Hotmail-wachtwoorden van 24.000 gebruikers gepubliceerd

Pagina: 1
Acties:

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
nieuws: Hotmail-wachtwoorden van 24.000 gebruikers gepubliceerd
De emailadressen en wachtwoorden van meer dan 24.000 Hotmail-gebruikers zijn op internet gepubliceerd.
Ik tel er ongeveer 14.000. De overige 10.000 bestaat uit andere diensten (300x live, 600x gmail).

Dat maakt de kop daarmee vrij tendentieus, dat het grotendeels hotmailgebruikers betreft is niet relevant, m.i. in ieder geval niet om dat in de kop te vermelden.
Waarschijnlijk zijn alleen Spaanstalige gebruikers het slachtoffer geworden: veel e-mailadressen op de lijst lijken afkomstig van Spaanse internetters.
Er staan genoeg niet-spaanse details tussen, zelfs een handjevol .nl accounts.
Ook is niet bekend op welke wijze de wachtwoorden zijn verkregen.
Met wat kort onderzoek is te herleiden dat het waarschijnlijk een worm/virus is dat alle 'username' en 'password' veldjes in de browser logged. Er staan namelijk zelfs details in voor een router (192.168.1.1 admin/admin).

Nu is het helemaal niet de bedoeling dat de gegevens openbaar zijn, maar als ze er toch zijn, kun je het toch mooi als bron gebruiken om het een en ander te checken?

[ Voor 22% gewijzigd door Thralas op 05-04-2010 15:49 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Thralas schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:45:
nieuws: Hotmail-wachtwoorden van 24.000 gebruikers gepubliceerd

[...]

Ik tel er ongeveer 14.000. De overige 10.000 bestaat uit andere diensten (300x live, 600x gmail).

Dat maakt de kop daarmee vrij tendentieus, dat het grotendeels hotmailgebruikers betreft is niet relevant, m.i. in ieder geval niet om dat in de kop te vermelden.
Heb jij ze allemaal geteld dan? Ik heb er nog eens doorheen gescrolled en kom eigenlijk voornamelijk Hotmail tegen. Hier en daar wat plukjes van een andere dienst, maar volgens mij zeker niet zoveel dat er 14.000 Hotmail-gebruikers overblijven.
Er staan genoeg niet-spaanse details tussen, zelfs een handjevol .nl accounts.
Ik heb er "voornamelijk" van gemaakt :)
Met wat kort onderzoek is te herleiden dat het waarschijnlijk een worm/virus is dat alle 'username' en 'password' veldjes in de browser logged. Er staan namelijk zelfs details in voor een router (192.168.1.1 admin/admin).

Nu is het helemaal niet de bedoeling dat de gegevens openbaar zijn, maar als ze er toch zijn, kun je het toch mooi als bron gebruiken om het een en ander te checken?
Het zal inderdaad wel een soort keylogger-iets geweest zijn. Maar de bron en de oorzaak zijn daarmee niet bekend. Tevens zijn dingen zoals dit nog mogelijk: RocketKoen in 'nieuws: Hotmail-wachtwoorden van 24.000 gebruikers gepubliceerd'

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 05-04-2010 16:06 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:24
RoD schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:04:
Heb jij ze allemaal geteld dan? Ik heb er nog eens doorheen gescrolled en kom eigenlijk voornamelijk Hotmail tegen. Hier en daar wat plukjes van een andere dienst, maar volgens mij zeker niet zoveel dat er 14.000 Hotmail-gebruikers overblijven.
Jazeker. Uiteraard niet met de hand.

$ grep '@hotmail' passes.txt | wc -l
13700

Op eenzelfde wijze:
Yahoo: 3930
Gmail: 590
AOL: 955
@*.nl: 26

(Alle domeinen eruitvissen en aflopend sorteren op aantal hits is huiswerk voor de unixfanaat)
Ik heb er "voornamelijk" van gemaakt :)
Top :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fixed :)