Videokaart Drivers packard bell laptop RS66 werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353773

Topicstarter
Hoi

Ik heb een packard bell laptop RS66 en mijn videokaart is een ATI Mobility radeon HD 3470. Ik heb Windows Vista 64 bit draaiende. Ik heb onlangs mijn PC geformateerd en alle drivers van Packard bell geïnstalleerd, maar mijn videodriver werkt niet helemaal correct. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn DVI output niet gebruiken, het herkent niet de monitor die er op aangesloten is.

Als ik mijn laptop opstart krijg ik ook een foutmelding van ATI:

Foutmelding ATI

In apparaatbeheer is er ook duidelijk iets mis:

Apparaat beheer

Als ik de drivers van ATI zelf probeer te installeren, krijg ik volgende foutmelding bij het downloaden.

PS: Ik heb denk ik een onboard videocard. Ik weet niet of dit interessant is om het probleem op te lossen.

Joël

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 353773 op 05-04-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die link naar de ATI drivers komt hier op een bad gateway uit. Maar uit de URL maak ik op dat het om Windows 7 64bits gaat. Je hebt Vista 64bits als OS. Dat klopt niet echt.

Zoek dus de 'juiste' drivers en dan zal het vast wel werken ;)

Edit: Het zijn dus blijkbaar wel de juiste drivers..

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 05-04-2010 12:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Dat zijn ook de drivers voor vista 64 bit. Dat is dus het probleem niet.

Trouwens, ik heb het op Windows 7 ook getest, omdat dat mijn browser was een tijdje geleden. Bij het aankopen van een nieuwe monitor ontdekte ik toen pas dat mijn videodrivers niet deftig werkte. Daarom heb ik Windows Vista (business) geïnstalleerd, omdat op de laptop standaard vista was geinstalleerd, maar dat werkt ook niet blijkbaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 353773 op 05-04-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Qua drivers van AMD heb je de juiste te pakken, die werken echter dus niet, dus ben je aangewezen op de drivers van Packard Bell.

Je schrijft dat je deze al geprobeerd hebt, maar je bent niet duidelijk in waar je ze vandaan hebt of om welke versie het gaat. Ook mis ik informatie over welk model laptop het precies betreft. Kun je deze informatie wellicht toch aanleveren? Dan kunnen we wellicht mee denken en/of controleren of je echt de juiste drivers te pakken hebt.

Tot slot de vraag of je echt zeker weet dat je de 64-bit versie van Vista hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben 100% zeker dat het de 64-bit versie is van Vista (business editie).

Mijn laptop is een EASYNOTE RS66 T-050BE.

Ik heb volgende drivers geïnstalleerd:

http://support.packardbel...0000&pi=platform_mana_gmw

Als ik deze installeer krijg ik in apparaatbeheer een tekentje dat ze niet goed werken. Mijn DVI poort werkt ook niet want ik kan geen extern monitor aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb drivers van ATI geinstalleerd (eerst gemod met mobility modder.net), maar in apparaatbeheer blijft er een foutmelding komen. Kan het zijn dat er een onboard videokaart is dat andere drivers nodig heeft? Ik weet het echt niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 12:37
was de standaard versie van vista die op je pc stond ook 64bit of 32bit? Want anders kan het zijn dat die drivers op de packard bell site voor de 32 bit versie zijn.

Heb je verder de drivers van ati (modded en niet gemod) al geprobeerd nadat je de oude driver hebt verwijderd. Of heb je ze gewoon over de oude heen geprobeerd te installeren

[ Voor 3% gewijzigd door BartKers op 06-04-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Heb even op de website van Packard Bell die gelinkte drivers gedownload en open gehad.
Die drivers zijn bedoeld voor een 32-bits Vista of Windows 7 versie.

Het ziet er steeds meer naar uit dat die laptop origineel ook met Vista 32-bit kwam en dat Packard Bell er gewoon geen 64-bits drivers voor aan biedt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel zééér gek! Een laptop uitbrengen met 64bit processor, maar drivers uitbrengen die enkel op een 32bit OS deftig werken.

Dus volgens jou is het niet mogelijk om toch via op een 64bit processor mijn videokaart deftig werkende te krijgen?

