geen internet op gebruikersaccounts, wel op gastaccount

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb twee pc's, een voor werk en een voor de kids. Nu wil sinds een week de pc van de kids (Dell) geen verbinding meer maken met het internet. Achterop de kast zie ik de poort waar de internetkabel op aangesloten wordt 'oranje' branden i.p.v. 'groen'.
De kids zeggen geen 'rare' sites bezocht te hebben of bepaalde applicaties te hebben gedownload. Wat ik merk bij 'netwerkverbindingen' is dat er bij mij pc (LIDL Targa) behalve icoon LAN-verbinding ook nog een icoon 1394-verbinding (firewall) aanwezig is, terwijl op deDell enkel de LAN-verbinding wordt weergegeven. De netwerkkaart van de Dell is niet uitgeschakeld.

Als ik internet explorer wil opstarten, dan doet de Dell dat maar sluit onmiddellijk het scherm weer af...ik kan namelijk nog net zien dat startpagina als homepage wordt weergegeven. Er zijn 4 gebruikersaccounts geïnstalleerd op de Dell, 2 met beheerdersrechten en 2 zonder. Ook is er een gastaccount geactiveerd. Nu wil zich dus het voorval voordoen, dat ik heel toevallig erachterkwam dat internet wel mogelijk is op de gastaccount en bij de andere accounts niet!

Ik had recent Crawler Parental control geïnstalleerd, maar binnen 2 weken ook weer verwijderd, omdat ik niet echt tevreden was. Geloof me, de kids hebben niets gedaan met deze pc/software (te weinig kennis (nog)...)

Dus...waarom wel internet op gastaccount en niet op andere accounts? Wat moet ik doen?
Wat zie ik over het hoofd? Graag in eenvoudig taal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javapiet
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 20:16
kijk of je kan pingen
ga naar start en dan uitvoeren
"cmd" intypen enter
typ hier ping www.google.com
kijk of je antwoord krijgt
zoja dan heb je gewoon internet

dat je internetexplorer er meteen uitklapt lijkt erop dat je browser gehijacked is
schoon je computer eens op met malwarebytes en ccleaner en reset je internetexplorer via configuratie scherm internetopties

ook kan het te maken heb met je parent control software, kijk of deze er echt goed af is.

als laatste zou je nog kunnen kijken of je firewall niet te hoog ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pingen doet hij wel, dus internet heb ik gewoon. CCleaner heb ik standaard, die heb ik al gedraaid. Enhkel valt me op dat ik Internetopties in Configuratiescherm niet kan activeren: dubbelklik, maar geen aktie!

Wat betreft malware...ik heb zo een 2 uur terug Malwarebytes Anti Malware (MBAM) gerdaaid met als resultaat niets geïnfecteerd"

Crwaler Parental Control heb ik eraf gehaald en ook gecontroleerd met Revo Uninstall, dus dat moet ook wel goed zitten

Tja, bij de 'firewallinstellingen' kom ik dus niet in

Ik weet het echt niet!!! :?

Topic kan op slot: hoe frustrerend dan ook dat ik niet heb kunnen axhterhalen waar de fout zat, ben ik de hele dag beziggeweest om de Dell opnieuw te installeren,,,alles schijnt nu weer gewoon te functioneren, dus ook internet :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 00:52 ]