Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn PC,hieronder de specs.

Mb; Gigabyte GA-EP45-DS3 (niet over geklokt)
Mem; 4x2Gb kingston PC6400
Videokaart; Asus EN 9400Gt silent/Di/512MD2
HD; Samsung 1Tb 7200rpm

Het probleem is als volgt, wanneer ik de PC inschakel kreeg ik normailter de POST screen en kon ik in de bios komen.

Sinds enkele dagen kan ik de PC wel aanzetten, gaat de status LEDS wel branden, maar krijgt mijn monitor geen signaal meer, tot het moment dat windows 7 is opgestart (het welkom scherm) dan gaat de monitor pas aan. en lijkt de computer goed te werken.
Maar ik kan met geen enkele mogelijkheid meer in de BIOS komen, heb de CMOS clear al diverse malen uigeprobeerd (ook de manieren die hier in diverse topics staan vermeld,) maar nog steeds geen beeld tijdens post message.

wat is defect, het MB of de Videokaart??

mvg, Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Er is meer informatie nodig om vast te stellen wat de oorzaak is.

Heb je ten opzichte van het verleden ooit iets gewijzigd?
- Scherminstellingen aangepast
- Monitor vervangen
- Bekabeling vervangen
- BIOS geupdate?

Maakt het scherm dat je gebruikt onderscheid tussen "No Signal" en "Signal not supported"? Zo nee, dan kan het tweede ook het geval zijn. Niet alle schermen maken dit onderscheid en het is dus mogelijk dat er toch signaal is.

Heb je al eens geprobeerd om het scherm op een andere videokaart uitgang aan te sluiten?
Kun je ook niet zonder scherm in het BIOS komen door uit te zoeken welke toets het is en die dan continu in te drukken? Als het goed is kun je dit vast stellen doordat je PC dan niet in Windows geraakt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben achter het volgende gekomen, de Videokaart heeft 2 uitgangen, VGA en DVI, nu heb ik de monitor bij het aanzetten in de VGA aansluiting zitten, wanneer de (num, caps, en scroll ) leds oplichten steek ik de vga stekker met koppelblok op de DVI aansluiting en dan zie ik wel de post screens en kan ik met DEL in het bios komen.
Mijns inzien lijkt het erop dat de videokaart defect is, maar kweet het niet geheel zeker..

tevens; monitor werkt gewoon wanneer aangesloten op laptop, bios is de laatse versie (F9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Goed te horen dat je nu wel je BIOS in kan.

Dit hoeft niet op een defect aan de videokaart te duiden. Het komt vaker voor dat videokaarten alleen op sommige poorten starten en werken als ze opgestart worden. Of dit voor jouw videokaart normaal gedrag is kom je alleen achter als je weet of andere videokaarten van hetzelfde type hetzelfde gedrag vertonen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:54:
Ik ben achter het volgende gekomen, de Videokaart heeft 2 uitgangen, VGA en DVI, nu heb ik de monitor bij het aanzetten in de VGA aansluiting zitten, wanneer de (num, caps, en scroll ) leds oplichten steek ik de vga stekker met koppelblok op de DVI aansluiting en dan zie ik wel de post screens en kan ik met DEL in het bios komen.
Normaal is dus alleen je monitor op VGA aangesloten? Los je het probleem niet geheel op door je monitor met het verloopje op de DVI-poort aan te sluiten? Of mis je dan juist in Windows weer het beeld?

(Dat koppelstukje laat je toch niet in je DVI-poort zitten wanneer je het niet gebruikt he?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri_V
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-07 08:44
Welke monitor heb je ???
Ik had een paar jaar geleden een Vision Master Pro, die ging soms ook pas aan na 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guys,

Wannneer ik de vga kabel standaard op de vga poort(zoals altijd geweest is) laat zitten dan krijg ik alleen weer beeld wanneer het welkomst scherm van windows verschijnt.

Wanneer ik de vga kabel via verloop op de dvi aansluiting aansluit dan krijg ik helemaal geen beeld..

Om in de bios te komen is de enige manier om de kabel bij aanzetten in de vga..poort te hebben zitten, wanneer de leds op de toetsenboard oplichten de stekker over te steken naar de dvi poort, dan heb ik de b ios startup screen..

heel wazig allemaal....
ik krijg dus niet fatsoenlijk de POST messages voorbij... lijkt net of de video uitgangen geen signaal meer krijgen...
heb net de bios met f7 ff naar load optimized gezet.... nog steeds geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem aan de laptop hang werkt de monitor correct, gelijk aan wanneer ik hem aansluit

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er eigenlijk als je windows herstart ? Ik ben trouwens persoonlijk geen voorstander van het omgooien van kabels terwijl de machine al draait en dus spanning levert.........
Pagina: 1