Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Ik heb een Garmin map60csx, De toepassingen: Geocaching en navigatie voor op de fiets.

Deze zomer wil ik een android telefoon kopen. Hiermee kan ik tijdens de vakantie o.a. (zonder laptop in de buurt) geocaches opzoeken en fietsroutes opzoeken.

Voor geocaching kan ik best een paar coordinaten inkloppen in de Garmin, maar een fietsroute wordt lastig natuurlijk.
Die telefoon heeft natuurlijk GPS, maar een aantal beperkingen waardoor ik toch verwacht mijn Garmin nodig te hebben. Met name de batterijduur wordt problematisch als ik een hele dag eropuit ga.

Mijn laptop laat ik het liefst thuis tijdens de vakantie, maar hoe krijg ik zonder mapsource een fietsroute in de Garmin?
Ik heb gezien dat op de garmin de tracklog-bestanden aanwezig zijn als GPX-bestanden op de micro-SD kaart.
Het zou mooi zijn als ik een fietsroute via de telefoon kan downloaden, kan overzetten op de geheugenkaart, en dan via tracback-functie een fietsroute kan rijden.
Een testje via de PC thuis is niet gelukt. De gedownloade GPX-file wordt niet getoond op de kaart.

Heeft iemand al eens eerder zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:18
Dat gaat niet lukken, de 60CSx kan geen routes of tracks van de SD-kaart lezen. Die moeten op het interne geheugen gezet worden.
Je zult dus op een of andere manier de 60CSx via een seriële of USB-aansluiting aan de telefoon moeten koppelen én een applicatie vinden die de routes en tracks naar de 60CSx kan sturen. Ik vrees dat dat allemaal erg moeilijk, zo niet onmogelijk gaat worden...

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Daar was ik al bang voor...
Toch maar de laptop mee dan!