Speaker system gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:22
Hoi,

Ik wil graag een speakersetje van maximaal 100 euro kopen.
Ik heb een LCD TV met HDMI, Component etc. aansluitingen.
Verder heb ik er een PS3 (HDMI), PS2 (scart), XBOX 360 (HDMI) en een Wii (via component) aangesloten.

Ook heb ik nog een laptop via HDMI aangesloten op mijn TV, het beeld van me laptop verschijnt dus op mijn TV, het geluid van mijn laptop hoor ik ook via de speakers van de TV.

Bestaat, en zo ja hoe, kan ik een speakersetje aansluiten op mijn TV en of laptop.
Is het dan nodig om voor elk apparaat een speakersetje te kopen of voldoet een speakersetje aangesloten op de TV voldoende?

Ik zat zelf te denken aan de X540 of G51 van Logitech.

Ik ben dus niet zo'n techneut, maar als alles werkt zoals ik wil moet het geluid van mijn TV dus via een speakersetje gaan, en als op de TV een gameconsole of laptop is aangesloten moet dat geluid ook via dat speakersetje gaan..

Ik hoop dat jullie het nog snappen... :P

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 05-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 20:51
Als je tv een tulp aansluiting heeft als uitgang naar bv een versterker (de logitech g51 heeft een tulpaansluiting als ingang) dan kan het. Je zal in je menu van je tv wel het een ander in moeten stellen maar het zal zeker moeten kunnen.
Het is misschien wel handig aan te geven welke TV je hebt en/of de aansluitingen op de achterzijde vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Dit zijn de aansluitingen op mijn TV:

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4796/naamlooshd.png

1 x HDMI-ingang ( 19-pens HDMI Type A )
1 x component video-invoer ( RCA geluid x 3 )
1 x VGA-invoer ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) )
1 x S-video-invoer ( 4 PIN mini-DIN )
1 x samengestelde video/audio-invoer ( RCA geluid x 3 )
Geluidsinvoer ( RCA phono x 2 )
1 x geluidsinvoer ( mini-geluid stereo 3,5 mm )
1 x geluidsuitvoer ( RCA phono x 2 )

[ Voor 60% gewijzigd door Deezers op 05-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
kijk eens op marktplaats oid of je niet een leuk setje speakers + surroundreciever goedkoop kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kan ik de set aansluiten op mijn TV? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 23:20
Dennis Lammers schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:01:
Kan ik de set aansluiten op mijn TV? :)
Pff, ja, wat denk je nu zelf??????

Het staat toch in je lijstje:

Audio output (analog) 1

Die sluit je dan d.m.v. een kabel met rca stekkers aan op een audio ingang van zo'n set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Dennis Lammers schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:52:
Ik zat zelf te denken aan de X540 of G51 van Logitech.
Rechtstreeks analoog vanaf de tv aansluiten zal resulteren in slechts 2.0 geluid wat door de set dan als een soort van 5.1 gemaakt wordt. Dus geen echte 5.1 wat apparaten als de PS3, PS2 en de XBox 360 wel uit kunnen sturen. Overigens gaat echt 5.1 sowieso niet lukken met die set, dan moet je een set nemen met digitale aansluiten als de Logitech Z-5500. Maar die is wat hoger qua prijs.

Maar waar ik op doel: als je rechtstreeks op de tv aan gaat sluiten zou ik eerder voor een goede 2.1 of 2.0 set gaan dan voor een slechtere 5.1 set waar je toch niets aan hebt.

Wil je alle apparaten aan sluiten en ook echt 5.1 hebben dan moet je toch naar een receiver gaan kijken met een dergelijk aantal apparaten wat jij wilt aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hmmm een 2.1 setje dus...

