• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik ben op termijn op zoek naar een andere camera omdat ik op dit moment met een simpel 3CCD camcorder film en ik eigenlijk langzaam aan wel toe ben aan iets in de richting van het semi professionele spul.

Aangezien het geen haast heeft ben ik er niet zo druk mee bezig, maar ik zat laatst eens te kijken naar de prijzen van een gebruikte Canon XH-A1 op Ebay en zag dat ze bijna altijd in een goeie staat zijn en vaak kosten ze veel minder als een dergelijke camera nieuw.

Nou weet ik dat alle camera's en TV's daar NTSC zijn, maar is dat met hedendaagse camera's nog steeds zo'n probleem of kan je prima hier een NTSC camera gebruiken en eventueel alles omzetten, zonder dat er veel van de kwaliteit verloren gaat..?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Omzetten kan. Maar de meeste TV's hier kunnen zowel PAL als NTSC weergeven. Dus nodig is het niet echt.

Ey!! Macarena \o/

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Is het niet zo dat NTSC zowiezo een slechtere kwaliteit is? NTSC heeft als bijnaam Never The Same Color. Persoonlijk zou ik liever hier een camera kopen. Geen gezeur met garantie, invoerrechten, etc.
Als je voor de laagste prijs gaat, kun je hem misschien nog beter uit Azie halen.

Verwijderd

Er zit momenteel nog verschil tussen de Europese standaard en de US standaard mbt het aantal beelden per seconde. Vziw heeft dit te maken met de frequentie van het lichtnet. Ik kan helaas geen filmpjes vinden van een 60 fps opname in een land met 50 Hz. Ik heb gehoord dat je hiermee een vervelende knipperende opname krijgt onder lampen zoals TL balken enzo. Misschien kun je even je digitale fotocamera op NTSC zetten en het testen op je normale tv. :)

Verder denk ik dat je invoerrechten, verzendkosten en over het totaalbedrag BTW moet betalen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het dan nog goedkoper is.