook dit is allang uitgekauwd: hij gaat je nooit betalen, hoogstens een fake 'PayPal' of 'Bank of YouGotScammed' mailtje sturen waarin er wordt beweerd dat er geld voor je klaarstaat, het enige dat je hoeft te doen is je item te shippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LED-Maniak schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:13:
Paypal zou ik met een nigeriaan nooit doen. Die doet dan een claim en je bent je geld kwijt. Een bankoverdracht zou als enige betaling veilig kunnen zijn. Deze kunnen ze namelijk nooit terugvorderen.
Die 'betalen' ze op een zodanige manier dat je bank 'm na een week of wat weer terugboekt omdat 't geld nooit bestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Tenzij ze dus met een ongedekte cheque aan de slag gaan ;) Niet aan beginnen tenzij hij via de post contant geld op stuurt en je dat laat controleren bij de bank :P En daarna pas opsturen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Awsom schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:12:

Als het geld op je rekening staat in Nederland, kan hij het er toch niet zomaar weer afhalen of ben ik nou gek?
Ja. Hij maakt het over met een ongedekte cheque. De bank zet het geld direct op je rekening. Jij denkt "Ah, dat is mooi, kan niet mis" en verstuurt de telefoon. Een paar dagen later komt de bank erachter dat de cheque niet gedekt is en boekt het geld terug.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

LED-Maniak schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:13:
Een ongedekte cheque is daar nog een optie. De bank schrijft het bedrag bij voordat het geint is. Vervolgens blijkt de cheque ongedekt en wordt het weer van je rekening geboekt. Komop, Nigeria, dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
CTRL + F + Nigeria hits = fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Of na de betaling je geld van je Paypal afhalen. Paypal kan geen geld terug geven als er geen geld op je rekening staat. (Altans: heb ik toch eens gelezen..)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
CyBeR schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:14:
[...]

Die 'betalen' ze op een zodanige manier dat je bank 'm na een week of wat weer terugboekt omdat 't geld nooit bestaan heeft.
En daarom wacht je dus altijd 30 dagen bij een cheque voordat je deze accepteert en verstuurd ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Als je hier serieus op in gaat ben je toch wel erg naïef hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Xander2000 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:16:
[...]

Een ongedekte cheque is daar nog een optie. De bank schrijft het bedrag bij voordat het geint is. Vervolgens blijkt de cheque ongedekt en wordt het weer van je rekening geboekt. Komop, Nigeria, dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen.
Niet echt rendabel voor zo'n klein bedrag (alhoewel). Volgens mij zijn de cheques vooral populair bij grotere items zoals auto's ed. Shippen ze de auto weg en heeft $slachtoffer ook nog even 2.000 euro extra uitgekeerd want mijnheer de scammer had perongeluk de cheque iets overgewaardeerd. Weg geld, weg auto, weg 2.000 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Onder welke steen heb je geleefd dat je denkt dat deze persoon geen scammer is?? 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Ik ben gestopt met lezen toen ik het Engels van die man in combinatie met het land Nigeria tegenkwam.
Gewoon niet doen dus.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
LED-Maniak schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:18:
[...]

En daarom wacht je dus altijd 30 dagen bij een cheque voordat je deze accepteert en verstuurd ;)
Is handig idd, tenzij je van plan ooit nog weer eens PP te gaan gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als ze het geld netjes overmaken op je PayPal account en je haalt het er snel gewoon netjes af, lijkt me niet dat ze je dan iets kunnen terugvorderen? En als ze komen klagen ben jij niet degene die in fout is.

Sowieso zou ik nadat je het geld hebt ontvangen (als je het ooit ontvangt) een tijdje wachten met het versturen. Kijk even de kat uit de boom of je geen reacties van PayPal krijgt of neppe scam-mails.

Langs de andere kant moet je je natuurlijk afvragen of je wel WILT dat het zo gebeurd. Je mag dan wel uiteindelijk het geld misschien hebben, maar misschien ook volgebombardeerd door of geband van PayPal.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-04-2010 19:35 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ongelooflijk hoe er keer op keer op dit soort zaken wordt ingegaan, met allerlei vage scenario's om geld te vangen...

