Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109989

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb vrijdag een nieuwe pc samengesteld en besteld voor een vriend van mij, Deze is zaterdag ochtend netjes bezorgt. eenmaal aangekomen hebben we deze pc meteen in elkaar gezet en getest maar toen we de nieuwe computer (aangesloten zoals in het in het boekje) voor het eerst aan zette ging hij gewoon aan maar kregen we geen beeld alle koeler draaiden gewoon en de led op het moederbord brandde ook.
We hebben toen alleen de fundamentele componenten aangesloten we hebben de voeding aan de 24-pin connector en de kleine 4-pin voor de cpu aangesloten,
Processor zat er correct in en het geheugen in de eerste slot, ook zat de video kaart erin, Ook in deze opstelling draaide het moederbord gewoon maar gaf hij geen video output, we kregen ook geen piep niks.

ps: het leek wel alsof de koelers niet op volle snelheid draaiden.
Hieronder de hardware:

- Processor AMD Athlon II X4 620 AM3 box
- CSX DIMM 2048 MB DDR3 1333
- VGA Asus ATI EAH4670/DI 512MB DDR3 PCI-E
- Moederbord AMD MSI 770-G45 AM3
- Be-Quiet Purepower 430W PSU

Ik heb echt alles geprobeerd en ik hoop jullie mischien weten waar het aan zou kunnen liggen,

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Alhoewel je PSU niet geweldig is, moet het voldoende zijn om je systeem te laten booten, zeker omdat je 'kaal' getest hebt. Wat ik vreemd vind is, dat je geen piepjes hoort. Is deze stekker correct aangesloten?
Bezit dit moederbord misschien over meer status leds, of een voice systeem?

Het lijkt mij dat er iets stuk is, videokaart/geheugen, misschien kan je met andere onderdelen proberen te testen?
Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen hun eerste 'zelfbouw' pc altijd maken met nieuwe onderdelen, het lijkt me niet dat je eerder iets gebouwd hebt, of zie ik dit verkeerd?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Het zou kunnen dat die geheugen reep niet compatibel is met je mobo!

[ Voor 22% gewijzigd door Strikie op 05-04-2010 18:31 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
master_viper schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:15:

Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen hun eerste 'zelfbouw' pc altijd maken met nieuwe onderdelen, het lijkt me niet dat je eerder iets gebouwd hebt, of zie ik dit verkeerd?
Dit is zeker niet de eerste de eerste pc die ik in elkaar zet :P, alleen de rede dat we voor een compleet nieuw systeem hebben gekozen is dat het voor een vriend van mij is, en hij nu nog een hele oude pc heeft.
Strikie schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:26:
Misschien is die geheugen reep niet compatibel met je mobo.
Hier had ik ook al aan gedacht, Jullie misschien een suggestie hoe ik erachter kan komen of het compatible zonder een ander geheugen balkje te testen?

geheugen: http://www.csx-memory.com...roup_id=57&article_id=628
moederbord: http://www.msi.com/index....maincat_no=1&prod_no=1937

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 109989 op 05-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Hier had ik ook al aan gedacht, Jullie misschien een suggestie hoe ik erachter kan komen of het compatible zonder een ander geheugen balkje te testen?

Nee je hebt echt een andere reep nodig....

http://www.csx-memory.com...roup_id=57&article_id=628
[/quote]

[ Voor 38% gewijzigd door Strikie op 05-04-2010 18:33 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!
master_viper schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:15:
Alhoewel je PSU niet geweldig is, moet het voldoende zijn om je systeem te laten booten, zeker omdat je 'kaal' getest hebt.
Hoe bedoel je? Wat is er mis met de voeding? Of waarom zou die zo'n lichte PC niet aan kunnen?
Wat ik vreemd vind is, dat je geen piepjes hoort. Is deze stekker correct aangesloten?
Wat is daar vreemd aan? Kapot mobo, gare voeding of CPU en zelfs geheugen kunnen er allemaal voor zorgen dat de PC niet boot en dat je ook geen bios piepjes hoort.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Strikie schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:32:
Waar kan je dat aan zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Jullie misschien een suggestie hoe ik erachter kan komen of het compatible zonder een ander geheugen balkje te testen?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Aan de geheugen support list.. hier staat de jouwe niet op :+.

Terug sturen die handel (kan binnen 1 week) en een ander DIMM'etje bestellen.

Maar dan wel 1ntje die op dit lijstje staat:
http://www.msi.com/uploads/test_report/TR10_1937.pdf

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:53:
[...]

Aan de geheugen support list.. hier staat de jouwe niet op :+.

Terug sturen die handel (kan binnen 1 week) en een ander DIMM'etje bestellen.

