Blue screen Win7 64bit (nieuw systeem)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10-2018
Hallo,

Na het in elkaar zetten van m'n nieuwe systeem en installatie van win7 64bit, wilde ik graag even het systeem gaan testen.

system:
MSI-p55-gd65
OZC1600 2x2gig
i5-750
HD5770
samsung spinpoint 500gig

Ik had een firewall (outpost firewall) en antivirus (nod32) geïnstalleerd. Daarna meteen GTA IV geinstalleerd om te kijken hoe het zou lopen. Na het opstarten wilde ik wat grafische instellingen veranderen en meteen kreeg ik een Blue screen :S

Goed ik dacht dat ligt aan GTA... ik had daarna red faction 3 geinstalleerd en bij het opstarten kreeg ik wederom een blue screen :S Ik zetten mijjn firewall uit en probeerde red faction nog een keer te spelen en opeens startte deze wel op. Ik had outpost meteen verwijdert en dacht het probleem gevonden te hebben. Had zonealarm gedownload en tijdens installatie wederom een blue screen:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blue screen 1
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF96000182D0F
BCP3: FFFFF880088DF050
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\040510-22058-01.dmp
C:\Users\PC\AppData\Local\Temp\WER-40934-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Blue screen 2
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000008
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

C:\Windows\Minidump\040510-27783-01.dmp
C:\Users\PC\AppData\Local\Temp\WER-41215-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Is dit een probleem met firewalls??? 8)7

Het is m'n eerste systeem wat ik heb gebouwd en dacht misschien iets fout te hebben gedaan. maar alles leek te werken tot aan de blue screens.

Dus kort gezegd: Help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:44
Ik zou eens beginnen met een geheugentest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Heb je het geheugen op de juiste spanning draaien? Doe anders ook even een geheugentest voor een paar uurtjes.

/edit: EdwinB was me al voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 05-04-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Oke, ben op het moment bezig met die mem test te draaien...

Maar ik zag nog iets opmerkelijks in de bios. Daar stond: memory 1066 (533mhz) Hoort die niet max 1333 mhz te zijn??? Ik kan deze op manual zetten en dan kun je 3, 4 of 5 selecteren. Bij 5 komt het geheugen ook niet hoger dan 1066 :S is er iets verkeerd gegaan?

ik ben trouwens echt een NOOB in dit dus wat extra uitleg zou handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

geheugen problemen met OCZ en andere merken zijn bekend op P55 moederborden.
Wat in mijn geval in eerste instantie geholpen heeft is: het geheugen op 1066 mhz zetten handmatig.
Dit doe je in het cell menu van de bios, ook zet je het voltage op 1.658 volt.
de timings moeten op 8-8-8-24.
Zo draait het stabiel.
De 1600 Mhz haal je pas als je gaat overclocken. Dat staat ook op de MSI site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
goed; de geheugen kwestie is opgelost en de memory test kreeg als label PASSED NO ERROR!!!

Omdat ik 2 firewalls had geprobeerd en bij beide de blue screen kreeg lijkt mij dit dus een softwarematige probleem... Zou dit 64bit gerelateerd kunnen zijn? Want gamen (red faction, GTA IV) zonder firewall gaat goed, geen crashes.

Vreemd allemaal...

Edit: ik heb bios versie 1.6 zal ik deze upgrade naar 1.7?

[ Voor 8% gewijzigd door bavaro op 05-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja dat is altijd goed.
Probeer eens aVast, die gebruik ik ook met win 7 64bit en heb nog geen enkele crash gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als ik kijk naar je posts hier in dit topic zie ik dat er 5 kwartier zit tussen het moment dat je aangeeft het geheugen te gaan testen en het moment dat je aangeeft dat je geheugen goed is. In 5 kwartier kun je dit niet concluderen ben ik bang. Als je het geheugen goed wil testen zal je memtest een uur of 8 aan moeten laten staan en als je het helemaal zeker wilt weten zal je dat een aantal keer moeten doen.

