Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motor communicatieset gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een communicatiesetje voor op de motor zodat ik met de bijrijder kan lullen. Nu zijn er talloze sets, meestal boven mijn budget, en ik heb geen idee wat goed is.

Wat zoek ik?
• Draadloos of bedraad maakt me niet uit.
• Unit onder zadel, aansluitbaar op 12V.
• Geschikt voor integraalhelmen.
• Maximaal 200-250 euro. Goedkoper mag natuurlijk.
• Ook elkaar nog kunnen verstaan bij 120 km/h.
• Compleet met 2x oortelefoontjes+microfoon.

Onzin als FM-radio en mp3-aansluitingen hoeven er allemaal niet op te zitten. Gewoon simpel, twee headsets aansluiten en praten maar, dat zoek ik.

Iemand ervaringen met winkels/merken/types? Wat is goed en wat moet ik absoluut vermijden?

Cunning linguist.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
Ja, zoiets zoek ik ook. En dan vooral voor communicatie tussen twee motoren. Bijrijder heb ik niet zo heel vaak, maar is wel mooi meegenomen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:44

Destruction

(ex-)Automonteur

Zoiets lijkt mij ook wel wat :)

Dan kunnen de soms vervelende "tekens" afgeschaft worden :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Hou er rekening mee dat oortjes best wel eens irritant kunnen worden na een tijdje onder de helm. Er zijn alternatieven waarbij je een soort van pad in je helm bevestigt ter hoogte van waar je oor komt -> geen ervaring mee maar ziet er allensinds veel comfortabeler uit.
Verder ook een beetje kijken naar het bereik dat je wil.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 22:18
Ik heb redelijk wat ervaring in deze setjes.

120 km/h en goedkoop is eigenlijk al iets wat niet samen gaat.
Deze snelheid wordt toch best wel moeilijk om dan nog iemand goed verstaanbaar te krijgen.
(neem even aan dat je geen Goldwing achtige motor hebt).

Ik heb wel goeie ervaringen met Beahr intercomsetjes incl de bijgeleverde speakersetjes in de helm.
Aan te sluiten via je 12 volt van je motor.

Heb nog wel een boekje hiervan thuis liggen met de des betreffende setjes die ze toendertijd hadden.

Als je wil kan ik die wel inscannen voor je.

En voor Magic Tempest Tja hoever van elkaar wil je nog kunnen communiceren?
Minder dan 150 meter? en minder dan 100 km/h kijk naar een bluetooth set
Meer dan 150 meter en tot 120 - 140 km/u moet je echt flink dieper in de buidel tasten.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Yamy_Daffy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:28:
Ik heb redelijk wat ervaring in deze setjes.

120 km/h en goedkoop is eigenlijk al iets wat niet samen gaat.
Deze snelheid wordt toch best wel moeilijk om dan nog iemand goed verstaanbaar te krijgen.
(neem even aan dat je geen Goldwing achtige motor hebt).

Ik heb wel goeie ervaringen met Beahr intercomsetjes incl de bijgeleverde speakersetjes in de helm.
Aan te sluiten via je 12 volt van je motor.

Heb nog wel een boekje hiervan thuis liggen met de des betreffende setjes die ze toendertijd hadden.

Als je wil kan ik die wel inscannen voor je.

En voor Magic Tempest Tja hoever van elkaar wil je nog kunnen communiceren?
Minder dan 150 meter? en minder dan 100 km/h kijk naar een bluetooth set
Meer dan 150 meter en tot 120 - 140 km/u moet je echt flink dieper in de buidel tasten.
Ik ga wel eens op Marktplaats kijken naar Baehr, hoor er meer goede dingen over. Bedankt voor het aanbod van het inscannen, maar dat hoeft niet :)
Maar als je wat typenummers hebt die voor mij wel geschikt zouden kunnen zijn, dan zou ik je wel dankbaar zijn ;)

Cunning linguist.

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 20-11 22:18
Als ik jou verhaal lees zou ik persoonlijk voor een Basic SL kijken.
Dit is het instap model van Baehr.

Voor verdere info, prijzen en eventuele levering zou ik contact opnemen met:
(en nee ik werk er niet en heb er ook geen belangen bij, maar heb zat van deze sets ingebouwd en weet dat dit kwalitief goed spul is, en deze documentatie heb ik nog van een cursus overgehouden over deze setjes)

De Hobbyist B.V.
Kraakstraat 5
6013 RR Hunsel
Tel. 0475-567890

(1)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr01k.jpg

(2)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr02k.jpg

(3)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr03k.jpg

(4)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr04k.jpg

(5)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr05k.jpg

(6)
Afbeeldingslocatie: http://www.s-schuiling.nl/Got/baehr06k.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Yamy_Daffy op 09-04-2010 15:40 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• M14
  • Laatst online: 00:11

M14

Heb zelf eens zitten kijken naar een autocom set ofzo. Probleem is meer waar ik het moet laten. Buddyseat ligt vol met slot + ketting en er is een alarm ingebouwd, waarvan dat kastje ook in diezelfde ruimte zit.

Overigens zou ik ook niet weten hoe ik de aansluiting voor de helm kan wegwerken zonder dat het er meteen lelijk uitziet.

[ Voor 22% gewijzigd door M14 op 12-04-2010 14:11 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zelf ervaring met een set als deze:
Afbeeldingslocatie: http://radiocentrum.com/media/pictures/large/111410.jpg
Dit wordt aangesloten op een portofoon. Ik heb hem niet voor motorrijden gebruikt, maar bij het schermvliegen, waarbij je een open helm hebt.

Mijn ervaring is dat dit erg prettig werkt, omdat je niks in je oor hebt zitten en in elke helm er rond je oor wel genoeg ruimte is om de luidspreker kwijt te kunnen. Volgens mij gebruikt de motorpolitie een vergelijkbaar systeem, alleen met een goose-neck microfoon, omdat die een klaphelm hebben.

De set is vergelijkbaar met de Baehr hierboven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Nou, na veel wikken en wegen een Cardo Scala Rider Teamset gekocht. Twee headsets, simpel te plaatsen op en in de helm. Bluetooth, dus je kan bellen of een navset pairen (slechts één apparaat tegelijk helaas). Je kan instellen dat de ander mee kan luisteren en praten, dus met z'n drieën bellen is ook mogelijk. Belkwaliteit is gelijk aan geluidskwaliteit van praten met de bijrijder. Ook zit er een audio-ingang (mini-jack) op elke set dus je kan ook je mp3-speler aansluiten, allebei je eigen muziek luisteren dus.

We hebben allebei een integraalhelm. Tot 60km/h heb je met open vizier geen last van windgeruis. Daarboven begin je met open vizier wind te horen, maar je kan elkaar nog prima verstaan. Met vizier dicht hoor je tot ongeveer 100 km/h geen windgeruis. Nog steeds prima te verstaan, ook bij 120, 140, 160 km/h. Dan hoor je wel duidelijk wind, maar nog steeds goed verstaanbaar. We hebben zelfs tot 200 km/h gereden, en nog steeds konden we elkaar verstaan! Oké, niet echt duidelijk, hoop ruis, maar je kon gewoon praten! En dat voor 240 euro... :)

Kortom: een aanrader!

Cunning linguist.

Pagina: 1