Maar dan wel 1ntje die op dit lijstje staat:
http://www.msi.com/uploads/test_report/TR10_1937.pdf
Heey super bedankt nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben, kzal dat ding zo snel mogelijk terug sturen en ruilen voor een andere. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109989 schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:59:
[...]

Heey super bedankt nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben, kzal dat ding zo snel mogelijk terug sturen en ruilen voor een andere. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoe weet je dat het geheugen het probleem is. :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:04:
[...]

Hoe weet je dat het geheugen het probleem is. :?
kweet niks zeker maar kan het beste dit eerst proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 109989 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:19:
[...]

kweet niks zeker maar kan het beste dit eerst proberen denk ik.
Nou het lijkt mij niet handig om alle dingen één voor één terug te sturen (kost nogal wat) vooral als blijkt dat geen één onderdeel kapot is, maar dat je bijvoorbeeld een onderdeel verkeerd/niet goed hebt aangesloten of gewoon niet compatibel is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Alle andere geheugenslots al geprobeerd?
Andere videokaart geprobeerd, of zelfs zonder videokaart geprobeerd om alleen maar mogelijk de piepjes te horen?

Dat die voeding niet echt goed zou zijn is inderdaad onzin, be quiet! maakt prima voedingen, en 430W is meer dan genoeg voor dit systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door Ghost Dog op 05-04-2010 19:31 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je al nagekeken of alles met elkaar compatibel is? Blijkbaar heb je niet gecontroleerd of het geheugen in de QVL staat, maar heb je gekeken of de CPU al vanaf het factory-BIOS wordt ondersteund?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:27:
[...]

Nou het lijkt mij niet handig om alle dingen één voor één terug te sturen (kost nogal wat) vooral als blijkt dat geen één onderdeel kapot is, maar dat je bijvoorbeeld een onderdeel verkeerd/niet goed hebt aangesloten of gewoon niet compatibel is.
dat is waar ik zal even goed zoeken of ik misschien een geheugen balkje van een bekende kan lenen om te checken of het daaraan ligt.

Maar ik ben er vrijwel zeker van dat het correct is aangesloten dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. (Ik heb vrij veel systemen in elkaar gezet en er heeft ook nog iemand anders naar gekeken).
Petervanakelyen schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:34:
Heb je al nagekeken of alles met elkaar compatibel is? Blijkbaar heb je niet gecontroleerd of het geheugen in de QVL staat, maar heb je gekeken of de CPU al vanaf het factory-BIOS wordt ondersteund?
CPU heb ik wel degelijk gecheckt, volgens deze link moet het compatibel zijn:
http://www.msi.com/index....prod_no=1937&maincat_no=1

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 109989 op 05-04-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 09:44
MSI moederbord het geheugen altijd in de 2e slot doen en niet in de 1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 10:24
Of het geheugen in de QVL staat of niet hoeft niet per se te betekenen dat het niet werkt. De fabrikant heeft immers niet alle tijd om elke beschikbare geheugenreep te testen. Beetje voorbarige conclusie om dan maar het geheugen terug te sturen :/.

Edit:
Anoniem: 109989 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:35:

[...]

CPU heb ik wel degelijk gecheckt, volgens deze link moet het compatibel zijn:
http://www.msi.com/index....prod_no=1937&maincat_no=1
Hij wordt ondersteund ja bij een BIOSversie. Jij weet nu toch niet welke BIOS jouw moederbord bezit vanaf factory uit?

[ Voor 45% gewijzigd door __1337__ op 05-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 09:44
Omdat bij de meeste, zo niet alle MSI moederborden, het bordje niet boot, als je alleen de eerste dimm slot gebruikt, en wel als je de 2e gebruikt. Heb dit zelf vaak genoeg meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrCostanzo schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:36:
serieus dat is echt raar in het boekje stond dat hij in de 1e slot geplaatst moest worden, Ik zal het zo snel mogelijk proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 109989 op 05-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

er staat ook in kleine lettertjes bij wat dimm slot 1,2,3,4 is. Dit kan je dan terug vinden in de gebruiksaanwijzing in welke configuratie het erin moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:28

R15

Het zou wel eens aan het geheugen kunnen liggen, niet compatible met je moederbord, of gewoon stuk, misschien niet goed ingeduwd? Er is hier op tweakers.net ook een speciaal topic over, als je pc niet wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrCostanzo schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:36:
Gister nog even geprobeerd maar werkte ook niet :( nu wel even teneinde raad ik zal eerst nog een ander geheugen balkje testen...

Hij gaat nu naar een pc winkel waar die grondig word nagekeken, Ik gok op een defect moederbord want de winkel waar die weg komt heeft ook bevestigd dat de hardware die erin zit compatibel is dus we zullen zien...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 109989 op 06-04-2010 15:16 ]

Pagina: 1