Ik vraag mij echter af of het je geheugen is of dat het een driver is die je dwars zit. De BCC D1 (BSOD2 in je 1e post) is een "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL", de BCC 3B is een "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION". beide kunnen volgens mij veroorzaakt worden door drivers. Gecombineerd met je opmerking dat het probleem zich het eerst liet zien toen je wat grafische instellingen ging wijzingen van GTA IV zou ik eens beginnen om de drivers van je graka opnieuw te installeren. Er staat trouwens in je verhaaltje niet over drivers installeren, dat heb je wel gedaan neem ik aan? ook van je chipset en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Als eerste chipset, audio en ati catalyst 10.3 drivers geinstalleerd vanuit een nieuwe installatie.

@
Rupie schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 07:21:
Als ik kijk naar je posts hier in dit topic zie ik dat er 5 kwartier zit tussen het moment dat je aangeeft het geheugen te gaan testen en het moment dat je aangeeft dat je geheugen goed is. In 5 kwartier kun je dit niet concluderen ben ik bang. Als je het geheugen goed wil testen zal je memtest een uur of 8 aan moeten laten staan en als je het helemaal zeker wilt weten zal je dat een aantal keer moeten doen.

Ik vraag mij echter af of het je geheugen is of dat het een driver is die je dwars zit. De BCC D1 (BSOD2 in je 1e post) is een "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL", de BCC 3B is een "SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION". beide kunnen volgens mij veroorzaakt worden door drivers. Gecombineerd met je opmerking dat het probleem zich het eerst liet zien toen je wat grafische instellingen ging wijzingen van GTA IV zou ik eens beginnen om de drivers van je graka opnieuw te installeren. Er staat trouwens in je verhaaltje niet over drivers installeren, dat heb je wel gedaan neem ik aan? ook van je chipset en dergelijke?
Maar als je denkt dat het een driver probleem is, hoe kan het dan zijn dat ik nu wel gewoon kan gamen en instellingen kan wijzigen zonder problemen? Ik heb op het moment geen firewall geinstalleerd alleen een antivirus (nod32).

Ik zal nog is kijken of ik wat drivers over het hoofd heb gezien. DirectX zou toch niet voor problemen kunnen zorgen want deze heb ik nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
daar heb ik geen directe verklaring voor, heb je gelijk in. het gaat mij er alleen om dat die bsod's kunnen wijzen op een driver probleem en aangezien ik je daar niets over zag vertellen verder leek het mij zinvol om hem even toe te voegen ;)

Als ik jou was zou ik voor de zekerheid nog wel even een keertje een nachtje memtest laten draaien, de DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL wijst vaak die kant op.

maar goed, het belangrijkste is dat het nu gewoon werkt natuurlijk! nu maar hopen dat het zo blijft ;) succes ermee in ieder geval!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Als jij nou eens de minidump log post dan kunnen wij zeggen wat er fout is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bschnitz op 06-04-2010 09:12 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, en vergeet niet dat virusscanners en firewalls een installable filesystem of netwerk DRIVER gebruiken ;)
Kom je gauw genoeg achter als je die dumpfile een keer door een debugger trekt: zie de Windows XP en 2000 BSOD guide hoe je dat doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Bschnitz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:10:
Als jij nou eens de minidump log post dan kunnen wij zeggen wat er fout is.
Minidump log post... Is dat de Blue screen? deze kan ik moelijk vastleggen toch...

Edit: ik was te snel...
alt-92 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:13:
Oh, en vergeet niet dat virusscanners en firewalls een installable filesystem of netwerk DRIVER gebruiken ;)
Kom je gauw genoeg achter als je die dumpfile een keer door een debugger trekt: zie de Windows XP en 2000 BSOD guide hoe je dat doet.
zal dit even doornemen, uitvoeren en de resulaten posten... (wordt einde van de dag)

