Meer dan 40.000 applicaties in Android Market

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
De App Store bereikte in november een totaal van 100.000 applicaties.
Waar slaat het op om getallen van een half jaar geleden te gebruiken? iPhone OS heeft momenteel al meer dan 150.000 Apps, maar dat staat er niet bij.

Sowieso vind ik dit een opmerkelijk artikel, want 40.000 is toch niet zo'n speciaal getal? Of maken jullie bij elke 10.000 Apps een nieuwsitem? In dat geval vind ik dat de iPhone, iPod en iPad dit ook moeten krijgen.

Verder irriteer ik me nogal aan het feit dat de titels van items over Apple producten steeds negatiever worden:
Games op iPad zijn duurder dan op iPhone
en
Geen lange rijen bij lancering iPad
Vooral de laatste is zeer opmerkelijk. Ten eerste waren er wel degelijk lange rijen. Ten tweede wordt hiermee gesuggereerd dat er niet veel vraag naar iPads is, terwijl geschat wordt dat er zo'n 600.000 exemplaren verkocht zijn.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:51:
[...]

Waar slaat het op om getallen van een half jaar geleden te gebruiken? iPhone OS heeft momenteel al meer dan 150.000 Apps, maar dat staat er niet bij.
Getal van 150.000 toegevoegd, voor de volledigheid.
Sowieso vind ik dit een opmerkelijk artikel, want 40.000 is toch niet zo'n speciaal getal? Of maken jullie bij elke 10.000 Apps een nieuwsitem? In dat geval vind ik dat de iPhone, iPod en iPad dit ook moeten krijgen.
Gelukkig bepaalt de redactie dat :) Andere mensen vinden dit soort berichten weer overdaad.
Verder irriteer ik me nogal aan het feit dat de titels van items over Apple producten steeds negatiever worden:

[...]

Vooral de laatste is zeer opmerkelijk. Ten eerste waren er wel degelijk lange rijen. Ten tweede wordt hiermee gesuggereerd dat er niet veel vraag naar iPads is, terwijl geschat wordt dat er zo'n 600.000 exemplaren verkocht zijn.
Over het algemeen waren er geen lange rijen. En dat is opvallend, want velen hadden verwacht van wel. Dat lijkt me reden genoeg om dat te vermelden in de titel.

Wat het probleem met het eerste bericht (duurdere apps) zou zijn, zie ik sowieso niet. Of was 'Apps voor de iPad zijn duurder (maar wel magisch en revolutionair)' beter geweest? ;)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lieve Emile, als redactie zijnde mag je toch wel je nieuwsbericht ophangen aan een journalistiek vastgesteld feit?

• Emile|IA
GWX schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:12:
Over het algemeen waren er geen lange rijen. En dat is opvallend, want velen hadden verwacht van wel. Dat lijkt me reden genoeg om dat te vermelden in de titel.
Je had ook als titel kunnen doen: 'Meer dan een half miljoen iPads verkocht op eerste dag' of iets dergelijks. Dit kan dan wel in het artikel staan, maar mensen die het artikel niet lezen denken nu dat de iPad geen succes is.
Of was 'Apps voor de iPad zijn duurder (maar wel magisch en revolutionair)' beter geweest? ;)
Deze titel was naar mijn mening wel op zijn plaats geweest, gezien het feit dat Apple een steeds grotere voorsprong krijgt op de concurrentie. :)
Jejking schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:19:
Lieve Emile, als redactie zijnde mag je toch wel je nieuwsbericht ophangen aan een journalistiek vastgesteld feit?
Het gaat hier niet om de inhoud van het nieuws, maar op de manier waarop het gebracht wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Emile|IA op 05-04-2010 14:24 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:23:
[...]

Je had ook als titel kunnen doen: 'Meer dan een half miljoen iPads verkocht op eerste dag' of iets dergelijks. Dit kan dan wel in het artikel staan, maar mensen die het artikel niet lezen denken nu dat de iPad geen succes is.
En dus? Er wordt zoveel als journalistiek gemeld wat niet waar of discutabel is. Probeer het nou niet te zien als anti dit of pro dat... Zinloos en niet terzake doende naar mijn idee. Ik denk dat wat je hierboven schrijft, dat mensen nu gaan denken dat het geen succes zou zijn, absoluut niet waar is. Het apparaat is net een paar dagen uit.
[...]

