Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is er een softwarematige vervanger voor Blogger ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoop dat ik dit in het juiste deel post.
Blogger stopt met het FTP deel en dat betekent voor mij dat ik mijn blog niet meer kan updaten.
Migreren is geen optie.
Maar is er mogelijk een tool waar ik mijn sjabloon en dergelijke naartoe kan overzetten waarin ik zelf mijn blogs kan schrijven en met FTP ( al dan niet ge-integreerd) zelf kan uploaden.
De lay-out moet wel gelijk blijven namelijk.

Ik zoek dus eigenlijk een offline versie van Blogger waar ik in een scherm mijn blog kan tikken, de style en sjabloon gebruik die ik voor Blogger heb aangemaakt zodat ik gewoon door kan gaan maar dan via dat tooltje ipv via Blogger zelf ?

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:10:

Ik zoek dus eigenlijk een offline versie van Blogger waar ik in een scherm mijn blog kan tikken, de style en sjabloon gebruik die ik voor Blogger heb aangemaakt zodat ik gewoon door kan gaan maar dan via dat tooltje ipv via Blogger zelf ?
Ik vat hem niet helemaal. Je bent dus op zoek naar een desktop client voor Blogger? Zo ja:

Link

Leuk lijstje. Redelijk wat keus, zowel gratis als betaald. :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn eigen Wordpress (op een eigen apache servertje) blog update ik wel eens via Windows Live Writer, wat het ATOM protocol ondersteunt, en rechtstreeks m'n wordpress kan aansturen. Dat werkt verbazingwekkend goed, hij pakt gewoon de theme/stijlsheet die m'n blog ook gebruikt, en dat stelt hij allemaal in bij de eerste installatie. Zelfs de plugin waarbij hij automatisch een bericht tweet als ik een post online zet triggert hij goed.

Je kan MS bashen wat je wilt, maar Live Writer vond ik een leuke verrassing.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:16:
[...]

Ik vat hem niet helemaal. Je bent dus op zoek naar een desktop client voor Blogger? Zo ja:

Link

Leuk lijstje. Redelijk wat keus, zowel gratis als betaald. :)
Nee een desktop vervanger voor Blogger, ik heb weinig aan clients die dan uiteindelijk publiceren via blogger,aangezien de FTP service van Blogger stopt.
Ik zoek dus een desktop programma dat de templates en css files die ik voor blogger heb gemaakt,snapt en daar weer dezelfde lay-out van maakt.
Dus wat blogger nu doet,gebruikt mijn template,bouwt daar als het ware met de bijbehorende lay-out mijn weblog van en publiceert het via FTP, dat moet ik nu thuis met een desktop programma gaan doen.
Het moet dus compatible zijn met de css en template van Blogger,kortom het eind resultaat van wat gepubliceerd wordt moet gelijk zijn aan wat Blogger nu doet,zonder dat het blogger zelf of de api van Blogger gebruikt,dat gaat niet werken want omdat blogger stopt met ftp,zullen tools die gebruik maken van blogger zelf ook niet meer werken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zal het FTP pas gaan missen als je je lay-out wil gaan aanpassen. De css en andere opmaak is toch al bij Blogger aanwezig?

Alles content staatgewoon in een database, dus voor een nieuw item te bloggen heb je toch heel geen FTP nodig? Een nieuw item maken gaat gewoon via de webinterface (of een desktop programma die met de XML-RPC praat).

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 05-04-2010 13:44 ]

Ey!! Macarena \o/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Meh, of je blogger blijft gebruiken of niet, Windows Live Writer is wat je zoekt, het neemt gewoon de CSS over die je had gebruikt, in de config, en het ondersteunt Blogger. WLW ondersteunt ook andere diensten, zoals wordpress. Verder onderschrijf ik Raz' commentaar.

• Nick39
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:43:
Je zal het FTP pas gaan missen als je je lay-out wil gaan aanpassen. De css en andere opmaak is toch al bij Blogger aanwezig?