Zit te twijfelen tussen de X210, X240 of de Z323/353
Weinig verschillen in prijs...
De z2300 vind ik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is mijn mening...
Zou de punten die ik genoemd heb eens naast elkaar zetten: wil je 5.1 omdat je echt van surround wilt genieten dan moet je verder sparen en iets kopen waarop je alles apart aan kan sluiten. Wil je alleen beter geluid dan van de tv zou een 2.0 set al voldoende zijn.

Onderbouw eens wat je nu wilt en dan na het horen van wat ik heb gezegd betreffende het 2.0 geluid. Want nu neem je mijn mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik ga de speakerset niet aan mijn laptop aansluiten, want daar heb ik een hoofdtelefoon voor.
Wel wil ik de laptop aansluiten via HDMI op mijn TV en zo dus het geluid van mijn TV uit de speakerset horen klinken bijvoorbeeld als ik films wil kijken.

Op mijn TV zijn via HDMI aangesloten; laptop, Xbox360, PS3
via component Wii
via Scart PS2
Is aansluiten op mijn TV (3.5mm aansluiting) voldoende om het geluid van de TV en aangesloten mikmak te horen via de speakers, of moet ik elk apparaat apart aansluiten op de speakersetje? Bijvoorbeeld PS3 is aangesloten via HDMI op TV, geeft ie dan gewoon geluid door van de PS3 via de 3.5mm aansluiting van de TV die op de speakerbox is aangesloten?

2.1 of 5.1: het liefst 5.1 maar als een 2.1 setje precies hetzelfde geluid geeft als ie aangesloten is op mijn TV, dan is het prijsverschil van 30 euro weggegooid geld, of het matrix systeem (van sterero surround geluid maken) van de X540 moet bijzonder goed werken met mijn gameconsoles..

Ik twijfel tussen de X210, X240, Z323 of Z523 (kan het verschil behalve in prijs niet echt vinden, misschien de 40 ipv 30 watt, maar hoe merkbaar is dit op een aangesloten TV?)

Dus mijn keuze zou zijn de X540 (5.1 setje 73 euro) of de Z323 (2.1 setje 45 euro) ;)
Of iemand moet betere alternatieven weten voor onder de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dennis Lammers schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:57:Is aansluiten op mijn TV (3.5mm aansluiting) voldoende om het geluid van de TV en aangesloten mikmak te horen via de speakers, of moet ik elk apparaat apart aansluiten op de speakersetje? Bijvoorbeeld PS3 is aangesloten via HDMI op TV, geeft ie dan gewoon geluid door van de PS3 via de 3.5mm aansluiting van de TV die op de speakerbox is aangesloten?
Als je de set rechtstreeks op de tv aansluit dan zal al het geluid naar de set gaan. Of je nu gewoon tv kijkt of iets op de PS3 afspeelt maakt niet uit. De tv stuurt alles naar dezelfde uitgang, en op die uitgang is straks jouw setje aangesloten.
Dennis Lammers schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:57:
2.1 of 5.1: het liefst 5.1 maar als een 2.1 setje precies hetzelfde geluid geeft als ie aangesloten is op mijn TV, dan is het prijsverschil van 30 euro weggegooid geld, of het matrix systeem (van sterero surround geluid maken) van de X540 moet bijzonder goed werken met mijn gameconsoles.
5.1 gaat dus niet werken aangezien een analoge tv uitgang alleen 2.0 uitstuurt. En hoe goed je setje ook is, zo goed als echt 5.1 geluid gaat het nooit worden. Sowieso kan je met dit budget beter een "goede" 2.0 set of 2.1 set pakken dan een 5.1. Als namelijk de 100 euro van je budget verdeeld wordt over vijf speakers en een subwoofer ligt de prijs (en kwaliteit) lager dan wanneer je de 100 euro besteed aan slechts twee speakers en een subwoofer. In hoever je over echt kwaliteit kan spreken aangezien het gewoon pc-setjes zijn.