[ Voor 47% gewijzigd door bavaro op 06-04-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:39
Zoals in je eerste post staat:
C:\Windows\Minidump\040510-27783-01.dmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
En wat doet debugger, brengt deze het propleem naar boven en wordt deze gefixed of geeft deze alleen een weergaven van het probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die analyseert de dumpfile en geeft een (mogelijke) oorzaak van de BSOD ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

euh, ook niet nee... dat analyseren doe je zelf, die tool doet niks zonder jouw tikwerk (commando's ) :+
Maar daarom hebben we ook die HOWTO geschreven ooit - dat scheelt open deuren intrappen en vragen naar de bekende wegen (ga maar eens [google=debugging windows BSOD errors] )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kan een tooltje als bluescreenview gebruiken, maar er gaat niks boven zelf debuggen :)
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

bavaro schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:05:
goed; de geheugen kwestie is opgelost en de memory test kreeg als label PASSED NO ERROR!!!
Hoe lang heb je getest?
Want 1 pass zegt vrij weinig...
Eigenlijk zou je een nachtje (8+ uur) memtest86+ moeten draaien, dan kan je daar pas iets zinnigs over zeggen.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:05:
[...]

Hoe lang heb je getest?
Want 1 pass zegt vrij weinig...
Eigenlijk zou je een nachtje (8+ uur) memtest86+ moeten draaien, dan kan je daar pas iets zinnigs over zeggen.
Zoals ik al zei ik ben er een noob in... :+ Ik heb de memtest (optie 3) bijna 2 uur laten draaien... Optie 1 en 2 heb ik niet geprobeert omdat de pc bleef opstarten (of was dat de bedoeling) Maar optie 3 bleef gewoon werken vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat optie 1 en 2 zijn, maar het feit dat je pc daarmee opnieuw op blijft starten zegt genoeg lijkt me.
Het ligt dus aan je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alt-92 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:00:
euh, ook niet nee... dat analyseren doe je zelf, die tool doet niks zonder jouw tikwerk (commando's ) :+
Maar daarom hebben we ook die HOWTO geschreven ooit - dat scheelt open deuren intrappen en vragen naar de bekende wegen (ga maar eens [google=debugging windows BSOD errors] )
Uhm, die ene keer dat ik het gebruikt had wel :?
Verwijzen naar dumpfile, symbols bestand, windows map (geloof ik ook) en toen programma zijn werk laten doen. Werd uiteindelijk verwezen naar een driver.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is een geheugenreepje eruit te halen ( gewoon de slotjes naar buiten klikken en reepje eruit halen)

Ik had namelijk een soortgelijk probleem en toen ik een reepje eruit haalde was het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Raven schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:47:
[...]

Uhm, die ene keer dat ik het gebruikt had wel :?
Verwijzen naar dumpfile, symbols bestand, windows map (geloof ik ook) en toen programma zijn werk laten doen. Werd uiteindelijk verwezen naar een driver.
Heel globaal ja. Maar je kan daardoor ook op het verkeerde been gezet worden, zodat het lijkt alsof het je netwerkkaart is maar eigenlijk de ndis sniffert van je virusscanner de boel verb0rkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mjah okee, als je het zo bekijkt....
Maar wat als je net toevallig de goede richting op gewezen wordt...

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 06-04-2010 20:05 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Ghost Dog schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:26:
Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat optie 1 en 2 zijn, maar het feit dat je pc daarmee opnieuw op blijft starten zegt genoeg lijkt me.
Het ligt dus aan je geheugen.
Hmmzz ik had nog eens gekeken naar de memtest software en wat bleek ik had de verkeerde versie. Ik heb nu memtest+ gedownload, deze is geschikt voor 64bit en de nieuwe i5/i7 processors... Ik zal vannacht de test laten draaien en dan hoop ik morge met resultaten te komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:03:
Of je kan een tooltje als bluescreenview gebruiken, maar er gaat niks boven zelf debuggen :)
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Toch maar deze geprobeerd, zag er wat makelijker uit voor een beginner... Bij caused by driver/adres staan er de volgende bestanden

win32k.sys+f2d0f komt 4x voor
vsdatant.sys+17642 komt 2x voor
ntoskrnl.exe+71f00 komt 1x voor

Als jullie graag andere info willen zien dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
bavaro schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:19:
[knip\

Toch maar deze geprobeerd, zag er wat makelijker uit voor een beginner... Bij caused by driver/adres staan er de volgende bestanden

win32k.sys+f2d0f komt 4x voor
vsdatant.sys+17642 komt 2x voor
ntoskrnl.exe+71f00 komt 1x voor