Alles content staatgewoon in een database, dus voor een nieuw item te bloggen heb je toch heel geen FTP nodig? Een nieuw item maken gaat gewoon via de webinterface (of een desktop programma die met de XML-RPC praat).
Ik probeer het opnieuw,als ik via de webpage bij Blogger een nieuw item maak,wordt dit vermengd met de css en de andere opmaak tot een HTML pagina en via FTP door Blogger op de homepage van mijn provider opgeslagen waar mijn weblog staat.
Voor een nieuw item heb ik dus wel FTP nodig want het nieuwe item moet wel weer bij de provider komen te staan.
Als Blogger stopt met FTP kan ik dus wel nieuwe Items opmaken maar deze niet meer updaten aangezien de update niet meer gepubliceerd wordt,dat gebeurt via FTP.
Ik gebruik dus geen Blogspot e.d.
Clients die gebruik maken van Blogger moeten dus wel de mogelijkheid hebben zelf via FTP het te uploaden anders bestaat het alleen in de database van Blogger maar wordt het niet meer gepubliceerd.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt dus een Blog, op Blogger.. Wat dus gewoon Blogspot is.

Daar zet je je items in, om vervolgens de HTML bestanden te downloaden en te uploaden naar je eigen webspace?

* RaZ kan er geen spagethi meer van maken. 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Nick39
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:36:
Je hebt dus een Blog, op Blogger.. Wat dus gewoon Blogspot is.

Daar zet je je items in, om vervolgens de HTML bestanden te downloaden en te uploaden naar je eigen webspace?

* RaZ kan er geen spagethi meer van maken. 8)7
Oude situatie:
Je tikt je weblog tekst in, Blogger zelf zet de gemaakte HTML files zelf via FTP op je eigen webspace gebruik makend van je aangemaakte template.
Toen Blogger begon,jaren geleden,was dit ook de enige manier.
Blogger maakte dus wel je weblog,maar je moest zelf voor hosting van de html files zorgen.
Blogger was dus niet veel meer als een soortement van online Frontpage,die volgens de opgeslagen lay-out kant en klare webpages op jouw website zette,voorzien van een opgegeven font,voorzien van een archief.
Toen blogger overgenomen werd door Google kwamen er ook online diensten en hosting bij,maar de oude manier bleef bestaan.
Alleen wordt nu FTP als service stopgezet en ben je verplicht te migreren naar een blogger domein.
Het voordeel van de "oude" methode is dat er geen reclame op je site kwam.
Ik gebruik blogger al 9 jaar zo.
Misschien mag ik als voorbeeld de site geven die zo is gemaakt:
Hier stond een link
Op dit moment staat er een boodschap dat ik het weblog minder ga gebruiken,omdat ik dus geen alternatief kan vinden en niet wil migreren.
Ik kan het niet anders uitleggen dan dat het is,misschien is het merendeel onbekend met het feit dat blogger deze dienst ook bood.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

WordPress kan importeren van Blogger en Blogspot zag ik. Misschien dat dat wat is?

Je zal denk ik wel even bezig zijn met het maken van een nieuwe template, maar dat kan je in priciepe gewoon uit je huidige halen.

Wellicht dat XMS PHP & MySQL biedt, dan kan je met een beetje inlezen denk ik wel een heel eind komen.

Ey!! Macarena \o/

• Nick39
  • Niet online
RaZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:02:
WordPress kan importeren van Blogger en Blogspot zag ik. Misschien dat dat wat is?

Je zal denk ik wel even bezig zijn met het maken van een nieuwe template, maar dat kan je in priciepe gewoon uit je huidige halen.

Wellicht dat XMS PHP & MySQL biedt, dan kan je met een beetje inlezen denk ik wel een heel eind komen.
Ik ga hier mee door, helaas biedt xms geen PHP en MySQL.
Ik hoop dat je begrijpt dat we even langs elkaar heen zaten.. haal ik de link naar mijn weblog weer weg ;)
Pagina: 1