Toon posts:

lege laptop verbinding met compu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een oude laptop (Pentium 100) gekregen, een Compaq LTE 5150 met dockingstation met netwerkkaart. Nu staat er niets op de (FAT) harde schijf. Ook zit er geen CD ROM speler in, nu wil ik win95/98 erop installeren via een netwerk. Mijn vaste computer heeft 2 netwerkkaarten, dus ik heb een kabel gekocht die ik op alletwee (computer/laptop) de (UTP) netwerkkaarten heb aangesloten. Maar nu...
Ik ben een enorme NewBie op netwerk gebied.

Ik zou graag willen weten of ik een heel simpel netwerk kan aanleggen tussen de laptop en de computer (die op win2k draait), zodat ik bestanden van de computer op de laptop kan zetten.

Alvast bedank!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Er zit toch wel een fdd in die laptop,
Dan dus een leuke bootflop in elkaar zetten,
of waarschijnlijk makkelijker downloaden van www.bootdisk.com en vervolgens de laptop voorzien van een besturingssysteem :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je gebruikt een PCMCIA kaart? (zo'n klein, creditcard achtig kaartje) Dan moet je eerst de drivers daarvoor zien te vinden, dan heb je 'Card & Socket Services' draaiend, dan moet je de drivers voor de netwerkkaart en de protocollen gaan installeren. Oftewel: niet aan beginnen, veel te veel werk, zeker als newbie zijnde.

Als ik jou was zou ik een van de volgende dingen proberen:

- bestel een CDROM drive bij Compaq voor de LTE5xxx serie. (8x gevalletje, past ipv de removable floppy drive)
- regel een parallele kabel, en een transferpakketje a la LapLink/Fastlynx en gooi de windows setup over
- zet de windows setup op een ZIP, of een ander removable medium, en sluit die op je laptop aan (zo heb ik mijn Compaq Armada 1592DT geinstalleerd)

Je moet er wel rekening mee houden dat je het beste eerst de Compaq Setup floppies kan draaien, voordat je de HD FDISKed & FORMAT'. Compaq zet nl. de BIOS op harddisk (zo'n 3-4Mb), en maakt er een Non-DOS partition van. Dit moet als eerste gebeuren. Dit is niet per se nodig, maar anders ben je overgeleverd aan de plug & play van het apparaat...en voor power management is het ook wel makkelijk. :7

Succes! :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
ja ja ik kan booten van een floppy. Ik ga nu even bij bootdisk kijken...

Verwijderd

Ik zou voor de laplink optie gaan.
Daarvoor heb je een paralellekabel nodig tussen die twee computers. Maak een opstart schijf en start vervolgens op beide laplink op. Dan ff windows setup files copieeren en klaar. Voor die files kun je het best een aparte partitie maken zodat je ze altijd bij de hand hebt en altijd rustig een format c kan geven.