AMD Atlon: nog problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 11:06
Hallo

Altijd een Intel fan geweest, maar na het lezen van enkele AMD atlon stukjes ben ik toch zowat overstag. Alleen nog 1 vraagje, hoe zit het met de x86 instrucite's worden ze allemaal ondersteund ?
Bij vroegere AMD processoren had je nog wel eens een spel o.i.d. dat het niet deed omdat er een verkeerder/niet ondersteunde instructie inzat. Op een Intel ging het wel goed.
Ik heb wel al iemand gehoord die NT2000 niet kon installeren op een AMD Atlon machine, zou ook aan het mobo e.d. kunnen liggen, mar toch.

Ik heb geen zin om een processor te kopen en daarna tot de ontdekking te komen dat hij voor 99.99% compatible, en dat er dus het een en ander niet werkt.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier zijn na een flash naar een nieuwere bios geen problemen meer. Ik heb al verschillende os getest waaronder w2k ( nt2000? )

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 11:06
Ja, W2K bedoel ik. Ik ben toch een klein beetje huiverig, soms hoor ik wel AMD verhalen over instabiele systemen, maar dat zou dus ook op de voorgangers van de Atlon kunnen gaan.
Ik zal wel een goed mobo nemen zodat de kans kleiner is op instabiliteit

• White Feather
  • Laatst online: 22:43
Meestal ligt dat niet aan de chip, maar aan de bios. Al is er wel een chip die er bekend om stond dat hij knudde-compatable was, cyrix x86, m2 etc. Daar moest je onder NT je cache een stuk trager zetten, anders crashte hij.

Verwijderd

Als er software zou zijn dat niet op een Athlon zou draaien, denk je dan niet dat dat met zoveel tweakers nog niet bekend zou zijn?!

Ik moet de eerste software nog tegen komen die niet op m'n Athlon draait inclusief alle W2K versies(liever: ik moet de eerste software nog tegen komen dat niet perfect op m'n Athlon draait ;) )

Het enige waar ik zo aan kan denken is een MMX check zoals bij TombRaider. Maar iedere AMD proc heeft al lang MMX ondersteuning dus dat zit ook goed.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Sake... zal ik dan ff olie op het vuur gooien >:) en een programma noemen wat niet perfect draait op een Athlon... Photoshop 5.5... draait beter op een PIII ivm SSE :)

Overigens is de Athlon niet het probleem met compabiliteit, maar de benodigde chipsets (AMD heeft net nog een nieuwe AGP driver gereleased die wat problemen oplost)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Oh, Fotosop draait snel zat op m'n Athlon. Athlon kun je tenminste kopen :).

• AMD
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

Ik heb ook geen problemenmet mijn Athlon 500@700.
K heb gewoon een K7M mobo etc. etc. zelf geen problemen met win2k
:D

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ook geen problemen met mijn 600@800 op een MS6167. Helemaal compatible met een x86 CPU.

Enne ... Photoshop 5.0 ondersteund geen SSE, dus mijn Athlon net zo snel (zo niet sneller) als een vergelijkbare P3. SSE wordt volgens mij alleen maar in Photoshop 5.5 ondersteund,ik ben het anders nog nergens tegen gekomen.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik heb wel problemen met mn AMD Athlon 500@700...
Win2k met een Geforce SDR krijgt random lockups, maar da heb ik nu verholpen..(driver probleem)..
Mensen die dit probleem ook hebben met Win2K en GeForce moeten me maar ff icq'en..
dan zal ik ff uitleggen hoe je t moe verhelpen.. :)
verder rules athlon ernstig.. :)

MzZl
Pagina: 1