Naar die 30 of 40 Watt moet je sowieso al niet kijken. Logitech is niet echt zuinig met het geven van vermogens. Sowieso zegt 30 of 40 Watt op zichzelf niets. Als die 30 Watt gemeten is bij een stabielere waarde en die 40 Watt is PMPO dan is de 30 Watt beter. Maar nogmaals: zo veel informatie geeft Logitech niet en ze staan er ook niet bekend om eerlijke informatie te geven.

Maar waarom wil je voor een 2.1 setje minder geld uitgeven dan aan een 5.1 set? Aan een Z-2300 (2.1 set van iets meer dan 100 euro) heb je veel en veel meer dan aan een low-budget 5.1 set als de X-540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik heb net even getest met wat oordopjes (3.5mm) aangesloten op mijn TV (3.5mm ingang).
Zowel de PS3 en X360 aangesloten via HDMI gaven het geluid door via de TV en niet via de oordopjes.
Nou weet ik dat oordopjes en speakersets natuurlijk niet vergleken kunnen worden, maar ze hebben alle 2 dezelfde aansluiting. Instellingen wijzigen in de X360 en PS3 maakte niets uit want het geluid bleef via de TV komen.

Dus dan moet ik hem toch apart aansluiten met HDMI AV kabeltjes ofzo.. :( Dus ik vrees dat bij een 2.1 setje dat niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Je gebruikt nu de hoofdtelefoon aansluiting van je TV, echter heeft je TV ook nog een Analoge uitgang met 2 Tulp stekkers (een rode en een witte). Via die uitgang, kun je al het geluid dat je TV normaal afspeelt naar een extern speakersetje sturen. Deze aansluiting zal aan de achterkant van je TV zitten en niet aan de zijkant/voorkant zoals die hoofdtelefoon uitgang. Misschien moet je ook nog iets in het menu omzetten, maar het moet sowieso kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dennis Lammers schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:23:
Ik heb net even getest met wat oordopjes (3.5mm) aangesloten op mijn TV (3.5mm ingang).
Zowel de PS3 en X360 aangesloten via HDMI gaven het geluid door via de TV en niet via de oordopjes.
Nou weet ik dat oordopjes en speakersets natuurlijk niet vergleken kunnen worden, maar ze hebben alle 2 dezelfde aansluiting. Instellingen wijzigen in de X360 en PS3 maakte niets uit want het geluid bleef via de TV komen.
Je moet ook de 3,5mm jack uitgang van de tv gebruiken: de oordopjes zijn een uitvoerend apparaat, dus die aansluiten op een ingang heeft geen zin en zal zeker geen geluid geven. Verder zou je eens moeten proberen of je de oordopjes op de analoge uitgang van de tv aan kan sluiten, dat zou wel geluid moeten geven. Dus wel een stekkertje halen van twee maal RCA male naar één maal 3,5mm jack female. Want anders gaat je koptelefoon niet passen.
Dus dan moet ik hem toch apart aansluiten met HDMI AV kabeltjes ofzo.. :( Dus ik vrees dat bij een 2.1 setje dat niet anders is.
HDMI kan je sowieso vergeten, want dat bestaat niet op dergelijke setjes. Zelfs de hoogste Logitech set, de Z-5500 heeft dat niet. En zoals gezegd heb je met dit budget ook geen setje met digitale ingangen dus dan zou het allemaal apart aangesloten moeten worden op de analoge manier. En met een dergelijke set en met een dergelijk aantal apparaten wordt dat of heel veel verloopstekkers gebruiken of een goede switch kopen. Maar in principe zou de audio-out van de tv het gewoon moeten doen...
Barry|IA schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:53:
100 Euro is gewoon nog minder geld dan wat een gemiddelde boerenlul aan z'n audio spendeert.

Wij tweakers zouden moeten weten dat een complete set voor 100 euro weggegooid geld is.
Subtiel :P

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 06-04-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waarom rek je het budget niet een beetje?
100 Euro is gewoon nog minder geld dan wat een gemiddelde boerenlul aan z'n audio spendeert.