Deze titel was naar mijn mening wel op zijn plaats geweest, gezien het feit dat Apple een steeds grotere voorsprong krijgt op de concurrentie. :)
Magisch en revolutionair... :) Overdrijf jijzelf nu niet heel erg? Zo magisch en revolutionair is een kleine tablet of grote iPhone niet hoor.
[...]

Het gaat hier niet om de inhoud van het nieuws, maar op de manier waarop het gebracht wordt.
En dus als het niet pro Apple is, dan is het fout?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Emile|IA
c70070540 schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:29:
Magisch en revolutionair... :) Overdrijf jijzelf nu niet heel erg? Zo magisch en revolutionair is een kleine tablet of grote iPhone niet hoor.
Ik denk dat we hier zeker van een revolutie kunnen spreken. Een apparaat waarvan er 600.000 verkocht worden op de eerste dag (en hij kwam alleen in Amerika uit, moet je nagaan als 'ie in de hele wereld tegelijk uit zou komen) zie je niet vaak.
En dus als het niet pro Apple is, dan is het fout?
Nee, maar anti-Apple is wel fout.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
[...]

Dan lezen ze het artikel maar :Y
Dat gaat dus niet gebeuren :>
Ja... maar we gaan nieuwsberichten niet zo schrijven dat ze per se positief uitpakken voor Apple.

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:51:
Ten tweede wordt hiermee gesuggereerd dat er niet veel vraag naar iPads is, terwijl geschat wordt dat er zo'n 600.000 exemplaren verkocht zijn.
Helaas. Het is maar de helft: 300,000 verkocht (en dat is zelfs inclusief de pre-orders).
Apple Sells Over 300,000 iPads First Day

CUPERTINO, Calif., April 5 /PRNewswire-FirstCall/ -- Apple® today announced that it sold over 300,000 iPads in the US as of midnight Saturday, April 3. These sales included deliveries of pre-ordered iPads to customers, deliveries to channel partners and sales at Apple Retail Stores. Apple also announced that iPad users downloaded over one million apps from Apple's App Store and over 250,000 ebooks from its iBookstore during the first day.

"It feels great to have the iPad launched into the world -- it's going to be a game changer," said Steve Jobs, Apple's CEO. "iPad users, on average, downloaded more than three apps and close to one book within hours of unpacking their new iPad."

Apple ignited the personal computer revolution with the Apple II, then reinvented the personal computer with the Macintosh. Apple continues to lead the industry with its award-winning computers, OS X operating system, and iLife, iWork and professional applications. Apple leads the digital music revolution with its iPods and iTunes online store, has reinvented the mobile phone with its revolutionary iPhone and App Store, and has recently introduced its magical iPad which is defining the future of mobile media and computing devices.

© 2010 Apple Inc. All rights reserved. Apple, the Apple logo, Mac, Mac OS and Macintosh are trademarks of Apple. Other company and product names may be trademarks of their respective owners.
http://www.boygeniusrepor...000-ipads-as-of-saturday/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 14:54 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat we hier zeker van een revolutie kunnen spreken. Een apparaat waarvan er 600.000 verkocht worden op de eerste dag (en hij kwam alleen in Amerika uit, moet je nagaan als 'ie in de hele wereld tegelijk uit zou komen) zie je niet vaak.
Het kan ook betekenen dat er nog nooit zoveel mensen zich bekocht voelen binnen zo een korte tijd... Het aantal dat verkocht is zegt niets meer dan een aantal wat verkocht is. Het zegt niets over succes in de vorm van revolutionair, magisch of iets anders dan aantal verkocht.
[...]

Maar dat is denk ik dan weer uitermate subjectief en niet hard te maken. Waarvan jij denkt dat het anti Apple is, denk ik misschien wel dat het waarheidsgetrouw etc. Dus probeer er eens naar te kijken zonder je gevoel, is het dan nog zo anti Apple?
Hmmm... Dat is de helft van wat de Apple fanboys roepen tot nu toe...

[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 05-04-2010 14:54 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Emile|IA
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:52:
[...]