Het is in ieder geval al een doorbraak naar het mogelijke probleem. Hartelijk bedankt voor je hulp en voor de tijd dat je er in hebt gestoken!

Groetjes

Joël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
zeker aan het begin werden op veel laptops en pc's standaard windows 32bit versies gezet omdat de gemiddelde consument weinig aan 64bit windows heeft/had en de ondersteuning op het gebied van drivers aan het begin nog wat minder was.

Maar had je de ATI drivers geprobeerd na het verwijderen van de oude drivers of gewoon over de oude heen? Want dat kan ook problemen veroorzaken, zeker als er drivers voor een andere windows versie op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd BartKers. Ik heb zelfs enkele keren de drivers handmatig verwijderd en dan nog met een tool (driver sweeper) de driver files die er nog op stonden ook verwijderd.

Ik denk dat dit wel het probleem is. Want de drivers van Packard Bell werken zelf ook niet. En ik vermoed dat ze dan op een 32bit OS wel zullen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb Windows 7 32 bit geinstalleerd, en dit werkt ook niet. Heb het met alle soorten drivers geprobeerd, gemod, niet gemod, van packard bell, van ati, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle drivers werken nu, ik heb 3D acceleratie, de windows 7 testen scoren vrij hoog voor video, het enige probleem is dat de DVI output niet werkt.

Als ik Catalyst control center open doe krijg ik een melding:

"Control Center cannot be started because the currently active GPU is not supported".

What now :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Anoniem: 353773 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:52:
"Control Center cannot be started because the currently active GPU is not supported".
Dit kan een puzzel worden.

Wellicht was je dit nog niet bekend, maar je laptop bevat eigenlijk twee GPU's. Een Intel IGP en een losse HD3470. Je laptop is er op gebouwd om tussen die twee te kunnen switchen. Hoe die switch normaal plaats vind weet ik niet zeker, juist omdat Vista normaliter maar een GPU-driver tegelijk kan draaien. (Windows 7 heeft hier overigens geen problemen mee).

De melding die je in Ati CC krijgt wijst er op dat op dat moment de Intel IGP actief is. Ik kan me voorstellen dat de DVI-poort die je zo graag aan de praat wilt krijgen alleen aan de Radeon HD3470 vast zit. Dit roept bij mij een drietal vragen op.

- Is de Radeon HD3470 nu juist geïnstalleerd (en denkt Windows daar ook zo over in apparaatbeheer).
- Is de Radeon HD3470 ook daadwerkelijk momenteel actief, of is het de Intel IGP die momenteel actief is. (Beide tegelijk is in Vista niet mogelijk, in Windows 7 wat betreft het OS wel).

- En meer een losse vraag. Welke versie van Ati CC is er nu geinstalleerd en hoort die versie ook bij de nu geinstalleerde driver voor de HD3470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb Windows Vista 32bit geinstalleerd, de standaard versie dat er op stond toen ik de laptop kocht. Wel heb ik alles van Packard (een partitie, packard bell updator, etc) er af gegooid.

Na het installeren van windows installeer ik de twee videodrivers:

ATI Mobility Radeon Hybrid Video Drivers:

Intel Mobile 45 series Chipset drivers

Is deze volgorde belangrijk? Meestal Na het installeren van deze twee krijg ik al direct een foutmelding in apparateerbeheer. Op dit moment besluit ik dan om drivers van ATI zelf te downloaden (http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx) en mod ik deze met Mobility Modder.NET. Niet van (http://ati.amd.com/support/driver.html) want bij het downloaden en uitpakken krijg ik een foutmelding dat ik incompatibele hardware/software heb.

Als dit allemaal niet werkt begin ik van die driver update programma's te downloaden die zeggen wat ik moet updaten. Die geven meestal wel mooi resultaat, maar dan werkt het nog altijd niet helemaal in ATI control panel of krijg ik een foutmelding over de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je hebt echt de drivers van de Packard Bell website nodig. En die zijn er wel voor Vista x86 (32-bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In welke volgorde installeer ik, en moet ik dan op bepaalde details letten? Want dat heb ik al honderd keer gedaan en dat werkt nooit helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik het ga opgeven, en een nieuwe PC ga kopen. Ik krijg het niet opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
normaal gesproken installeer je eerst de chipset drivers en daarna de videokaart drivers pas
Pagina: 1