Wij tweakers zouden moeten weten dat een complete set voor 100 euro weggegooid geld is.
Zelfs al ben je geen ''aufiofiel''.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Ik ben ook van mening dat je gewoon je TV speakers moet gebruiken.. Met zo'n laag budget kan je niet verwachten (zelfs niet 2de hands) dat je zoveel malen beter geluid eruit kan halen met een ander setje.. Dus, spaar gezellig door tot zo'n 300-400 euro en probeer een leuke 2de handse surround (speakers + receiver) setje te halen..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik heb wel genoeg geld voor de allerduurste set hoor, kan zo de X5500 halen of ander een ander duur setje halen van boven de 1000 euro...
Dat is het probleem dus ook niet.

Ik wil gewoon (net wat) beter geluid tijdens film en games spelen (zeg maar beetje spanning opbouwen tijdens gamen etc. met geluidseffecten) dan het standaard TV speakers geluid.. dus ik heb er maximaal 100 euro voor over. Want ook een duur setje aan een TV hangen klinkt niet beter dan een wat goedkoper setje denk ik.. het blijft immers een HD TV.

Dus een speakersetje moet voldoende zijn, ik ben geen audiofiel ofzoiets.. ik wil gewoon goed geluid hebben maar het hoeft niet perfect.

Ik twijfel nu nog tussen de Z323 (2.1) of de X540 (5.1)
Ben benieuwd als het die 35 euro verschil uitmaakt hoe tijdens het gamen het stereo geluid wordt omgezet in surround *matrix functie*. Of kan ik dan beter gewoon de 2.1 halen omdat het via 5.1 niet echt anders zal klinken?

[ Voor 28% gewijzigd door Deezers op 06-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb een set van + 5.000 euro, hangt aan de TV en is nog steeds niet perfect :P

Alles is relatief. Maar met 200 euro kun je bijvoorbeeld al, euh, 2 keer zoveel :)
Je moet ook geen Logitech nemen als je langer dan 2 uur wilt kunnen luisteren zonder hoofdpijn.

Met 200 euro zou ik een 2e hands Marantz, Denon, NAD, etc. versterker aanschaffen met Kef, Mission, Wharfedale luidsprekers oid.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dennis Lammers schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:34:
Want ook een duur setje aan een TV hangen klinkt niet beter dan een wat goedkoper setje denk ik.. het blijft immers een HD TV.

Ik twijfel nu nog tussen de Z323 (2.1) of de X540 (5.1)
Ben benieuwd als het die 35 euro verschil uitmaakt hoe tijdens het gamen het stereo geluid wordt omgezet in surround *matrix functie*. Of kan ik dan beter gewoon de 2.1 halen omdat het via 5.1 niet echt anders zal klinken?
Ik geef het op met jou...
Er is al meerdere malen aangegeven dat je voor 100 euro niet te veel moet verwachten. Er is ook al meerdere malen aangegeven dat je beter voor een duurdere 2.1 of 2.0 set kan gaan dan voor een goedkope 5.1 set. Maar het lijkt wel of je dat niet accepteert: er zijn meer 2.1 setjes te vinden dan de Logitech Z323. Waarom mag die 2.1 set maar 50 euro kosten en die 5.1 wel tegen de 80 euro? Als je 100 euro budget hebt geef dan die 100 euro uit aan een 2.1 set, dat is kwalitatief weer beter. Maar dat komt er gewoon niet in bij je!