Als jullie graag andere info willen zien dan hoor ik het graag...
Dit zijn de meeste kritische bestanden van je systeem onder ander de kernel staat er tussen. Ik vermoed dat er wat mis met je harde schijf, of andere hardware. Met de Ultimate Boot CD kun je goed doortesten. De menu's van de UBCD wijzen zichzelf. Probeer ook via msconfig alle disable all startup items and non-microsoft services, en kijk wat er dan gebeurt. Ook eens in safe-mode opstarten en kijken of je dan dezelfde problemen hebt, hier kun je alleen achter komen door gewoon dingen uit te sluiten, en het steeds te vernauwen. Het echte vak: Troubleshooten! Een ware kunst voor velen opzich ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heb je al naar het geheugen gekeken zoals ik zei, die timings. Ik heb dit ook gehad op hetzelfde moederbord met OCZ geheugen. Dit gaf mij een stabiel systeem. Toen ik ging overclocken kwam ik automatisch op de juiste specs van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sowieso werkt OCZ wel vaker op standaard instellingen niet goed, omdat ze zich niet aan de specs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
na 9uur de memtest 4+ te hebben gedraaid waren 13-passes 0-errors....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die vsdataNT.sys driver is een firewall driver (misschien Outpost, maar volgens mij eerder van ZoneAlarm), wellicht dat die conflicteert met de netwerk module van je NOD32 (imon) - zal niet voor het eerst zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2010 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
alt-92 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:34:
Die vsdataNT.sys driver is een firewall driver (misschien Outpost, maar volgens mij eerder van ZoneAlarm), wellicht dat die conflicteert met de netwerk module van je NOD32 (imon) - zal niet voor het eerst zijn.
De crashes krijg ik door de combinatie; GTAIV/Red faction 3 + firewall (outpost/zonealarm) of anders gezegt één game opstarten terwijl de firewall aan staat. Maar als dit zo is wat is er dan aan te doen? Ik heb ook nod32 geinstalleerd gehad en deze werkte gewoon prima. zonder de firewall kan ik gewoon de games spelen....

Kan het ook windows 7 64 bit gerelateerd zijn, doordat de de win32k.sys+f2d0f, vsdatant.sys+17642 of ntoskrnl.exe+71f00 corrupt zijn???

[ Voor 3% gewijzigd door bavaro op 07-04-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bavaro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:14:

Kan het ook windows 7 64 bit gerelateerd zijn, doordat de de win32k.sys+f2d0f, vsdatant.sys+17642 of ntoskrnl.exe+71f00 corrupt zijn???
Nee, en die getallen zijn de geheugen adressen (dus die zitten niet in de filenames). Maar gebruik de ingebouwde Firewall van 7 maar eens gedurende een paar dagen en deinstalleer Outpost compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Hmmzz... Ik ga toch eens een nieuwe versie van windows 7 installeren. Want het kan toch niet zo zijn dat alles gewoon goed draait en dat er dan toch geheugen/HDD defect is. Als een nieuwe windows 7 niet werkt dan breng ik de PC weg. Dan weet ik het echt niet meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nog een keer dan, probeer het geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Waarom blijf je maar doorhameren op het geheugen als de TS duidelijk maakt dat het probleem zich voordoet als hij één van z'n firewalls inschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
brilsmurfffje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:38:
nog een keer dan, probeer het geheugen..
Ik heb het geheugen twee keer getest. 1x memtest v3.55 (weliswaar verkeerde versie) 2uur laten draaien en de tweede keer (met de juiste versie) memtest v4.00 +9uur laten draaien zonder errors....

Kan een systeem gewoon soepel draaien en dan toch een hardware probleem hebben? iemand zei hier dat het een HDD probleem kon zijn zou deze nog de bottleneck kunnen zijn? Ik heb nog geen probleem ondervonden met de HDD (of ik weet niet hoe deze eruit ziet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
bavaro schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:25:
[...]