Helaas. Het is maar de helft: 300,000 verkocht (en dat is zelfs inclusief de pre-orders).

[...]

http://www.boygeniusrepor...000-ipads-as-of-saturday/
Al was het de helft, dan is het nog steeds revolutionair.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:40:
Ik zou dat artikel niet echt anti-Apple durven noemen.
Het vermeld gewoon een feit.

En anti-x mag prima zolang het gerechtvaardigd is(dat vind ik toch).

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:57:
[...]

Wat een onzin zeg. Je moet eens stoppen met dat Apple fanboy gezeur. Dan waren we overal vanaf.
Ik ga hier toch ook niet lopen gillen "ANDROID IS DE BESTE !!11!!" :X
Zucht...
Laat iedereen gewoon in z'n waarde, jij blij met Apple, ik blij met Google :) Deal ? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 05-04-2010 15:01 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Ok, nu heb je jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt voor mij. Gegroet, ik reageer niet meer.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
c70070540 schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:02:
[...]

Ok, nu heb je jezelf volledig ongeloofwaardig gemaakt voor mij. Gegroet, ik reageer niet meer.
Ach, voor elke verkochte iPad moet gewoon een nieuwsitem aangemaakt worden :+

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nieuws: Apple iPad binnen een dag al gejailbreakt
De iPad ging afgelopen zaterdag in de verkoop. Analisten schatten dat er zaterdag tussen de 600.000 en 700.000 iPads zijn verkocht, zo meldt Cnet. Dat is inclusief pre-orders.
Iedereen weer happy?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DennusB
  • Niet online
Nee, want er staat in de titel iets negatiefs :/ hij is gejailbreakt :|
Emile, kom der maar in! 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Als jij een kingsize iPhone die niet kan bellen revolutionair wil noemen, sure. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
NMe schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:30:
[...]

Als jij een kingsize iPhone die niet kan bellen revolutionair wil noemen, sure. ;)
Hij heeft het over de verkoopaantallen, niet over het product zelf. Ik vind (ook) dat Emile nogal overdrijft, maar de verkoopaantallen zijn natuurlijk niet mis, of het nou 300.000 of 600.000 is.

The devil is in the details.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10-2025
De verkoopaantallen zijn helemaal niet zo boeiend. Tuurlijk wordt het ding op dag 1 verkocht. Maar de amerikaanse markt is totaal niet te vergelijken met de markt hier.

Dat ding verkoopt net zo goed als de allereerste iphone. Terwijl die blijkbaar toch beter verkocht dan de 3G in de eerste paar dagen. En wat is nu de allerpopulairste iphone? Juist de 3g :)

Wat ik dus wil zeggen Emile, kappen met je fanboygedrag. Zodra iets objectiefs over Apple wordt gezegd is het meteen een aanval richting Apple toe. Laat me niet lachen.

Edit: blijkbaar is dat ding nooit in NL gelanceerd dus my bad.

[ Voor 27% gewijzigd door Relief2009 op 05-04-2010 19:32 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Relief2009 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:11:
De verkoopaantallen zijn helemaal niet zo boeiend. Tuurlijk wordt het ding op dag 1 verkocht. Maar de amerikaanse markt is totaal niet te vergelijken met de markt hier.

Dat ding verkoopt net zo goed als de allereerste iphone. En eerlijk gezegd zie ik heel weinig mensen rondlopen met een 2G. Terwijl die blijkbaar toch beter verkocht dan de 3G in de eerste paar dagen. En wat is nu de allerpopulairste iphone? Juist de 3g :)

Wat ik dus wil zeggen Emile, kappen met je fanboygedrag. Zodra iets objectiefs over Apple wordt gezegd is het meteen een aanval richting Apple toe. Laat me niet lachen.
De iPhone 2G is nooit in Nederland verkocht. Dus de enige 2G's die je hier ziet zijn door mensen zelf geïmporteerd. Dus die vergelijking gaat helemaal niet op.

• Relief2009
fsfikke schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:29:
[...]

De iPhone 2G is nooit in Nederland verkocht. Dus de enige 2G's die je hier ziet zijn door mensen zelf geïmporteerd.
Ah vandaar! Maar wat is het beste verkocht? De 2g of 3g?

