Aansluiten PSU 4+4-pin 12V op moederbord 8-pin12V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:03
Beste tweakers,

Een vraag over het aansluiten van de 12V voeding voor CPU voeding op moederbord.
Mobo: MSI p55 gd65, I7 860, Corsair TX650W

Nu heb ik de 1 x 4 pin van de 4+4 Pin EPS/ATX12V lijn van de PSU in de 8-pin ATX 12V power connector - CPU van het moederbord zitten en het systeem doet het wel, ik begrijp ook na zoeken op internet dat het systeem het minimaal moet doen met de 1x 4-pins. Maar kan ik het 2e stekkertje erbij prikken al komen de plug op het moederbord niet overeen met de stekker van de PSU, zie fotos ter verduidelijk.

Ter verduidelijking een foto van de kabel, merk op dat de stekkers van de 4+4 Pin dus niet identiek zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/eps4plus4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://extreme.outervision.com/img/psu/corsair/tx650/img9_1.jpg

en een foto van de msip55 gd65 mobo 8-pin ATX 12V power connector, klik op de plaat om de volledige 8 pin te zien. Merk op dat de 8pin connector eigen een spiegeling is van 2 x 4-pin.
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremecomputing.co.uk/images/review/MSI_p55_GD65/msi_p55_gd65_50.jpg

Dan de vraag :: Maar wil ik ook de 2e - 4 pin erbij prikken? Ook al komen de stekkers niet overeen!! Risico??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik lees je post nu drie keer, maar ik heb wat moeite je te begrijpen.

Bottom line: ATX standaard is er niet voor niets. Als vormen van stekkers niet overeenkomen, steek je ze dus niet toch in het moederbord.

Dat gezegd hebbende zie ik geen enkele reden waarom de stekker op je TX650 niet overeen zou komen met de aansluiting op het moederbord. Waarschijnlijk kijk je gewoon verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Dank voor je reactie.
Ter verduidelijking. Als je naar de 2 x 4pins stekker kijkt van de eerste foto zie je een verschil tussen de 2 stekkers. De linker stekker heeft links onder pin en rechts boven pin een vierkante vorm, de rechter stekker heeft 4x dezelfde pin vorm geen vierkanten!!. De ingang op moederbord, druk op het plaatje, correspondeert dan niet met de 2e (de rechter stekker) 4 pin.
Maar deze 2e stekker zou wel passen!! ongeacht de vorm van de pinnetjes.

[ Voor 10% gewijzigd door roycerolls op 05-04-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
roycerolls schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:50:
Dank voor je reactie.
Ter verduidelijking. Als je naar de 2 x 4pins stekker kijkt van de eerste foto zie je een verschil tussen de 2 stekkers.
Klopt dat hoort zo, daarom bestaat de 8 pins op het mobo ook niet uit twee vergelijkbare 4 pins aansluitingen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik denk dat de TS bedoelt dat de vormpjes van de 2x4 niet helemaal overeenkomen.

Dat klopt, en dat hoort zo. De vraag is namelijk niet of het er hetzelfde uit ziet, maar of het past. De halfronde pennen mogen ook in vierkante gaten. Andersom echter passen de vierkante pennen niet in ronde gaten. Op basis van de foto zeg ik, gewoon aansluiten.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Zoals je in dat topic kunt zien klopt die stekker met die van een 2x4 CPU.

En zoals je in de handleiding van je moederbord kunt lezen gaat het ook echt om een ATX12V aansluiting.

Tot slot kloppen de kleuren van de draden ook nog eens, alle gele draden zitten aan dezelfde kant en alle andere zijn zwart. Dit past helemaal in het plaatje en komt ook nog eens zo naar voren in de handleiding waar duidelijk gemaakt wordt dat alle pennen aan de ene kant 12 V zijn en alle pennen aan de andere kant aarde moeten zijn.

Kortom, aansluiten die hap.

[ Voor 4% gewijzigd door kalizec op 05-04-2010 15:56 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Ahaa te gek, ik ben even weg geweest snelle berichten..heel fijn bedankt.

Dus ik ga zo meteen 2e 4pin aansluiten win xp clean install, upgraden naar win7 ultimate. Dank jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Waarom installeer je Windows 7 niet in een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
volgens win7 upgrade advisor origineel geïnstalleerd en dan upgraden, ik heb win7 ultimate "student editie", een upgrade versie dus geen orïgineel. Eerste keer Win7 clean install ook geen zuivere installatie namelijk, misschien probeer ik het nog wel win7 clean direct.. kijk wel, laat zeker nog van me horen, voor de conclusie.

[ Voor 75% gewijzigd door roycerolls op 05-04-2010 21:19 ]

Pagina: 1