Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:12
Wat ik me de laatste tijd loop af te vragen, hoe komt het dat er vooral iPhone-achtige toestellen verschijnen met Android?
Dan bedoel ik de HTC Hero, Legend, Desire, ...
Wat voor mij persoonlijk ideaal zou zijn is het volgende:

- full keyboard (qwerty/azerty)
- schermpje ongeveer 2.6 ~ 2.8 inch, TFT of Amoled, 480x320 resolutie, 16M kleuren
- krachtige batterij, pakweg 1500mAh, geschikt voor 2 à 3 dagen
- robuuste behuizing
- geen touchscreen
- Android O.S. (gewoon de Google versie, zonder extra's, dus met snelle updates)
- Nokia E72 / blackberry formfactor

Hoe komt het dat Android toestellen momenteel enkel de focus leggen op multimedia telefoons, en het zakelijke segment laten links liggen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat is er helaas nog niet.
Verder moet ik je waarschuwen, al staat er een onaangepaste versie van Android op dan kun je nogsteeds niet gelijk de nieuwste android versie er op installeren, die moet apart voor dat toestel worden gemaakt door de fabrikant (of door iemand die een custom rom maakt maar dat werkt vaak net niet lekker). Het is niet zoals dat je bijv. Windows op elke pc (die aan de minimum specificaties voldoet) kan installeren.

Aan hardware keyboard heb je enkel nog de (niet/amper meer nieuw te krijgen) T-mobile/HTC G1, LG W620 en Motorola milestone & Backflip.
Laatste 2 zijn nog niet in Nederland te krijgen (officieel) en alle toestellen hebben dus een touchscreen en een qwerty toetsenbord dat er onder uit schuift/draait.

Wat jij zoekt is er helaas gewoon (nog) niet.

[ Voor 28% gewijzigd door GoldenSample op 05-04-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 16:37
Er gaan geruchten dat HTC bezig is met de Salsa, een Android toestel met een E72-achtige formfactor, zie hier: nieuws: 'HTC wil oud Android-prototype uitbrengen als budgetmodel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:19
Megalo schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:45:
Er gaan geruchten dat HTC bezig is met de Salsa, een Android toestel met een E72-achtige formfactor, zie hier: nieuws: 'HTC wil oud Android-prototype uitbrengen als budgetmodel'
Dat was dan wel nieuws van 1 april, maar aangezien het nog niet gerectificeerd is zal het volgens de (bronnen van) Tweakers wel waar zijn.
Er is natuurlijk ook nog de Sony Ericsson X10 mini pro in aantocht. Ook klein en een qwerty-toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 16:37
Bakko schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:53:
[...]

Dat was dan wel nieuws van 1 april, maar aangezien het nog niet gerectificeerd is zal het volgens de (bronnen van) Tweakers wel waar zijn.
Er is natuurlijk ook nog de Sony Ericsson X10 mini pro in aantocht. Ook klein en een qwerty-toetsenbord.
True, maar er is een aantal maanden geleden al een korte roadmap opgedoken waar naast de Salsa ook de Bravo en Legend opstonden. Die toestellen bleken allen echt te bestaan dus kan je er, lijkt mij, ook wel vanuit gaan dat HTC daadwerkelijk met de Salsa bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooooooo wat wens ik met de TS mee zeg! Uiteraard wel met touchscreen anders is Android lekker pauper :+

Zo'n formfactor:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1260188170.jpeg

Met zulke specs: nieuws: 'HTC brengt deze zomer Windows Mobile-toestel Trophy uit' icm Android!

@ GoldenSample: Milestone is officieel al uit in Nederland ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 09-04-2010 17:35 . Reden: Linkje ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 12:14

musicer

Press any key to continue....

GoldenSample schreef op maandag 05 april 2010 @ 13:47:
Dat is er helaas nog niet.
Verder moet ik je waarschuwen, al staat er een onaangepaste versie van Android op dan kun je nogsteeds niet gelijk de nieuwste android versie er op installeren, die moet apart voor dat toestel worden gemaakt door de fabrikant (of door iemand die een custom rom maakt maar dat werkt vaak net niet lekker). Het is niet zoals dat je bijv. Windows op elke pc (die aan de minimum specificaties voldoet) kan installeren.

Aan hardware keyboard heb je enkel nog de (niet/amper meer nieuw te krijgen) T-mobile/HTC G1, LG W620 en Motorola milestone & Backflip.
Laatste 2 zijn nog niet in Nederland te krijgen (officieel) en alle toestellen hebben dus een touchscreen en een qwerty toetsenbord dat er onder uit schuift/draait.

Wat jij zoekt is er helaas gewoon (nog) niet.
Ik zou op dit moment inderdaad voor de milestone gaan, of anders zul je nog even moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

CLB schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:23:
Ooooooo wat wens ik met de TS mee zeg! Uiteraard wel met touchscreen anders is Android lekker pauper :+

Zo'n formfactor:
[afbeelding]

Met zulke specs: nieuws: 'HTC brengt deze zomer Windows Mobile-toestel Trophy uit' icm Android!

@ GoldenSample: Milestone is officieel al uit in Nederland ;)
Dit model is/komt er toch ook met Android? Maar dan onder de naam 'Salsa'?

Zover ik weet dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/12/salsa.jpg
Salsa: We bet you've never seen a released Android handset quite like this one -- it's portrait QWERTY, not unlike Google's early Android prototype. 3.2 megapixels and an FM radio paired up with a Qualcomm MSM7225 at 528MHz. This one's coming in June.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geheel andere CPU-architectuur en zeker niet snel te noemen =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

CLB schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 20:32:
Geheel andere CPU-architectuur en zeker niet snel te noemen =)
Hmja. Deze komt uit een roadmap van pak-hem-beet eind 2009. Kan maar zo dat deze uiteindelijk ook op de MSM7227 gaat draaien natuurlijk. Zou wel ideaal zijn ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt in de markt gezet als cheapasstoestel dus dat betwijfel ik... Acht ooit komt 't wel =)

Pagina: 1