Leer nou voor eens en voor altijd: dit soort scammers (en als het na alle aandacht in het verleden niet duidelijk is dat dit een scammer is, kan ik je niet verder helpen) sturen NOOIT, NEVER, NO WAY echt geld naar je op. Ze hebben ALTIJD een truuk waarmee ze net doen alsof ze geld over maken, of (in het "gunstigste" geval) ze het geld terugboeken.

Dit gaat je gewoon NIET lukken. NIET aan beginnen. NIET DOEN. Je bent je spullen kwijt en je krijgt geen geld.

Zielige verhalen over zoons/dochters/verjaardagen etc. etc. NEGEREN en eventueel Marktplaats/E-bay waarschuwen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zou het ondertussen niet duidelijk zijn voor TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
haha, ik ben niet naïef maar ik wou toch eens wat dieper erop ingaan, hoe die lui zich overal uit lullen. Maar ik ga dit dus niet doen. Is me die 20 euro winst extra niet waard om zo'n risico te nemen. En inderdaad, nigeria=says 'nouff.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Reiniertjuhhh schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:
haha, ik ben niet naïef maar ik wou toch eens wat dieper erop ingaan, hoe die lui zich overal uit lullen. Maar ik ga dit dus niet doen. Is me die 20 euro winst extra niet waard om zo'n risico te nemen. En inderdaad, nigeria=says 'nouff.
Google is your best friend. Alles is er eigenlijk al wel over gezegd. Alles wat er nu nog volgt is een herhaling. Ik krijg die mails zo vaak, erg vervelend maar gewoon snel deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
wel zielig voor die ene nigeriaan die wel eerlijk zaken wilt doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:05

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Sowieso, ik heb het wel afgeleerd om via pay-pal te betalen, allerlei slinkse manieren om toch te frauderen en je goederen lekker kwijt te zijn.. Wat is er mis met het oude bankieren van tegenwoordig ?

Persoonlijk gebruik ik alleen pay-pal bij vertrouwde webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
oddish2211 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:36:
wel zielig voor die ene nigeriaan die wel eerlijk zaken wilt doen....
Die is er toch niet.

Niet op marktplaats in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Petervanakelyen schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:31:
Als ze het geld netjes overmaken op je PayPal account en je haalt het er snel gewoon netjes af, lijkt me niet dat ze je dan iets kunnen terugvorderen? En als ze komen klagen ben jij niet degene die in fout is.
Ik meen me toch te herinneren ooit gelezen te hebben dat iemand een negatief saldo had bij PayPal, en vervolgens gewoon een aanmaning kreeg. Heb je ongetwijfeld dat vinkje voor gezet bij het registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je krijgt dan indd een negatief saldo bij paypal ja ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
pennywiser schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:29:
[...]

Is handig idd, tenzij je van plan ooit nog weer eens PP te gaan gebruiken. :+
check werkt gelukkig zonder paypal dus je quote waarschijnlijk de verkeerde persoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:23
Herko_ter_Horst schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:
Dit gaat je gewoon NIET lukken. NIET aan beginnen. NIET DOEN. Je bent je spullen kwijt en je krijgt geen geld.
Aan de andere kant kan ik mij nog een zeer vermakelijke P-P-P-Powerbook scam herinneren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:15:
[...]

Aan de andere kant kan ik mij nog een zeer vermakelijke P-P-P-Powerbook scam herinneren. ;)
Of zoiets doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.switched.com/media/2008/09/nigeria.jpg

http://www.419eater.com/html/hall_of_shame.htm
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:51
Niet aan beginnen, ook tijdje terug bijna mijn Xbox 360 aan kwijt geraakt. Ze sturen e-mails van banken met betalingsbevestigingen die amper van echt te onderscheiden zijn. Alleen zie je het pas als je iets verder zoekt. Ze mailen namelijk altijd dat je geld vast staat totdat je een Track&Trace code stuurt die aangeeft dat het pakket onderweg is. Vervolgens hoor je er natuurlijk nooit meer iets van.
Pagina: 1