• Emile|IA
NMe schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:30:
[...]

:') :')
Het is ook helemaal geen telefoon of een vervanger daarvan. Jij gaat toch ook niet met een laptop of netbook aan je hoofd zitten bellen? Werkelijk het slechtste argument wat ik gehoord heb.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zullen we dit topic niet laten verzanden in een zinloze discussie over of de iPad nou wel of niet goed is?

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:34:
[...]

:') :')
Het is ook helemaal geen telefoon of een vervanger daarvan. Jij gaat toch ook niet met een laptop of netbook aan je hoofd zitten bellen? Werkelijk het slechtste argument wat ik gehoord heb.
Heb je honger Emile?
hap hap hap

Hoi!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe wil je dan dat het ze uitdrukken, een meetlat leggen voor de exacte lengte van de rij bij 1 shop, vermenigvuldigd met het totaal aantal shops, zodat er een perfect verantwoorde schatting kan worden gedaan over hoe de verkopen zijn geweest? Sure, doen ze wel even.

Toon kan wel veranderen maar er is altijd wel iemand die erover valt.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Relief2009 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:32:
[...]

Ah vandaar! Maar wat is het beste verkocht? De 2g of 3g?
Ik denk de 3G, maar dat heeft niet zoveel te maken met de berichtgeving over de iPad.

Of de titel over de rijlengte moet gaan kan je over discussiëren. De huidige titel insinueert dat de verkoop tegen valt. Waarna in het artikel zelf verteld wordt dat de rijen kort zijn omdat veel mensen hem gepreorderd hebben en daarom niet uren in de rij hoeven gaan staan. Dus de lengte van de rijen is eigenlijk helemaal niet relevant. 'Apple lanceert de iPad in de VS' klinkt misschien niet heel sexy, maar het treft de essentie van het verhaal toch beter.

• Emile|IA
nieuws: Apple heeft meer dan 300.000 iPads verkocht
Kijk, dit bericht is al stukken positiever geschreven. Zo kan het dus ook. Ik ben weer helemaal blij. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dus er zijn zowel positieve als 'minder positieve' berichten op de fp. Vind je nu niet dat je een beetje overgereageerd hebt?

• Relief2009
Haha dus iets is pas positief als jouw geliefd merk over haar bolletje wordt geaaid. ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:35:
nieuws: Apple heeft meer dan 300.000 iPads verkocht
Kijk, dit bericht is al stukken positiever geschreven. Zo kan het dus ook. Ik ben weer helemaal blij. :)
Sinds wanneer is Tweakers er om positief danwel negatief te berichten over zaken? Net zoals elke zichzelf respecterende nieuwssite probeert T.net objectief te zijn. Dat jij nu toevallig blij bent met dit bericht doet niet af aan het feit dat andere berichten waar jij niet zo blij mee bent ook gewoon geplaatst gaan worden. Als je dat niet leuk vindt: get over it. Ik heb zelf een iPhone, ben er heel blij mee, maar de manier waarop jij hier je Apple-evangelie loopt te doen begint intussen iedereen we de keel uit te hangen. Moet dat nou echt? Moet er nou bij elk negatief bericht over Apple of ieder bericht dat jij te negatief vindt een topic van jou komen dat Tweakers.net partijdig en anti-Apple is? Ik denk dat de redactie wel meer heeft te doen dan de pro- of contra-Apple-fanboy uit te hangen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

NMe schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:50:
Sinds wanneer is Tweakers er om positief danwel negatief te berichten over zaken? Net zoals elke zichzelf respecterende nieuwssite probeert T.net objectief te zijn. Dat jij nu toevallig blij bent met dit bericht doet niet af aan het feit dat andere berichten waar jij niet zo blij mee bent ook gewoon geplaatst gaan worden.
Waarvan akte.

Ik gooi dit topic op slot omdat er van een fatsoenlijke discussie geen sprake is, want, los van de vraag of de TS bevooroordeeld is: diverse reacties zijn zo onverdraagzaam dat die discussie ook nooit een kans heeft gehad.

De volgende keer dus graag wat minder ego en wat minder pedanterie, en wat meer topicreports.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.