Ik heb het geheugen twee keer getest. 1x memtest v3.55 (weliswaar verkeerde versie) 2uur laten draaien en de tweede keer (met de juiste versie) memtest v4.00 +9uur laten draaien zonder errors....

Kan een systeem gewoon soepel draaien en dan toch een hardware probleem hebben? iemand zei hier dat het een HDD probleem kon zijn zou deze nog de bottleneck kunnen zijn? Ik heb nog geen probleem ondervonden met de HDD (of ik weet niet hoe deze eruit ziet)...
Dat zei ik. Lees mijn bericht nog maar is door. En ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Zou het outpost en zonealarm firewall gerelateerd kunnen zijn, dat deze niet win7 64 bit compattable zijn??? Ik heb heb comodo firewall en avast draaien en heb geen probleem kunnen ontdekken tijdens het opstarten en spelen van een games.
shadowman12 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:50:
[...]

Dit zijn de meeste kritische bestanden van je systeem onder ander de kernel staat er tussen. Ik vermoed dat er wat mis met je harde schijf, of andere hardware. Met de Ultimate Boot CD kun je goed doortesten. De menu's van de UBCD wijzen zichzelf. Probeer ook via msconfig alle disable all startup items and non-microsoft services, en kijk wat er dan gebeurt. Ook eens in safe-mode opstarten en kijken of je dan dezelfde problemen hebt, hier kun je alleen achter komen door gewoon dingen uit te sluiten, en het steeds te vernauwen. Het echte vak: Troubleshooten! Een ware kunst voor velen opzich ;).
UBCD bevat een groot aantal aan testen ik neem aan dat ik voor het testen van de HDD de 'Hard Disk Diagnostic Tools' nodig heb??? en welke test daar weer onder moet ik hebben??? Ik zag dat het programmatje wat ouder was geeft dit geen problemen met 'n nieuw systeem 64bit?

[ Voor 68% gewijzigd door bavaro op 08-04-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bavaro schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:16:
Zou het outpost en zonealarm firewall gerelateerd kunnen zijn, dat deze niet win7 64 bit compattable zijn??? Ik heb heb comodo firewall en avast draaien en heb geen probleem kunnen ontdekken tijdens het opstarten en spelen van een games.
Je hebt nu dus een andere firewall geinstalleerd dan die in je topicstart? en je hebt nu geen BSOD meer gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
alt-92 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:29:
[...]

Je hebt nu dus een andere firewall geinstalleerd dan die in je topicstart? en je hebt nu geen BSOD meer gezien?
Even voor de duidelijkheid ik had Outpost pro als eerste geprobeert, daarna kreeg ik BSOD bij het opstarten van games. Bij ZoneAlarm pro kreeg ik de BSOD al bij het installeren. Ik wilde toch nog iets meer proberen dus had ik besloten om gisteravond een gratis firewall te downloaden (Comodo firewall). Nu kan ik wel gewoon gamen zonder de BSOD!

Vreemd of had ik gewoon een compatibiliteit probleem met win7 64 en de twee firewalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat laatste dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavaro
Hier nog eens een soort van bevestiging van het probleem...

Na een zelfde versie van Windows 7 te hebben geinstalleerd, maar nu 32 bit, heb ik wederom drivers en programma's geinstalleerd. Waaronder ook Outpost Firewall 32 bit.
En hieruit bleek dat alle games gewoon werkte zonder BSOD.

Daarna heb ik van de Microsoft site een trial versie van Windows 7 Enterprise 64 bit gedownload en ook daarna alles weer netjes geinstalleerd. Bij het testen met de games en Outpost Firewall 64 bit zijn ook hier geen problemen meer ontstaan met BSOD's.

Hieruit kan ik nu waarschijnlijk concluderen dat de eerste Windows 64 bit versie gedeeltelijk corrupt was en dat daarom de BSOD's naar voren kwamen????!!!!!

Ik ga dit nu nog wel verder testen, maar waarschijnlijk is het een softwarematig probleem en geen Hardwarematig probleem!!!. Dit kon ook niet echt anders want het systeem liep voor de rest heel soepel.

Nog bedankt allen...
Pagina: 1