Idem met dat een goede set heus wel beter geluid geeft dan de minder goede. Dat het aan dezelfde HD TV hangt maakt helemaal niets uit. Het geluidssetje geeft het uiteindelijke geluid door. Dus daar gaat echt wel verschil in zitten. Nu doe je net of een Logitech setje van een paar tientjes hetzelfde geluid geeft als een complete home cinema van vele honderden dan wel duizenden euro's. "Want de tv is immers hetzelfde...". Heb je wel eens een HD TV open gehad? Die tweeters die daarin zitten zijn om te huilen. Zo klein en zo goedkoop als maar zijn kan. Als er al woofers in zitten dan is dat ook niet veel. Geluid in totaal is sowieso al lastig aangezien er weinig laag opgebouwd kan worden doordat een platte tv niet echt een klankkast heeft. Als je een gewoon setje koopt zal dit al beter zijn dan het geluid wat je tv geeft. Is het niet op het hoog dan is het zeker wel op het midden en laag.

En nogmaals: dat surround geluid wat die 5.1 speakers gaan maken is niet goed. PUNT!. JE stuurt 2.0 uit en daar ga je nooit echt 5.1 uithalen. Dus het opbouwende effect wat jij zoekt in games en films wat je met surround krijgt ga je gewoon niet krijgen. Neem gewoon een (realtief) goede 2.0 set en daar zal je veel meer aan hebben dan aan die X-540 van Logitech of wat dan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 06-04-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Eigenwijs als ik ben heb ik toch de X540 gekocht.
Geeft naar mijn mening goed geluid voor de aanschafprijs... dus ik ben happy. Geluid kan natuurlijk altijd beter maar dat heeft weer zijn prijs en die heb ik er niet voor over :P

Mijn PS3 en X360 doen het goed via de speakers.

Alleen vraag ik me af hoe ik mijn laptop die via HDMI aangesloten is (ene HDMI poort laptop, andere HDMI poort TV) geluid krijg over de speakers?

Moet ik dan zo'n kabeltje kopen http://www.tinyurl.com/ebaygeluid ?
De rode en witte draad aansluiten op de speakers
En dan die 3.5mm aansluiting in mijn 3.5mm TV ingang stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Dennis Lammers schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:20:
Geeft naar mijn mening goed geluid voor de aanschafprijs... dus ik ben happy. Geluid kan natuurlijk altijd beter maar dat heeft weer zijn prijs en die heb ik er niet voor over :P

Alleen vraag ik me af hoe ik mijn laptop die via HDMI aangesloten is (ene HDMI poort laptop, andere HDMI poort TV) geluid krijg over de speakers?

Zoals ik je al eerder verteld heb in dit topic, zitten er aan de achterkant van je televisie ook gewoon 2 tulp-uitgangen (rood en wit). Als je een kabel met aan beide kanten tulp stekkers koopt, kun je het geheel aansluiten zonder dat je het in de hoofdtelefoon uitgang van je tv hoeft te steken. (dus geen lelijke stekker aan de voorkant/zijkant en nog een vrije aansluiting voor je hoofdtelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 23:20
Dennis Lammers schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:20:

In 1 van je posts staat dit:

Ik ga de speakerset niet aan mijn laptop aansluiten, want daar heb ik een hoofdtelefoon voor.
Wel wil ik de laptop aansluiten via HDMI op mijn TV en zo dus het geluid van mijn TV uit de speakerset horen klinken bijvoorbeeld als ik films wil kijken.

Op mijn TV zijn via HDMI aangesloten; laptop, Xbox360, PS3
via component Wii
via Scart PS2

Hoe kan het dan dat je wel geluid heb van je PS3 en X360 en niet van je laptop??

Ze zijn allen d.m.v. HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
De X360 en PS3 splitten hun geluid door middel van tulp AV kabels.
Het beeld loopt wel via HDMI, het geluid niet omdat deze speakerset geen HDMI ingang heeft..

Ik heb nu dus ook op aanraden hier, tulp verlengkabels gekocht zodat die op de tulp aansluitingen op me tv kunnen, en die weer op mijn speakerset. :)

Eind goed al goed dus. :)
In totaal dus 85 euro inclusief alle verlengingskabels kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
het kan natuurlijk dat de laptop geen audio doorgeeft via hdmi :P
Pagina: 1